Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag skriver precis lika surt som innan så du behöver inte göra minsta affär av att min mamma gått bort. Jag är lika knastertorr och ifrågasättande och till ditt stora förtret kommer jag fortsätta vara lika ifrågasättande.
Du är liksom inte den rätte att leka moralpolis med tanke på din framfart så lägg ner, du framstår enbart patetisk.
Oskar har inte isolerat sina barn och att du är överfixerad vid narcissism har väl ingen missat.
Måste vara nåt trauma.
Hela ditt inlägg andas vitlök. Käka mindre av det. Du går till anfall mot folk, du använder tråden för att tillfredsställa ditt behov av det. Det är inte ok. Dessutom är du paranoid och tror att din mors död har med synpunkterna att göra. Det har det inte. Jag beklagar din förlust, men du hade problem långt innan det. Gör något åt det, för allas skull.
Till topic: Oskar krävde hemundervisning och alla vet att skolan är mer än bara faktakunskaper. Det är ett sätt att lära känna kompisar och inte bli isolerad, stå utanför gemenskapen. Det kanske du inte förstår och det kanske Oskar inte heller förstod. Ska man tolka det som att du är ganska lika O? Arg, förstår inte sociala relationer med mera? För att barn ska må bra behöver de kompisar, i skolan. Om de inte har NPF av något slag, men det tror jag inte.
Barnen fick nöja sig med en "barnvakt", utsedd av O. Detta är sjukt, så SJUKT. Barnvakten var polischefens dotter.
Jag tror att O kan ha varit paranoid.