Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Vad spelar det för roll att dom kan flexa mer de sätts ju i rörelse likförbannat trots att de bygger in basisolation eller vad det heter+att de kan ha rörliga motvikter mot svaj och avancerade sensorer som känner av. Detta dämpar men förhindrar inte. I övrigt är det inget unikt med konstruktionen och naturligtvis är det stålstrukturen som håller byggnaden uppe. Jag ska ju givetvis säga att jag tror deras stålkonstruktioner överlag är rejälare men i slutändan hamnar man ändå i att en stålkonstruktion ger en jävla massa motstånd mot ras. Det är så pass mycket motstånd att man omöjligt kan skåda fria fall. Det finns bara en enda sak som kan skapa fria fall på sånt sätt som byggnad 7 uppvisar.
Jag ägnar mig inte åt så mycket annat gällande 9/11 och bryr mig inte heller då det tillhör historien. Jag påtalar bara att förklaringen om byggnad 7 är löjeväckande och patetisk och jag tycker inte det behöver betyda att jag tror på rymdödlor,hologram och annat. Det är inte första och sista gången vi har sett ofullständiga förklaringar eller direkta lögner från officiellt håll trots att det var nåt annat.
Det är mer som bromsar upp rörelserna. WTC hade förmodligen inga sådana komponenter, då New York City inte särskilt ofta drabbas av jordbävningar.
Det är en jävla massa motstånd, korrekt. Men vi pratar 45 000 (!!!) ton som sätts i rörelse. Lycka till att bromsa det!

Det är svårt att förstå sig på sådana krafter. Jag var för några helger sedan i Göteborg och bodde på Gothia Towers. Högsta tornet där är 100 m högt. Enormt tyckte jag, som den bondlurk till småstadsmänniska jag är. WTC var 4 gånger högre. Vi pratar extremt stora byggnader.
Den må vara löjlig, men det är ännu löjligare att tro att man planterat massor av sprängmedel där, som av någon anledning inte utlöstes för tidigt av de massiva bränderna.