2019-03-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Får väl återigen fråga vilka eftersom du gillar generella termer. Ser ingen som anser att de mördade barnen av altruism eller barmhärtighet. Vem tror det är ett beslut i frid, ro och kärlek?

Du som var med i tråden kanske minns att det de första veckorna och månaderna var en massa såna inlägg? Och varenda gång jag kikat in här igen så är det alltid någon som flikar in just argument i stil med "de gjorde det av barmhärtighet".

Orkar inte leta fram några exempel så de blir tyvärr lite generellt.

Anledningen att det stör mig är att min egen erfarenhet av familjer med svårt sjuka/ funktionshindrade barn gör att jag helt enkelt inte köper den förklaringen.
Citera
2019-03-12, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du som var med i tråden kanske minns att det de första veckorna och månaderna var en massa såna inlägg? Och varenda gång jag kikat in här igen så är det alltid någon som flikar in just argument i stil med "de gjorde det av barmhärtighet".

Orkar inte leta fram några exempel så de blir tyvärr lite generellt.

Anledningen att det stör mig är att min egen erfarenhet av familjer med svårt sjuka/ funktionshindrade barn gör att jag helt enkelt inte köper den förklaringen.
Jag inkom 11 december iom pressträffen och undrar kring relevansen att dra upp att folk tror det är barmhärtigt alt att de sitter i lugn och ro, i nån sorts kärleksfull harmoni och planerar mord i aktuell diskussion 12 mars 2019?

Ingen anser att det är varken altruism, barmhärtigt mord, att de suttit rofyllda och planerat mord.
Senast redigerad av develi 2019-03-12 kl. 23:47.
Citera
2019-03-12, 23:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns inte nåt belägg om varken rivsår, asexuell relation eller Sertralin så lägg ner.

Jag funderar över om drebas övriga uppgifter också kan stämma på pricken. Jag skriver inget om att det finns belägg för hens andra uppgifter.

Har du några belägg för att tre mördade personer, varav två odrogade och samtliga tre mördade genom strypning och/eller kvävning - inte skulle avsatt rivsår i samband med att de mördades?

Du brukar vilja diskutera vetenskap och samband med andra fall. Var lite objektiv och inte så förb-nnat partisk någon gång.
Hade dreba sagt saker som hade stämt så här bra med din egen uppfattning hade du hyllat drebas inlägg.
Tre på varandra följande mord genom strypning/kvävning sker naturligtvis ytterst sälland utan att något mordoffer i sin dödskamp rivit någon förövare. Sannolikheter för att det finns rivmärken på en mördare i Bjärred är mycket stor.
Så hade dock inte varit fallet om barnen somnat in lungt och stilla och sedan dödats - som väldigt många postare hävdade samtidigt med drebas inlägg och länge därefter. Men dreba hade fullkomligt rätt i detta.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-12 kl. 23:51.
Citera
2019-03-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om H behandlades med antidepressiva, kan knappast en avlägsen bekant till familjen ha insyn i vilken typ av medicin hon åt. Det finns ett flertal grupper, varav SSRI är en. Hon kan lika gärna ha behandlats med TCA.
Det är väl f.ö enda uppgift på att H skulle ha medicinerats med antidepressiva.

"Ofta med 5 mg"? Nej, lägsta styrka varierar bland preparaten. Går inte att generalisera.

Visst. Poängen var att insättningen sker varsamt med låga doser. Oavsett val av antidepressiv medicin.
Citera
2019-03-12, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag funderar över om drebas övriga uppgifter också kan stämma på pricken. Jag skriver inget om att det finns belägg för hens andra upogifter.

Har du några belägg för att tre mördade personer, varav två odrogade och samtliga tre mördade genom strypning och/eller kvävning - inte skulle avsatt rivsår i samband med att de mördade?

Du brukar vilja diskutera vetenskap och samband med andra fall. Var lite objektiv och inte så förb-nnat partisk någon gång.
Hade dreba sagt saker som hade stämt så här bra med din egen uppfattning hade du hyllat drebas inlägg.
Tre på varandra följande mord genom strypning/kvävning sker naturligtvis ytterst sälland utan att något mordoffer i sin dödskamp rivit någon förövare. Sannolikheter för att det finns rivmärken på en mördare i Bjärred är mycket stor.
Vore du forskare skulle du vara en katastrof - läser det du vill selektivt för att få belägg, trots att det tydligt är fullständigt missvisande information och att vederbörande säger det är spekulationer och hypoteser.
Skärp dig.
Citera
2019-03-12, 23:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Eftersom det tidigare hänvisats till andra postare som stehlitz som exempel på trovärdighet, kan man nog även citera postaren drebas inlägg 8 dagar efter familjen återfanns, igen.
Väldigt mycket av det som dreba skrev - vet vi idag var helt korrekt.
Frågan är då om även det andra, som vi inte har fått bekräftat, också stämmer lika bra?

Så är det ju; mycket har visat sig vara korrekt info. så här i efterhand.

Att D*eba säger att det är en hypotes är inget att fästa sig vid; förmodligen ville denne bara slippa nyfikna, enträgna frågor och pm.
Citera
2019-03-12, 23:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så är det ju; mycket har visat sig vara korrekt info. så här i efterhand.

Att D*eba säger att det är en hypotes är inget att fästa sig vid; förmodligen ville denne bara slippa nyfikna, enträgna frågor och pm.
Han far med mängder av påfund som är obekräftade men att du ryggdunkar skräp förvånar mig inte. Ni är desperata att finna belägg, sanna mina ord. Hur de dog finns det flertal innan att sno inspiration från så det imponerar heller inte. Är det rivsåren du gillar mest?
Citera
2019-03-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Vad en ME-drabbad har för symtomatologi säger dessutom väldigt lite om hur alla har det. Särskilt i ett tillstånd som dokumenterat varierar väldigt mycket mellan olika personer.

Det är ungefär som att jag skulle utifrån hur ont i magen jag har kunna avgöra hur ont alla andra som har ont i magen har. Eller för all del, som den omdömeslösa bloggaren som tråden förärades en länk med häromdagen, som menade utifrån sina egna symtom, att döden är den enda utvägen för alla med ME.

Man få helt enkelt inse att ingen ME-drabbad kan tala för alla andra ME-drabbade. Det blir bara enfaldig lobbyism av det och tillståndet är mer komplicerat än så.
Om man ska följa logiken i det som påstås här, så bör alltså ME-föreningen, som påstår sig tala för samtliga ME-drabbade, omedelbart läggas ner.
Citera
2019-03-13, 00:13
Medlem
Citat:
Eftersom det tidigare hänvisats till andra postare som stehlitz som exempel på trovärdighet, kan man nog även citera postaren drebas inlägg 8 dagar efter familjen återfanns, igen.
Väldigt mycket av det som dreba skrev - vet vi idag var helt korrekt.
Frågan är då om även det andra, som vi inte har fått bekräftat, också stämmer lika bra?
Varför fick just den här stehlitz en så trovärdig roll? Hen bara försvann. Vissa som säger sig känna bekantas bekanta till familjen ifrågasätts eller bara nonchaleras medans andra lyfts fram trots att dom inte deltagit i tråden på evigheter.
Citera
2019-03-13, 00:28
Medlem
Citat:
I teorin skulle H kunna ligga bakom mycket. Men hon kan inte legat bakom Os död genom hängning och hon har inte dödat sig själv - O mördade henne.
Hur mycket ont och hur mycket bestämmande någon än vill tillskriva H - O mördade och suiciderarade självständigt.

Det är så jag tänker, i teorin.

Men kusligt det du postade, det Dreba skrivit.
Och i sådana fall också långt ifrån första gången psykofarmaka nämns i samband med olika våldsbrott och även när det gäller enskilda självmord.
Men många, kanske de flesta, flippar inte av psykofarmaka.

Men låt vara med allt det, det här med att båda föräldrarna hade stora doser lugnande i sig och då i lagom mängd för att kunna tänka klart, det säger en del.
Jag är inte riktigt säker på vad ännu.
Men påstår man att man mördar sina barn av barmhärtighet så borde också den barmhärtigheten sträcka sig så långt att man, när barnen väl ska barmhärtighetsmördas, och det på ett mycket brutalt vis, ser till att barnen ifråga också slipper vara fullt medvetna om vad som händer.
Så skedde inte här, det var de båda "barmhärtiga föräldrarna" som hade stora doser lugnande i sig.

En brutal död- ett brutalt liv?
Citera
2019-03-13, 00:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Varför fick just den här stehlitz en så trovärdig roll? Hen bara försvann. Vissa som säger sig känna bekantas bekanta till familjen ifrågasätts eller bara nonchaleras medans andra lyfts fram trots att dom inte deltagit i tråden på evigheter.

Stehliz roll bedömdes av vissa som trovärdigare för att hen skrev saker som föll på rätt sida om skranket och passade dem som stod där...
Partiskt synsätt är en bra beskrivning.

Jag uppfattade inte Stehlitz som trovärdigare än någon annan och hen försvann ju mycket riktigt också. Såvitt jag minns uttalade sig Stehliz mest inom saker som vi inte har bevis för idag - ex hur H mådde. Det lilla vi säkert känner till kontra Stehliz utsagor är bl a uppgiften om ett handskrivet avskedsbrev, en uppgift som sannolikt är felaktig av polisen PT att döma.

Då är drebas skrämmande pricksäkra uppgifter betydligt intressantare!
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-13 kl. 00:40.
Citera
2019-03-13, 00:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är ett faktum att mamman 160331 gick med i Facebookgruppen "Databas ME/CFS". Den gruppen har idag haft 124 inlägg av totalt 544 de senaste 30 dagarna, så säkert har det här fallet diskuterats i gruppen. Eller det är i vart fall min tolkning av den stora mängden inlägg just nu.
Det hade varit intressant att veta hur aktiv hon var, hur tongångarna gått i forumet. AÖ var ju en inspirationskälla för upphovsmannen och hans ME-sjuka fru enligt hans blogg då de hyllades på ett arrangemang för ME i maj i fjol.
https://newsaboutdisease.com/2018/05/14/4-nodvandiga-atgarder-for-me-sjuka/

Erinrar mig att han reagerade väldigt kraftigt i media då diagnoserna bekräftades via pressträffen och tog avstånd.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bK1z65/helt-oforsvarligt-att-man-dodar-sina-barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in