2019-03-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Av rädsla för att stöta sig med föräldrarna genom att ifrågasätta eller fråga något för att de var verbala och högutbildade med fina jobb kanske?

Troligast för att skolan, liksom alla andra inte såg några som helst tecken som gav anledning till oro.
Citera
2019-03-14, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den borde fascinera även dig eftersom den färdigställdes den 2 augusti och var lika nedlusad med fel och konstigheter som den betydligt kortare testamentstexten. - Momsskriften kan sägas ha varit det första varningstecknet på att något var i olag, men för att förstå detta måste man vara både lyhörd och öppen för hur det mänskliga psyket kan manifestera sig.

Nu finns också ett ruggigt facit. - Med andra ord har den lilla lathunden mycket att lära oss - och då menar jag inte bara betr. moms.

Ifrågasätter också att det var version 2 som färdigställdes fem år efter version 1; bara detta är något av ett varningstecken.
Du har så lite att gå på så du överanalyserar var enda stavelse och ser omen överallt.
Vad menar du att du läst ut för intelligent varningstecken ur textmassan? Oskar som den typiske stryparen?
Ska jag förvänta mig nåt i klass med religiöst mischmasch, svart kipa eller rent av om de hade bakterieskräck och isolerade sig?
Citera
2019-03-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Troligast för att skolan, liksom alla andra inte såg några som helst tecken som gav anledning till oro.

Hur får du ihop detta med att inte se några tecken när rektorn direkt säger att familjen varit i svår kris i åratal och att skolan visste det? Hur kan allvarlig, långvarig kris + två sjuka barn inte oroa? Rektorn fick sparken...

Man behöver se nu att skolan fick backa och att de gjorde fel. Hade vi haft tjänstemannaansvar hade rektorn kunnat dömas för undlåtenhet. Så allvarligt är det.
Citera
2019-03-14, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, det är också en galenskap. Jag tror att H kan ha överrumplats på trettonhelgen där hon tvingades förhandla med O. Vill verkligen veta hur polisen så säkert kan veta att hon var med på att utföra allvarliga våldsbrott i det egna hemmet. Inte för att jag tror att kvinnor inte kan utföra allvarliga brott, utan för att den enda som visat att den var skenande galen var O. Jag undrar också vad han sagt på jobbet... "det som inte fick hända, hände." O verkar ha krattat manegen på många sätt. Sen slår polisen fast att barnen inte visste vad som skulle ske. Hur vet de det?

Det är så mycket som polisen slagit fast, som stör mig. De verkar tro att de har facit utan att ha suttit som en fluga på väggen i familjen. Rätt arrogant.

Nånting ditåt, ja.
Citera
2019-03-14, 00:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Det jag reagerar på är hur du uppför dig. Du behöver tagga ned. Jag förstår varför du eventuellt beter dig som du gör med tanke på det du berättat, så ta ett steg tillbaka och fundera på om du kan bli trevligare (inte aktivt slå på andra) och vad det skulle innebära för dig, och tråden.

Att Oskar isolerade sina barn behöver vi inte ens diskutera, det är vad som hände i praktiken och det var inte framgångsrikt. Att du är så ointresserad av narcissism och personlighetsstörningar är lite konstigt, med tanke på att flera experter uttalat sig om morden och nämnt just detta som en orsak till förloppet. Det är inget som just jag ensam hittat på.

Man behöver vara öppen och intresserad av detaljer för att komma vidare med analyser av olika skeenden, humor däremot, och ilska, är inget som gynnar någon särskilt mer än som förströelse.
Jag skriver precis lika surt som innan så du behöver inte göra minsta affär av att min mamma gått bort. Jag är lika knastertorr och ifrågasättande och till ditt stora förtret kommer jag fortsätta vara lika ifrågasättande.
Du är liksom inte den rätte att leka moralpolis med tanke på din framfart så lägg ner, du framstår enbart patetisk.

Oskar har inte isolerat sina barn och att du är överfixerad vid narcissism har väl ingen missat.
Måste vara nåt trauma.
Citera
2019-03-14, 00:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har så lite att gå på så du överanalyserar var enda stavelse och ser omen överallt.
Vad menar du att du läst ut för intelligent varningstecken ur textmassan? Oskar som den typiske stryparen?
Ska jag förvänta mig nåt i klass med religiöst mischmasch, svart kipa eller rent av om de hade bakterieskräck och isolerade sig?
Rekommenderar skriften till läsning. Vissa kommentarer betr. innehållet finns redan i tråden. - Sedan kan du fortsätta med att analysera testamentet, för att så småningom övergå till Missans iakttagelser.
Citera
2019-03-14, 01:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Rekommenderar skriften till läsning. Vissa kommentarer betr. innehållet finns redan i tråden. - Sedan kan du fortsätta med att analysera testamentet, för att så småningom övergå till Missans iakttagelser.
Tack, men håller mig hellre till de som låter trovärdiga. För övrigt har jag läst sagan, fann inga omen, dvs lika lite som i en svart mössa eller vita handskar och MRSA. Eller var det Hiv?
Citera
2019-03-14, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skriver precis lika surt som innan så du behöver inte göra minsta affär av att min mamma gått bort. Jag är lika knastertorr och ifrågasättande och till ditt stora förtret kommer jag fortsätta vara lika ifrågasättande.
Du är liksom inte den rätte att leka moralpolis med tanke på din framfart så lägg ner, du framstår enbart patetisk.

Oskar har inte isolerat sina barn och att du är överfixerad vid narcissism har väl ingen missat.
Måste vara nåt trauma.

Hela ditt inlägg andas vitlök. Käka mindre av det. Du går till anfall mot folk, du använder tråden för att tillfredsställa ditt behov av det. Det är inte ok. Dessutom är du paranoid och tror att din mors död har med synpunkterna att göra. Det har det inte. Jag beklagar din förlust, men du hade problem långt innan det. Gör något åt det, för allas skull.

Till topic: Oskar krävde hemundervisning och alla vet att skolan är mer än bara faktakunskaper. Det är ett sätt att lära känna kompisar och inte bli isolerad, stå utanför gemenskapen. Det kanske du inte förstår och det kanske Oskar inte heller förstod. Ska man tolka det som att du är ganska lika O? Arg, förstår inte sociala relationer med mera? För att barn ska må bra behöver de kompisar, i skolan. Om de inte har NPF av något slag, men det tror jag inte.

Barnen fick nöja sig med en "barnvakt", utsedd av O. Detta är sjukt, så SJUKT. Barnvakten var polischefens dotter.

Jag tror att O kan ha varit paranoid.
Citera
2019-03-14, 01:16
Medlem
Citat:
Vet du vad, Develi. Du är väldigt arg för att du är sorgsen. Ta hand om det och låt inte det gå ut över dina medmänniskor. Jag kan inte hjälpa dig.

Du ältar ditt, jag ältar mitt. Att förstå Os signaler var det inte många som gjorde, man behöver kanske kalibrera sig själv lite grann för att kunna se andra, inte bara sig själv. Livet går fort, om man bara stannar upp och lyssnar kan man få syn på mycket.

O publicerade sagan för att det var betydelsefullt för honom. Han lade inte ut den av en slump.

Ej heller tror jag att året(2012)han påbörjade sagan är en slump, det var när de nyss flyttat till Bjärred, där som A blev så "sjuk".
Sedan avslutas sagan samma höst de sedan i sina brev själva skriver att de "bestämt sig".
Självklart pekar det på något.
Citera
2019-03-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Ej heller tror jag att året(2012)han påbörjade sagan är en slump, det var när de nyss flyttat till Bjärred, där som A blev så "sjuk".
Sedan avslutas sagan samma höst de sedan i sina brev själva skriver att de "bestämt sig".
Självklart pekar det på något.

Just det. Brytningstider. Vad hände i Bjärred egentligen? Familjen bodde isär under större delen av Agnes uppväxt och det fungerade bra (?), men efter ett par år under samma tak på heltid, så kroknar hon. Hustru och make hade kanske glidit isär under den långa särbotiden med helgpendling?
Citera
2019-03-14, 01:22
Medlem
Citat:
Det var ju du själv som drog upp din mamma, inte jag. Varför förvränger du på detta vis? Finns ingen som skulle använda din mor som argument mot dig, släpp den tanken. Det jag, och fler reagerar på, är att du ständigt är aggressiv. Inget annat. Att en sörjande person är aggressiv är normalt, men man behöver söka hjälp då. Gör det. Tråden blir giftig av dina utbrott. Det är onödigt.

Nu vill jag gärna att du svarar på detta: Tycker du att Os momssaga är normal, ser du INGA problem med den? Du som läst så mycket, är det normalt att skriva så som O gör? Varför tror du att han publicerade momsberättelsen? Vad var syftet?

Om man törs sticka in huvudet här, men i den skriver han själv att han tillägnar densamma sina döttrar och även att han i en bok ger en mer seriös introduktion.
Postar sagan ifall någon som inte läst den vill läsa: http://henkow.se/onewebmedia/A,%20M%20och%20momsen,%202017.pdf
Senast redigerad av lorsandors 2019-03-14 kl. 01:26.
Citera
2019-03-14, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Om man törs sticka in huvudet här, men i den skriver han själv att han tillägnar densamma sina döttrar och även att han i en bok ger en mer seriös introduktion.
Postar sagan ifall någon som inte läst den vill läsa: http://henkow.se/onewebmedia/A,%20M%20och%20momsen,%202017.pdf

Ja, det är märkligt att han väljer att skapa en saga "för skojs skull", för barn. Vilka barn skulle ta del av den? Är det en parodi?

Flera ha tolkat skriften som en möjlig hämnd för att han inte fick vara med på bokprojekt tillsammans med sin gamla mentor. Han testamenterade även intäkterna av en bok till en kollega. Det var tydligen väldigt viktigt när han mördat sina barn ihop med sin fru (om det nu var så).

Det finns så många ingångar i detta. Så många som verkar vilja använda och kapitalisera familjen i sin lobbying för ME-vård. Det är på en nivå som tar sig skrämmande uttryck.

Om nu två barn i en familj får ME borde de ha varit perfekta för forskning... för den grupp som letar efter biologiska markörer och har gjort det i 40 (?) år. Donerade de kropparna till forskning?

Begravda tror jag inte att de har blivit. Finns inga noteringar någonstans om gravplatser eller minneslunder.
Senast redigerad av rappytt 2019-03-14 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in