2019-03-12, 19:15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag har just visat en pil som pekar i rätt riktning. Du har erkänt att du hade fel med HDI. Därmed är det bevisligen falskt att "Alla pilar pekar i fel riktning". Det går bra nu. Men det är klart, pilarna du har ritat på din vägg hemma vet jag ju inte vart de pekar.

Nej, jag hade inte fel.

1) Fortfarande så är HDI 2010 inte samma sak som HDI 2018.
2) Det är inte 2030, det är 2019.

Nu får du återgå till topic eller bli RP:ad.
Citera
2019-03-12, 19:15
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Eh, de som verkligen är lurade är de som inte är rika men går högerns ärenden. Och det finns massor av de, för att miljardärer lägger ner massor av pengar på PR i USA. Den här mystiska balansen du pratar om var det ju faktiskt män som bröt, varför vill du lägga skulden på kvinnor för detta? (Jag vet svaret, retorisk fråga.)
Jag räknas till de rika i världen. Du också om du arbetar. Högerns ärenden är de enda försvarbara och trots att du försöker skamma den promille som har det riktigt bra, fast det troligen är välförtjänt, så är det den enda försvarbara hållningen.
Det du behöver för att tillhöra de rikaste är att se till att ha två välutbildade föräldrar, förstå världens förutsättningar och satsa på din skolgång och vidareutbildningen och sen jobba som fan, gifta dig med en vettig person med ambitioner, så får dina barn sin silversked på posten.
Ingen kommer få det bra på bidrag. Då betalar vi för mycket skatt.
Citat:
Sen så visst, det finns också några miljardärer som lägger pengar på PR på "vänster"-sidan (för att hantera så att den inte blir för vänster) och på en del filantropiska demokratiprojekt.
Ingen ger lika mycket som världens tå rikaste personer till välgörenhet.
Citat:
Välgörenhetsorganisationer som du nämner redovisar hur de spenderar sina pengar. Skandaler har väl förekommit men det normala är att de anställda tar ut skäliga löner och det mesta av det som skänks går till ändamålen. Huvudsaken är att man vet vad man får. Och det är ju i betydligt större utsträckning i USA som man skänker pengar, för där är det avdragsgillt. Så vem bryr sig.
Nej, de gör det inte. Och du har ingen aning om vilket slöseri SIDA t.ex håller på med.
Citat:
Det finns också många miljardärer som skänker pengar till båda sidorna, för att garantera inflytande. För det amerikanska systemet är genomkorrupt och behöver omarbetas ordentligt. Men det krävs en kompetent regering för det, det har inte blivit något av "drain the swamp" direkt med den här, som fyllt ut sin regering med miljardärer och lobbyister.
Vad är korrupt med det? Det vore i det närmaste tjänstefel att inte bevaka sina intressen!
Citat:
Du definierar tydligt "samhället" som "männen", det var männen som rörde sig högerut. Och högersidan har verkligen rört sig långt högerut den senaste tiden, till en början med tea party-rörelsen som nu får ses som "rimliga" i jämförelse med Trump, vars politik faktiskt är mainstreamrepublikansk (samt proto-fascistisk), han har lyckats dra partiet så långt.
Nyspråk som jag är så allergisk mot.
Ta det på begriplig svenska, eller jag ser det som slösad varmluft.
Citat:
Självklart väljer flyktingarna vart de ska ta vägen och Sverige är attraktivt av flera skäl, god levnadsstandard och generös lagstiftning. Givetvis påverkar detta. Men det handlar likväl inte om någon invasion, jag förstår om man vill använda den termen för att göra någon retorisk poäng om hur många det är, ok, men om man går så långt (som BPS) och tror att det handlar om något som kan likställas med en faktiskt militär invasion så har man tappat greppet. Jag tror det lätt händer om man håller sig till att diskutera med andra reaktionärer, man radikaliserar varann. Så det var vad jag ville säga gällande "invasionen".
De väljer Sverige för att vi har de generösaste bidragen och är på god väg att infiltreras av wahhabister. https://youtu.be/N-scU0ri6z0
Citat:
Trots Bushs extrema kristenhet så var aldrig syftet med Irak-invasionen att förkristliga landet utan att skapa en demokratisk och därför i teorin västvänlig stat. Oavsett hur bra eller dåligt man har lyckats med detta extremt ambitiösa mål så var det onekligen en ordentlig invasion där man tog total kontroll över landet. Det har också genomförts i Afghanistan i modern tid. Men det är inte väst som invaderar för vi har för tillåtande sexuella normer....

Jag tror vi är ganska överens om hur lyckade de där krigen var. Är vi också överens om att det är osmart av BPS att luta sig på Unwin?
Jag är inte klar med min analys av Unwin, så jag passar på den sista frågan.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-12 kl. 19:18.
Citera
2019-03-12, 19:49
Medlem
Ballcancers avatar
Fick mig ett gott skratt av detta. Ja jisses. Inte ens värt o svara på egentligen för det är så urbota dumt.
En kvinna är en människa. En människa vill alltid ha det bättre. Om inte alla män fattat det än så vill inte alla kvinnor vara gifta o föda barn. Ni män skulle kanske skitit i att dra ut i krig o förgöra civilisationer. Då hade inte kvinnor tvingats ut i arbete. Då hade dem aldrig insett att "fan va najs o komma ut o träffa folk. slippa städa o ta hand om kidsen hela dagarna. Gött med gratis kaffe med! O RAST!? o egna cash i slutet av månaden, nu jävlar ska här firas!"
Inte soldaternas fel, men om regeringar hade brytt sig om män o kvinnor hade man inte skickat ut män som förbrukningsvara att dö o förgöra i andra länder. O kvinnor hade kunnat stanna hemma o ta hand om familjen. Kanske jag som kvinna inte har en stor nog hjärna att förstå allt det här, jag vet bara att jag inte skuulle vilja sitta hemma som en jävla sugga med en unge vid patten o en annan vid fittan. Den här snubben som snackar verkar ju va helt efterbliven med, snackar om kvinnor som en jävla vara, inte som en faktiskt människa.
Nu hinner jag inte skriva mer, ska ut o förgöra civilisationen!
Citera
2019-03-12, 20:03
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Rätt beskriva nyheter ÄR fakta. Skratta bäst du vill. Vi får se hur trevlig du tycker framtiden blir. Alla pilar pekar i fel riktning. Sedan är vi inte vid 2030 ännu heller. Saker kan gå lika fort som i Venezuela.
Så vad är lösningen då menar du?
Citera
2019-03-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Inte? Den åsikten får du gärna motivera, då vi med absolut säkerhet nu i efterhand vet att kvinnors inträde i arbetslivet och utbildningsväsendet haft en i överlag negativ ekonomisk effekt med bl.a. lönedumpning, försämrat barnafödande, lägre IQ hos befolkningen och sämre produktivitet.

Du var alltså inte intresserad av ett svar?

Vanligvis så håller jag med dig om jude-problem argument du har (som blant annat feminism) men om du säger att det förstör samhällen så borde du komma med en källa, vad du tycker är inte relevant ifall du ska diskutera samhällets förfall. Ursäkta språket, bor inte i Sverige.
Citera
2019-03-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok så nu är det inte feminismens fel att vi svenskar är singlar, nu är det pga att vi förvärvsarbetar.

Många av dess utövare.

Nej.

Åh fyfan, tonåringar är ju så dryga och jobbiga. Du är verkligen beredd på att genomlida mycket för lite fitta. Du hade varit storkonsument av öronskydd....

Du hävdade att hemmafruar leder till att fler män blir ensamstående. Men ändå är Sverige, med få hemmafruar, ett av världens singeltätaste länder.

Tonåringar har sina ups and downs, men de är attraktiva.
Citera
2019-03-12, 22:46
Medlem
Citat:
Visst, jag har ingenting emot vad du säger här. Men det är ju en del i det politiska spelet, man vill lägga beslag på de här frågorna. Och eftersom högern lät det ske, för att man inte ville vara på rätt sida i historien, så är kopplingen ganska naturlig. Jag tar väl delvis tillbaka min protest. Men det är ingenting i sig i den här politiken som innebär att den naturligt måste komma från vänster, det hade lika gärna, rent teoretiskt, kunnat vara högern som drivit frågorna. Det finns ingen ideologisk motsättning, bortsett från partier som SD då.

Uppdelningen i höger och vänster i politiken uppstod genom franska revolutionen. Där högern stod för det konservativa och vänstern för det progressiva. Så det är naturligt att vänstern drivit detta.
Citera
2019-03-12, 23:03
Medlem
Citat:
Du definierar tydligt "samhället" som "männen", det var männen som rörde sig högerut. Och högersidan har verkligen rört sig långt högerut den senaste tiden, till en början med tea party-rörelsen som nu får ses som "rimliga" i jämförelse med Trump, vars politik faktiskt är mainstreamrepublikansk (samt proto-fascistisk), han har lyckats dra partiet så långt.

Självklart väljer flyktingarna vart de ska ta vägen och Sverige är attraktivt av flera skäl, god levnadsstandard och generös lagstiftning. Givetvis påverkar detta. Men det handlar likväl inte om någon invasion, jag förstår om man vill använda den termen för att göra någon retorisk poäng om hur många det är, ok, men om man går så långt (som BPS) och tror att det handlar om något som kan likställas med en faktiskt militär invasion så har man tappat greppet. Jag tror det lätt händer om man håller sig till att diskutera med andra reaktionärer, man radikaliserar varann. Så det var vad jag ville säga gällande "invasionen".

Trots Bushs extrema kristenhet så var aldrig syftet med Irak-invasionen att förkristliga landet utan att skapa en demokratisk och därför i teorin västvänlig stat. Oavsett hur bra eller dåligt man har lyckats med detta extremt ambitiösa mål så var det onekligen en ordentlig invasion där man tog total kontroll över landet. Det har också genomförts i Afghanistan i modern tid. Men det är inte väst som invaderar för vi har för tillåtande sexuella normer....

Jag tror vi är ganska överens om hur lyckade de där krigen var. Är vi också överens om att det är osmart av BPS att luta sig på Unwin?

Jag definierar inte "samhället" som "männen". Trump är så långt högerut att han är för same sex marriage... Något som var omöjligt för en republikansk politiker som på allvar aspirerade på presidentposten så sent som 2012. Så sent som 2008 gick Obama ut mot same sex marriage. I en av USA:s absolut största kulturkrigsfrågor står alltså Trump till vänster om den åsikt Obama hade 2008.

Jag håller med om att invandringen till Europa och Sverige inte bör kallas för invasion.

Och USA har inte lyckats skapa fungerande demokratier. I Irak fick man IS och i Afghanistan sitter man nu i fredsförhandlingar med talibanerna. Neokonservatismen är en progressiv idé. Progressiva länder har progressiva idéer även gällande annat, som sexualmoral.

Ett av de tydligaste exemplen är hur man lanserade Afghanistan-kriget under upptakten. Det var i media bilder på kvinnor i burka som skulle räddas av Väst (det var för övrigt i denna kontext Schyman höll den så kallade Taliban-talet). Burkan har i Väst blivit den mest extrema symbolen för islamisk sexualmoral.

Väldigt mycket av dagens islamofobi i Väst handlar om sex och sexualmoral. Muslimer anklagas för att inte tolerera bögar, för att täcka kvinnor så de ej frestar männen, för att tvinga in kvinnor i oskuldsnormer, för att ha flera fruar och harem, för att våldta icke-muslimer, för att vara för pedofili, för att vara "getknullare" osv. osv.
Citera
2019-03-12, 23:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Har du motargument till Pigeon

Inte alls.
Citera
2019-03-12, 23:32
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
När gjorde kvinnor sitt inträde på arbetsmarknaden enligt dig?

Vad fan tror du? På 70-80-talet och framåt började effekterna av kvinnors inträde på arbetsmarknaden få sina första effekter. Stagnerande löner och minskat barnafödande, depression, skilsmässor, mm. Visst, vi har haft låg fertilitet under begränsade tidsperioder, men nu pratar vi om ett institutionaliserat barnafödande på under 2,1 per kvinna. Det går att skylla på mycket, men feminismens framfart spelar en avgörande nyckelroll i bedrövelsen. Här vill jag återupprepa mig: feminismen är mer ondskeful, mer samhällsfarlig och mindre gångbar än fullskalig kommunism. Efter att allt detta elände rämnat och kvinnors artificiella "rättigheter" slutligen upphört (och det kommer de att göra), så får vi aldrig någonsin tillåta oss själva att ge feminismen ens en millimeter i utrymme. Feminismen är bokstavligen satanistisk. Vi pratar om ohämmad, omänsklig, människohatande, dysgenisk ondska. Det är en ideologi som förkroppsligar mänsklighetens allra vidrigaste och mest avskyvärda baksidor.

Citat:
Svenska kvinnors fruktsamhet är bland de högsta i Europa, bl.a. på grund av en väl utbyggd barnomsorg. Det är väl egentligen antalet barn per kvinna du är missnöjd med och betraktar som "försämrat barnafödande"?

Nej, svenskarna befinner sig långt under ersättningsnivån; att vi på pappret befinner oss strax över 2,0 säger ingenting då en stor del av "svenskt" barnafödande inkluderar icke-vita invandrare från Tredje världen som tack vare sin enormt höga fertilitet kompenserar för svenskors patetiskt låga fertilitet.

Citat:
Har du källor på att karriärkvinnor över 35 är mer självmordsbenägna än andra kvinnor och att det beror på att de inte har familj och barn?

Till att börja med krävs det inget geni för att inse logiskt härledningsbara slutsatser, men eftersom du frågade så snällt: Suicide Among Women Related to Number of Children in Marriage
The hypothesis of a negative association between rates of suicide and number of children in marriage was investigated in a prospective study of 989,949 women followed up for 15 years (1970 through 1985) with 1190 deaths from suicide. Women who had never married exhibited higher relative risks for suicide than married parous and married nonparous women for all age groups younger than 65 years at the start of follow-up. Among the married, the parous women had lower relative risks than nonparous women for all ages. For both premenopausal and postmenopausal women, a strong linear decrease in relative risk for suicide with increasing number of children in marriage was found. The effect of number of children was independent of social class measured as years of completed schooling. The findings provide the first empirical support for theories of parenthood and suicide advanced by Durkheim almost 100 years ago.
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så tycker du helt enkelt att dessa relativt få högutbildade kvinnor väljer fel, av oro för deras hälsa och för kollektivets skull. Vet du, det räcker faktiskt med att ge kvinnor tillgång till preventivmedel, mödravård och kunskap om deras rättigheter så börjar de genast att vilja ha och skaffa färre barn. Hände bl.a. i Nepal. Kvinnor vill inte föda tio ungar, de vill föda i snitt två. En graviditet utarmar kroppen som fan, dessutom vill de flesta kvinnor ge sina barn en bra uppväxt, att de kan äta sig mätta varje dag, kunna ge dem bra vård om de blir sjuka osv. Så istället för att genomgå tio graviditeter och förlossningar, där häften av barnen dör innan fem år, så föder hon hellre två som hon garanterat kan föda upp.

Relativt få? Vi pratar om hela generationer av unga kvinnor som drar iväg till universitet för att skaffa meningslösa examina och en "karriär". De mest intelligenta kvinnorna är de mest högutbildade och ambitiösa, men även de minst fertila. Samhället behöver inte era karriärer och "jobb"; vad vi behöver är unga kvinnor som gifter sig och skaffar minst 3 barn, och efter 40 års ålder ger sig in i arbetslivet i feminina yrkesroller. Jag förstår att verkligheten kan slå riktigt jävla hårt ibland, men all empirisk bevisföring som någonsin insamlats på området intygar att kvinnor som gifter sig unga och skaffar barn är lyckligare och lever längre än sina ogifta och barnlösa motsvarigheter. Det finns en anledning till att vi kallar feminismen ett krig mot kvinnan. Du behöver inte bli upprörd eller förolämpad.

Citat:
Så alla som inte är med dig är emot dig?

Va?

Citat:
Män som inte vill ha/skaffar bara två barn de är såklart också emot den västerländska civilisationen?

I viss mån, men en ofruktbar kvinna är skadligare för samhället än en ofruktbar man (i teorin). Jag råkar anse att äktenskap och monogami är en dygd, och att skilsmässa och äktenskapsbrott ska vara förbjudet, så rent praktiskt är en ofruktbar man lika skadlig som en ofruktbar kvinna. Jag säger inte att någon som inte skaffar barn är emot västerländsk civilisation, men en ideologi som aktivt förespråkar mänskliga relationer och politiska omständigheter som förhindrar naturliga könsroller och barnafödande är fundamentalt emot mänsklig civilisation.

Citat:
Alltså kan du inte bara visa mig svart på vitt att produktiviteten har sjunkit istället för att sitta och svamla?

Istället för att utkräva källor från mig föreslår jag att du rättfärdigar feminismens förträffligheter i sken av dess katastrofala baksidor. Strömlösa städer, afghanska gatugäng och utedass eller svenska kärnfamiljer, villa och låg brottslighet. Gör ditt val.

Tittar du på produktivitetsutvecklingen i Sverige sedan 80-talet och framåt och justerar för teknologisk utveckling och inflation så har produktiviteten sjunkit. Kvinnors inträde på arbetsmarknaden har varit katastrofalt.

Citat:
Vilka hundratusentals tjänster inom offentlig sektor anser du är meningslösa?

Har du nånsin sett ett kommun- eller myndighetskontor? Där har du svaret.
Citera
2019-03-12, 23:36
Medlem
Citat:
Eftersom det är orimligt av mig att kräva att någon ska spendera 40 minuter på shauns video så ska jag försöka sammanfatta invändningarna.

BPS börjar med att påstå att kvinnor är illojala, och hans exempel är kvinnor i erövrade områden under nazisterna som samarbetade, hade förhållanden eller i övrigt hade sex med tyskarna. Eftersom kvinnor vill ha de starka männen. Hans första bevis är en artikel om japanska kvinnor som gifte sig med amerikaner. Eller en artikel om fransyskor som prostituerade sig under tyskarna. Alltså kvinnor som försöker överleva under extrema förhållanden. Japp, det är just det som är att välja "de starkaste männen. De som ökar chansen till överlevnad Så varför är det bara kvinnorna som är klandervärda, för varje kvinna som gifter sig eller ligger med fienden, så måste det också finnas en man som gör detsamma, varför struntar vi helt i de? För soldaten går inte över till den andra sidan o strider mot sina tidigare kamrater, kvinnan byter sida för att avla barn åt samma man som dödar hennes familj o vänner. Det är klart, hon kanske inte kände samhörighet med dessa, men hon har brukat de förmåner dessa givit henne. Förräderi Kvinnorna har mer eller mindre inget val i situationerna de befinner sig, men männen har definitivt det.
Och det finns män som går längre än att ligga med eller gifta sig med fienden, en av de sista enheterna som slogs för tyskarna vid försvaret av Berlin var en waffen-ss divison bestående av franska volontärer, och eftersom BPS tar upp hur fransyskorna straffades, ledaren för de här volontärerna dömdes till 20 år av hårt arbete, de resterande (som inte sköts direkt) dömdes alla till hårda straff. Helt rätt, landsförräderi.

På samma sätt fanns det en amerikansk enhet bestående av japansk-amerikanska volontärer. Så varför är det kvinnor som är illojala mot sin stam? Etnicitet o stam är inte samma sak. Dessa Jappsare tillhörde den Amerikanska stammen.

Jag kollade också bara de första 6 minuterna innan jag insåg vilken total nolla Shaun är. Han tar en bild på flyktingströmmarna och säger "ser ni? ser ni? det är män OCH kvinnor!" Sen visar han en tabell på specifikt syriska flyktingar o säger "En stor del är barn" när samma tabell visar den att den största gruppen är just vuxna män.... Han måste även missat detta: https://www.svt.se/opinion/article3604719.svt.

Sen tar han en bild på flyktingfamiljer med småbarn och säger sarkastiskt "Ja det är ju då dessa onda familjer" Igen, han måste ha missat de 9000 Afghaner som ljög om sin ålder för att få stanna i Sverige. Han måste också missat att en överväldigande majoritet var män. Han måste också ha missat att sexualbrott mot kvinnor 16-24 år har ökat från 10% till 34,4% Från 2014 till Nov 2018: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eormy2/bra-fler-kvinnor-utsatts-for-sexualbrott i samband med just denna invasionen av folk från MENA och Afghanistan.
Han måste också missat
Gruppvåldtäkter
Terrorattentat
Rån mot äldre
Rån mot yngre
Bilbränder
Hangranats attacker
Bomb attacker
Öppen drogförsäljning
Gänguppgörelse etc etc
Han har med andra ord inte koll på ett smack

Sen kommer han ju med argumenten som du gör då, som jag svarade på i citatboxen.

Summasumarum: Jag hade inte ens torkat mig i röven med den "Shauns utmärkta svar"
Senast redigerad av vatococo 2019-03-12 kl. 23:39.
Citera
2019-03-13, 00:27
Medlem
Det bildas ju harems i sexualliberala länder.

D.v.s. kvinnorna turas om att ha dom attraktivaste männen. Dom andra blir utan.

Att detta skulle ruinera samhället är en intressant fråga.

Troligtvis inte då dessa män vet om att ska dom ha någon chans öht att få en kvinna måste dom ha ett arbete. Så dom kommer troligtvis vara motiverade att arbeta i vilket fall.

Och om dom blir arga så utgör dom inget hot emot samhället endå, kanske någon av dom skjuter ihjäl några personer i sin frustration, men livet går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in