Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Jag tror inte att den uppgiften fanns tidigare i tråden (tidigare än debra skrev, men orkar inte att leta genom). Att det var yngsta dottern som var kvävd och strypning av mor och den äldsta dottern. Detta är för likt det polisen har sagt och det som också Blonay skrev mycket senare med annan källa. Jag tror den är uppgiften har polisen som källa. Hur mycket av det andra som debra skrev stämmer vet jag inte. Men det här är allt för specifik för att kunna gissa sig till.
Den som "endast" blev kvävd kan tänkas vara M, eftersom hon var minst och lättast hantera...
Men det är hela mord/självmordshistorien och hur 2 föräldrar kunde göra så mot sina barn som är så märkligt. Hur dåligt man själv eller barnen än mår så gör man bara inte så.
Allt sunt förnuft säger att man skaffar hjälp långt innan. Men nu hade ju inte föräldrarna sunt förnuft av olika anledningar, för å hade de givetvis valt en annan väg att hantera sina och barnens liv.
När tanken på familjeutplåning dyker upp hade det sunda förnuftet flytt för länge sen. Föräldrarna hade planerat dådet i flera månader. Det är ofattbart att de kunde jobba på som vanligt och hålla masken utåt så länge.
Sen, efter så lång planering, kunde de alltså inte få fram en mer human (?) metod att mörda barnen än att strypa dem?
Låter därför orimligt att det inte skulle vara en impulshandling.
Develi har bra statistiska/vtenskapliga förklaringar till hur sånt kan ske. Även om det inte har hänt i Sverige tidigare.