2019-03-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst, vi har utmaningar, men säg det land som inte har det.

Påståendet att Sverige skulle vara i kris, hålla på och gå under, invaderas av islam eller kriminalitet/ våld och annat skitsnack är just det skitsnack.

Ja, feminister kan ju lägga ner det där med att kvinnor diskrimineras, misshandlas, våldtas, jobbar ner, har lägre lön osv.

Det är bara allarmerande påhitt alltihopa.
Citera
2019-03-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej att mödrar automatiskt får vårdnaden men inte de biologiska fäderna, om man inte är gift, beror på hur verkligheten ser ut. Man vet alltid vem modern är helt 100% sä'kert men inte alltid vem fadern är, inte ens alla mödrar vet detta med 100% säkerhet. alltså måste ibland den biologiske fadern letats upp eller fastställas på de sätt man nu kan göra detta på.

Och ja, det är tragiskt att fäder inte är där för sina barn, för dessa två män och deras barn behöver varandra. Just därför jobbar feminismen på att män ska få lov vara hemma mer med sina barn samt att även män ska kunna vara enskilda vårdnadshavare. Samt att ändra normerna i samhället så att uppmärksammheten och de normativa kraven kring föräldraskap även gäller män.

VEM finansierade det patriarkala samhället? VEMS löner/ ersättningar för deras faktiska arbete har aldrig existerat/ eller varit extremt underbetalt?

Och ja dagis mm gynnar självklart kvinnor OM man nu i samhället lägger 100% av barns praktiska omsorg på just ---ta-da! kvinnan. VEM gynnades ekonomiskt av detta lilla arrangemang?
Lägger man däremot det praktiska samt ekonomiska ansvaret för sina barn på BÅDA föräldrarna så gynnas självklart BÅDA av existensen av dagis m.m.

Verkligheten är nu att i våra samhälle så existerar en rad arbeten som måste göra. Vissa har vi ersatt med lön andra inte. Vissa har vi satt män att göra , vissa har vi satt kvinnor att göra.....och gissa vad som hör ihop med vad.

Transfereras det något av värde i detta samh'älle mellan kön så går den strömmen snarare från kivnnor till män, för kivnnor gör fortfarande stora delar av mäns praktiska arbete med deras barn och hem, och det gör detta obetalt.

Men varför behåller då modern per automatik kontrollen över barnet när den biologiske fadern är fastställd.

Detta är ju en av nyckelorsakerna till ojämställdhet. Vill feminister inte ha jämställdhet? Detta borde vara en huvudfråga i feminismen om det inte handlar om att söndra och härska istället.
Citera
2019-03-12, 15:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Men vad skulle syftet vara med skalan ifall du tolkar den relativt? Jag förstår att relativisering är en självklarhet för dig som vänstermänniska men det är ett vanskligt sätt att resonera ifall man vill förstå historiska processer. Du gör i så fall bättre i att överhuvudtaget inte använda vänster-höger skalan.

Ett fungerande samhälle bygger på sunda ideal som värnandet av familjen och heteronormen. Egentligen hyser inte vänstern någon omsorg om homosexuella eller andra förment svaga grupper. Det handlar bara om att bryta ned samhället, skaffa sig makt och införa sin ordning. När bolsjevikerna inte lyckades lura arbetarklassen så valde man att fokusera mer på andra grupper. Som kvinnor, homosexuella och icke-vita.

Jag har inte ”hittat på” något utan det cykliska perspektivet på civilisationers uppgång och fall återfinns bland de mest prominenta historiker och tänkare som funnits. Exempelvis Osvald Spengler.

Ditt vurmande för kärnfamiljen, gärna på bekostnad av folkets väl, är en typiskt högergrej på min relativa skala. Att värdesignalera grundlöst skräp som skadar folk, bara för att. I 1920 och 30-talets Tyskland var antisemitism något som var en självklar högermarkör, betyder det att det alltid är det, överallt? Nej, men just där och då. Om vi använder dagens mått så är det svårt att säga att antisemitism skulle vara ett konservativt värde, men där och då var det det. Det är vad jag syftar på med att skalan är relativ.
Citera
2019-03-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Men varför behåller då modern per automatik kontrollen över barnet när den biologiske fadern är fastställd.

Detta är ju en av nyckelorsakerna till ojämställdhet. Vill feminister inte ha jämställdhet? Detta borde vara en huvudfråga i feminismen om det inte handlar om att söndra och härska istället.

Du menar hon ska som förälder automatisk förlora sitt föräldraskap bara för att man faställt faderns?
Citera
2019-03-12, 16:28
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ditt vurmande för kärnfamiljen, gärna på bekostnad av folkets väl, är en typiskt högergrej på min relativa skala.

Värnar man inte om kärnfamiljen så går samhället snabbt utför. När samhället går utför så mår folket dåligt. Vilket vi ser just nu här i västvärlden.

Sedan 70-talet när feminism sakta började ta fart så har kvinnor tagit bort sig själva i allt större utsträckning. De senaste 10-15 åren så har både självmorden och självmordsförsöken eskalerat.

Om feminism är bra för kvinnor, varför tar dom bort sig själva i större omfattning nu? Vi lever ju i kvinnans "drömvärld" nu.

Jag vet svaret! Kvinnor är genetiskt programmerade för att bilda familj. Inte att resa jorden runt och supa, knarka och knulla.

Jävlas man med naturen så jävlas naturen alltid tillbaka.
Citera
2019-03-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Värnar man inte om kärnfamiljen så går samhället snabbt utför. När samhället går utför så mår folket dåligt. Vilket vi ser just nu här i västvärlden.
Citat:
Enligt Bris handlar samtalen om allt allvarligare ämnen. De senaste tre åren har unga som ringer om självmordstankar ökat med 66 procent, självdestruktivitet med 64 procent och ätstörningar med 47 procent.
https://www.expressen.se/nyheter/unga-i-kris-saknar-stod/

Materiellt har ungdormarna det bättre än någonsin. Psykiskt mår de sämre än någonsin.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2019-03-12 kl. 16:40.
Citera
2019-03-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Sedan 70-talet när feminism sakta började ta fart så har kvinnor tagit bort sig själva i allt större utsträckning. De senaste 10-15 åren så har både självmorden och självmordsförsöken eskalerat.

Om feminism är bra för kvinnor, varför tar dom bort sig själva i större omfattning nu? Vi lever ju i kvinnans "drömvärld" nu.

Jag vet svaret! Kvinnor är genetiskt programmerade för att bilda familj. Inte att resa jorden runt och supa, knarka och knulla.

Jävlas man med naturen så jävlas naturen alltid tillbaka.
"tagit bort sig själva"???

Jag trodde människan var genetisk programmerade att reproducera sig, Och ja! där ingår faktiskt att knulla...men inte att promt leva i kärnfamilj.
Citera
2019-03-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi ligger i toppklass på marxisternas och globalisternas egna PK-index eftersom man vill förstöra hela västvärlden. Svensk media, yttrandefrihet och demokrati är bland de sämsta i världen, och vi har vänsterpolitiserad media, universitet och domstolar. Svensk tillväxt är väldigt svag. Det går åt helvete helt enkelt.
Citat:
Enligt prognoser från FN kommer Sverige att vara ett mycket fattigare land år 2030, än vad någon i den svenska regeringen vill erkänna.

FN:s rapport HDI (Human Development Index) förutspår en betydande minskning av välståndet i Sverige, till skillnad från sina nordiska grannar, som kommer att behålla sina toppositioner och även stärka dem globalt i det långa loppet.

Under 2010 hade Sverige 15:e plats på HDI-rankingen men enligt FN:s prognoser kommer Sverige att vara på plats 25 år 2015, och år 2030 på 45:e plats.

Sverige är ett av få länder med en så kraftig försämring från 2010.
Jag tänkte be om länk till din källa, det är alltid misstänksamt när någon citerar en källa utan att säga vart det kommer ifrån. Men sen kollade jag upp HDI själv och kan konstatera att din källa är totalt jävla värdelös och har totalt helt fel. Troligtvis någon alt-right-skitsida som vridit och vridit och ljuger och ljuger dagarna i ända bara för att verkligheten inte vill stämma överens med världsbilden.

Sverige låg 2018 på delad SJUNDEPLATS. Vi har avancerat 8 platser sen 2010, inte backat 10-15 platser som din källa menade på. Läs själv. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Jag kan också slänga in en bonuslänk. Sverige är det tredje mest demokratiska landet i världen enligt det globalt mest erkända och respekterade indexet för detta. Läs själv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Det är dags att anpassa dina slutsatser efter fakta, inte ljuga om fakta bara för att verklig fakta inte passar din världsbild.
Citera
2019-03-12, 18:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag tänkte be om länk till din källa, det är alltid misstänksamt när någon citerar en källa utan att säga vart det kommer ifrån. Men sen kollade jag upp HDI själv och kan konstatera att din källa är totalt jävla värdelös och har totalt helt fel. Troligtvis någon alt-right-skitsida som vridit och vridit och ljuger och ljuger dagarna i ända bara för att verkligheten inte vill stämma överens med världsbilden.

Sverige låg 2018 på delad SJUNDEPLATS. Vi har avancerat 8 platser sen 2010, inte backat 10-15 platser som din källa menade på. Läs själv. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Jag kan också slänga in en bonuslänk. Sverige är det tredje mest demokratiska landet i världen enligt det globalt mest erkända och respekterade indexet för detta. Läs själv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

Det är dags att anpassa dina slutsatser efter fakta, inte ljuga om fakta bara för att verklig fakta inte passar din världsbild.

Man behöver väl bara läsa nyheterna och prata med folk för att förstå att landet är i kris, och på väg mot misär? Det behövs inget index för det. Dessutom kan man aldrig lita på globalister. När Sverige låg illa till har man förmodligen friserat siffrorna och viktat om index, eftersom man inte vill att Sverige ska bli ett varnande exempel för resten av väst. Du har alltså bevisat noll och intet med ditt inlägg, för verkligheten är viktigare än alla index i världen.

Svensk demokrati och yttrandefrihet mår definitivt inte bra, och i princip alla instititutioner är vänsterpolitiserade. Våldet brer ut sig, och polis, skola och sjukvård går på knäna. Bostadsbristen är förödande, och kronan rasar mot USD och EUR. Det går bra? Jo tjena!

Du är väldigt naiv som litar på vad husse säger till dig. Skaffa dig ögon och öron. Prova att dra lite i kopplet och se vad som händer...
Senast redigerad av WordWarrior 2019-03-12 kl. 18:57.
Citera
2019-03-12, 19:03
Medlem
Citat:
Man behöver väl bara läsa nyheterna för att förstå att landet är i kris, och på väg mot misär? Det behövs inget index för det. Dessutom kan man aldrig lita på globalister. När Sverige låg illa till har man förmodligen friserat siffrorna och viktat om index, eftersom man inte vill att Sverige ska bli ett varnande exempel för resten av väst. Du har alltså bevisat noll och intet med ditt inlägg, för verkligheten är viktigare än alla index i världen.
"Sluta med massa jobbig fakta och statistik. Jag jobbar inte med fakta, jag jobbar med feeling! KÄNNER du inte hur dåligt Sverige mår? Lita inte på någon fakta! För alla som tar fram fakta är onda, vill utrota just vita människor (trots att de ofta är vita själva? hmm, hade aldrig använt hjärnan så mycket innan, återkommer) och ingår i en stor världsomvälvande konspiration."

Jag har försökt argumentera med sådana som dig innan. Det är helt lönlöst, för hur mycket du än blir retoriskt och argumentationstekniskt våldtagen kommer du ALLTID till sist skylla på en stor konspiration. Det som känns skönt är att de flesta här inne, oavsett politisk åsikt, kan ta till sig fakta och förhoppningsvis fattar vilket ljugande fån du är. Hoppas du får ett skitliv, hejdå.

PS. Lite (mycket) humor att det var du som först tog upp HDI som ett argument, och nu när det visar sig att ditt eget argument talar emot dig själv så gäller plötsligt istället att "Det behövs inget index". Tack för att du ger mig möjlighet att skratta åt dig. DS.
Citera
2019-03-12, 19:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
"Sluta med massa jobbig fakta och statistik. Jag jobbar inte med fakta, jag jobbar med feeling! KÄNNER du inte hur dåligt Sverige mår? Lita inte på någon fakta! För alla som tar fram fakta är onda, vill utrota just vita människor (trots att de ofta är vita själva? hmm, hade aldrig använt hjärnan så mycket innan, återkommer) och ingår i en stor världsomvälvande konspiration."

Jag har försökt argumentera med sådana som dig innan. Det är helt lönlöst, för hur mycket du än blir retoriskt och argumentationstekniskt våldtagen kommer du ALLTID till sist skylla på en stor konspiration. Det som känns skönt är att de flesta här inne, oavsett politisk åsikt, kan ta till sig fakta och förhoppningsvis fattar vilket ljugande fån du är. Hoppas du får ett skitliv, hejdå.

PS. Lite (mycket) humor att det var du som först tog upp HDI som ett argument, och nu när det visar sig att ditt eget argument talar emot dig själv så gäller plötsligt istället att "Det behövs inget index". Tack för att du ger mig möjlighet att skratta åt dig. DS.

Rätt beskriva nyheter ÄR fakta. Skratta bäst du vill. Vi får se hur trevlig du tycker framtiden blir. Alla pilar pekar i fel riktning. Sedan är vi inte vid 2030 ännu heller. Saker kan gå lika fort som i Venezuela.
Citera
2019-03-12, 19:12
Medlem
Citat:
Rätt beskriva nyheter ÄR fakta. Skratta bäst du vill. Vi får se hur trevlig du tycker framtiden blir. Alla pilar pekar i fel riktning. Sedan är vi inte vid 2030 ännu heller. Saker kan gå lika fort som i Venezuela.
Jag har just visat en pil som pekar i rätt riktning. Du har erkänt att du hade fel med HDI. Därmed är det bevisligen falskt att "Alla pilar pekar i fel riktning". Det går bra nu. Men det är klart, pilarna du har ritat på din vägg hemma vet jag ju inte vart de pekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in