2019-03-12, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Inte alls omöjligt eftersom att allt kan vara möjligt här. Åtminstone för min del, då.
Men om H ligger bakom allting så hur kan man på ett rimligt och sannolikt sätt förklara att både O och H hade stora mängder lugnande i sig?
För den omständigheten ser ju också gemensam ut liksom själva beslutet av utrotandet av familjen anses vara gemensamt?

Jag tror att du ska uppfatta texten närmast som en dråplig parodi på de krumbukter som de som vägrar ta till sig av fakta som presenterats av polisen tar till för att hävda makans oskuld. Men visst, ska man kasta polisen på tippen kan det lika gärna gått till så, istället för alla de teorier om maken som den ensamme mördaren som intelligensreserven bjudit på.
Senast redigerad av Gullgulligullan 2019-03-12 kl. 22:46.
Citera
2019-03-12, 23:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Ja min erfarenhet är att det trappas upp långsamt och att man får förhållningsorder om att inte vara ensam, att försöka undvika insättning/utsättning under särskilt stressiga perioder osv. Min läkare ringde mig flera gånger under de första veckorna. Man brukar väl dessutom ha milda ångestdämpande att ta till vid behov.

Eftersom det tidigare hänvisats till andra postare som stehlitz som exempel på trovärdighet, kan man nog även citera postaren drebas inlägg 8 dagar efter familjen återfanns, igen.
Väldigt mycket av det som dreba skrev - vet vi idag var helt korrekt.
Frågan är då om även det andra, som vi inte har fått bekräftat, också stämmer lika bra?
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Något kollektivt självmord är det inte fråga om. Mamman och barnen har hittats i Sina resp sovrum. Om mamman vore förövare så borde hon rimligen ha legat med sina barn. Pappan har mördat hela familjen. Inget gift har använts, ty det hade tytt på planering. Familjen har strypts därefter burits till sina Resp sovrum, som om inget har hänt. Han har därefter tagit sitt eget liv. En impulsiv handling.

Motivet: började nyligen med Sertralin. Blev avtrubbad och våldsam. Frun har haft litet socialt nätverk, dålig självkänsla, han har dominerat henne totalt. Långvarig psykisk misshandel som slutligen gått överstyr.
Citat:
Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.
Citat:
Den faktor som måste till är SSRI. Är associerat med aggression och suicidalitet. En subpopulation av patienterna blir fullständigt avtrubbade. Symptomen uppträder vanligtvis inom första månaden.
Citat:
Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.
Citat:
Strypning mest sannolikt av moder och äldsta dottern, yngsta ev kvävning. Det har funnits blåmärken och rivsår och sakskador som tytt på motstånd från offren. Därav har polisen dragit slutsatsen att pappa varit mördare, men för att kunna avfärda annan förövare så måste någonting till. Jag gissar därför att de hittats i sina sängar. Burna dit.
Citera
2019-03-12, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Eftersom det tidigare hänvisats till andra postare som stehlitz som exempel på trovärdighet, kan man nog även citera postaren drebas inlägg 8 dagar efter familjen återfanns, igen.
Väldigt mycket av det som dreba skrev - vet vi idag var helt korrekt.
Frågan är då om även det andra, som vi inte har fått bekräftat, också stämmer lika bra?

Skevaste jämförelsen och jag väntade på att du skulle nappa på Dreba när namnet nämndes - självklart ska rivsåren upp igen trots att denna mer än tydligt förklarat att det bara var spekulationer.

Om du hade belägg för dina rivsårsteorier och våld i tvättstugan skulle du leverera fakta och slippa grotta runt i tråden och dra fram värdelös skit.
Senast redigerad av develi 2019-03-12 kl. 23:08.
Citera
2019-03-12, 23:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Inte alls omöjligt eftersom att allt kan vara möjligt här. Åtminstone för min del, då.
Men om H ligger bakom allting så hur kan man på ett rimligt och sannolikt sätt förklara att både O och H hade stora mängder lugnande i sig?
För den omständigheten ser ju också gemensam ut liksom själva beslutet av utrotandet av familjen anses vara gemensamt?

I teorin skulle H kunna ligga bakom mycket. Men hon kan inte legat bakom Os död genom hängning och hon har inte dödat sig själv - O mördade henne.
Hur mycket ont och hur mycket bestämmande någon än vill tillskriva H - O mördade och suiciderarade självständigt.
Citera
2019-03-12, 23:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Skevaste jämförelsen och jag väntade på att du skulle nappa på Dreba när namnet nämndes - självklart ska rivsåren upp igen trots att denna mer än tydligt förklarat att det bara var spekulationer.

Stör det dig att just dreba nämns igen?
En postare som närmast skrev obehagligt pricksäkert.
Och som sista inlägg skrev att det bara var spekulationer och sedan aldrig postade mer.
Som om hen var nära att råka avslöja för mycket och snabbt stoppade in en brasklapp....
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-12 kl. 23:17.
Citera
2019-03-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Läkarna brukar vara väldigt noggranna att beskriva riskerna och de doser som sätts in är i de flesta fall mycket låga. För den här familjen, om alla teorier om depressioner är sanna, tror jag ssri och ångestdämpande medicin för föräldrarna hade varit ofarligt.

Absolut. Det borde snarast förhindrat dem.
Citera
2019-03-12, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Stör det dig att just dreba nämns igen?
En postare som närmast skrev obehagligt pricksäkert. Och att som sista inlägg skrev att det bara var spekulationer och sedan aldrig postade mer.
Som om hen vara nära att råka avslöja för mycket och snabbt stoppade in en brasklapp.
Nej, som du såg så ASGARVAR jag åt dig, din desperado.
Han är säkert pricksäker på dina pseudoteorier, jag betvivlar inte.

H*n spekulerar om exakt allt du drar fram - dvs vederbörandes eget svar på förfrågan om allt mellan läkemedel och rivsår. Ville du inte citera det sista inlägget?
Senast redigerad av develi 2019-03-12 kl. 23:22.
Citera
2019-03-12, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Flera här yrar om altruism och att föräldrarna dödade barnen av barmhärtighet och annan bs

Sömnlöshet, fullständig utmattning, förtvivlan och stress fick det att slå runt i skallen på dem eller så handlade det om personlighetsstörningar.

Att sitta och tro på att detta var ett beslut taget i frid, ro och kärlek efter lugn eftertänksamhet av två välfungerande personer är ett svek mot offren.

Tror inte ens föräldrarna om de var kloka i grunden innan de hamnade i någon slags skev verklighetsuppfattning skulle vara tacksamma över att folk rationaliserar och "förstår" det som de gjorde i galenskap och psykisk obalans.
Får väl återigen fråga vilka eftersom du gillar generella termer. Ser ingen som anser att de mördade barnen av altruism eller barmhärtighet. Vem tror det är ett beslut i frid, ro och kärlek?
Citera
2019-03-12, 23:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, som du såg så ASGARVAR jag åt dig, din desperado.
Han är säkert pricksäker på dina pseudoteorier, jag betvivlar inte.

H*n spekulerar om exakt allt du drar fram - dvs vederbörandes eget svar på förfrågan om allt mellan läkemedel och rivsår. Ville du inte citera det inlägget?

Avser du detta inlägg nedan?
Som du ser har jag också citerat detta inlägg bland de andra inläggen ovan. Men du vill ju alltid anklaga för något, även om du bara drar till med ett påstående tydligen.

Det är inget att diskutera - postaren dreba var oerhört rätt ute i detaljer vi andra inte hade en susning om då: exakta dödsorsaker,, H dödad, korrekta fyndplatser, korrekta arrangemang efter döden-nedbäddade, avsaknad av droger i barnen, att Os mående var känt på arbetsplatsen etc.

Det var i stort sett bara avsaknad av självmordsbrev från O som inte riktigt stämde.
Övriga saker som vi idag känner till stämde på pricken.
Jag är misstänker att dreba hade mer kännedom och fakta än denne på slutet ville erkänna.

Därför är det intressant att fundera över om resten av drebas uppgifter också skulle kunna stämma.

Citat:
Det är spekulation från min sida. Polisen avfärdade mycket tidigt förövare utanför familjen. Det säger mig att barnen blivit strypta eller kvävda och hittade i sina resp sängar. De har blivit burna till sängarna, nerbäddade, som en "act of remorse eller denial". Barnen blev sannolikt vittne till mammans dråp. Han har därefter tagit sitt eget liv.

Pappan en högpresterande docent som gått in i en utmattning. Slutligen vårdsökande och det sannolikt den senaste månaden. Blir insatt på psykofarmaka som försämrar. Sertralin är för övrigt förstahandspreparat vid behandling. Faktorn som skall till är SSRI. Avtrubbning, suicidalitet, aggression vanliga biverkningar som inträder första månaden.
Senast redigerad av Solglittret 2019-03-12 kl. 23:34.
Citera
2019-03-12, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Avser du detta inlägg nedan?
Som du ser har jag också citerat detta inlägg bland de andra inläggen ovan. Men du vill ju alltid anklaga för något, även om du bara drar till med ett påstående tydligen.

Det är inget att diskutera - postaren dreba var oerhört rätt ute i detaljer vi andra inte hade en susning om då: exakta dödsorsaker,, H dödad, korrekta fyndplatser, korrekta arrangemang efter döden-nedbäddade, avsaknad av droger i barnen, att Os besvär var kända på arbetsplatsen etc.

Det var i stort sett bara avsaknad av självmordsbrev från O som inte riktigt stämde.
Övriga saker som vi idag känner till stämde på pricken.
Jag är misstänker om att dreba hade mer kännedom och fakta än denne på slutet ville erkänna.

Därför är det intressant att fundera över om resten av drebas uppgifter också skulle kunna stämma.
Finns inte nåt belägg om varken rivsår, asexuell relation eller Sertralin så lägg ner.

Citat:
Jag har varit tydlig med att det är en hypotes.
Citera
2019-03-12, 23:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vid insättning av SSRI så görs det under ett antal veckor där läkaren har tät kontakt med patienten. Ofta med 5 mg i taget till man uppnått tillfredsställande resultat alt byter till annan medicin. Det är min erfarenhet i vart fall. Medicinen är receptbelagd där läkarens dosering (antal/dag och styrka specifieras).

Vill minnas att det var Stehlitz som nämnde att det var Hanna som medicinerades med SSRI.
Om H behandlades med antidepressiva, kan knappast en avlägsen bekant till familjen ha insyn i vilken typ av medicin hon åt. Det finns ett flertal grupper, varav SSRI är en. Hon kan lika gärna ha behandlats med TCA.
Det är väl f.ö enda uppgift på att H skulle ha medicinerats med antidepressiva.

"Ofta med 5 mg"? Nej, lägsta styrka varierar bland preparaten. Går inte att generalisera.
Citera
2019-03-12, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om H behandlades med antidepressiva, kan knappast en avlägsen bekant till familjen ha insyn i vilken typ av medicin hon åt. Det finns ett flertal grupper, varav SSRI är en. Hon kan lika gärna ha behandlats med TCA.
Det är väl f.ö enda uppgift på att H skulle ha medicinerats med antidepressiva.

"Ofta med 5 mg"? Nej, lägsta styrka varierar bland preparaten. Går inte att generalisera.
S bekanta var nära till familjen på båda sidor och det var så informationen förmedlades - oavsett dennes relation.

Om hon medicinerade med antidepressiva är i sig rätt ointressant, men inte otippat med tanke på cancer och vilja att förhindra recidiv via kost och hälsosamt leverne.
Depressiv är det fler som nämner och hon lär knappast ha mått gott iom de beskrivs vara i djup kris, önskat att dö ihop med övriga familjemedlemmar och mördat sina barn.
Senast redigerad av develi 2019-03-12 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in