Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Samhället innehåller inte bara barnalstrarare, varför skulle samhället bara vara till för de?
Ingen har sagt att samhället bara är till för dem. Jag skrev ju att de får hålla på med sina sexlekar hur mycket de vill. Precis på samma sätt som frimärkssamlare eller MC-entusiaster får hålla på med sina intressen hur mycket de vill. Men vi har ju bestämt att alla myndighetsbeslut och lagstiftning skall vara till barnens bästa. Det är därför lagstiftningen skall premiera samkönade par, som ju är potentiella föräldrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Det är inte alla heterosexuella som skaffar barn
Just därför bör vi göra allt vi kan för att ge dem bra förutsättningar att skaffa och ta väl hand om barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
och det är många lgbt-personer som gör det
Inte särskilt många, va? Och definitivt inget som borde uppmuntras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
om man fick för sig att samhället ska gynna de som skaffar barn på bekostnad av de som inte gör det (vilket är en galen synpunkt)
Jag tycker iofs inte att några åsikter kan vara "galna", men jag kan inte hålla med dig om att vi skall gynna personer med sexuella avvikelser på barnens bekostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Och det är diskriminering vi talar om, inte sponsring eller att ge privilegier eller annat sånt trams. Så tillvida du inte menar att vi redan sponsrar och ger privilegier till heterosexuella.
Det är väl klart att det är ett privilegium att få gifta sig. Det finns ett antal krav, t.ex. att man är ogift och har uppnått en viss ålder. Enligt den religion vår äktenskapslagstiftning bygger på, eller borde bygga på, så finns ytterligare ett antal väldigt förnuftiga krav.
Om du anser att det är en "rättighet" att få ingå äktenskap, hur försvarar du i så fall att du vill "diskriminera" polygama personer, 14-åringar, hundar och guldfiskar? Eller folk som inte har någon partner alls - varför skall de "diskrimineras"? Klart de måste få gifta sig med sig själva, med sina mammor eller med sina katter, annars är det ju ojättvist, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
För att det inte är försvarbart att ha det på något annat sätt.
Nonsensargument av typen "sådär får man inte tycka, Mvh åsiktspolisen".