2019-03-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Vad jag kan se så är det bara Tey och Rapytt som ifrågasatt Missans inlägg från ”fria Hanna sidan”. Snacka om kasta sten i glashus.
Vad menar du?
Citera
2019-03-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Man behöver nog inte banka på dem med full kraft så det sprätter. Det räcker nog att hålla hammaren över tabletterna och trycka till för att krossa dem. I brist på mortel.

OM detta stämmer så var det troligen Oskar som gjorde detta till sig själv efter att alla andra var döda. Därav brydde han sig inte om hammaren låg framme eller ej.
Kanske var det han som slängde glaset i golvet också i ren affekt efter att han svalt tabletterna. Det hade varit intressant att veta vems blod och eventuellt fingeravtryck som fanns på glaset.

Men varför skulle han om ha skulle ta tabletterna själv, krossa dem före intag? Han kunde väl, som vuxen, ha svalt dem hela i så fall? Nej, jag tror det är ett villospår.
Citera
2019-03-12, 20:23
Medlem
Citat:
Det är sant, jag tror också det var impulsivt för mycket tyder på det även om tankarna funnits länge så blev kanske själva tidpunkten och utförandet inte som planerat av någon anledning.

Kanske fanns en bogserlina men Oskar blev så desperat att han inte ville ut i förråd eller garage och leta efter den. Insåg vad han gjort och ville ta livet av sig själv snarast möjligt.

Någon skrev ju att han stod närmast sinnesförvirrad på uppfarten. Det hade varit intressant att veta om detta verkligen stämde och när han sågs där.

Ja, att han stod där och skulle kasta sopor och verkade helt förvirrad. Minns tyvärr inte vem som skrev det, det var några månader sen. Vem var det? En granne? Uppgiften är så osäker att i.a.f jag tar den med en nypa salt. Såvida den personen inte återkommer i tråden. Önskar det.
Citera
2019-03-12, 20:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det är mycket som är rykten här. Så är det. Jag tror på denna uppgiften från Missan, men jag förstår om andra inte gör det. Kanske framtiden kommer att visa om det är rätt eller fel.

Förstår inte varför man hämtade ett verktyg för att krossa tabletter, men inget rep.

Min teori är att planen var att avlida av överdos men när det inte lyckades så fick de ta till andra metoder.
Citera
2019-03-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men varför skulle han om ha skulle ta tabletterna själv, krossa dem före intag? Han kunde väl, som vuxen, ha svalt dem hela i så fall? Nej, jag tror det är ett villospår.

Om man ska ta en hel karta eller ask tabletter är det kanske lättare att krossa dem och blanda i dryck än svälja de hela. Jag vet inte, eller så var mixturen med krossade tabletter tänkt till någon annan.
Citera
2019-03-12, 20:26
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan möjligen upptaget av tabletterna gå snabbare om man pulveriserar dem? I så fall krossades nog tabletterna tidigare och togs av både H och O eftersom båda hade substanser i blodet.
Citera
2019-03-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Instämmer i varenda ord du skriver.
Agnes inhyrda vän ja....En tonårstjej vill välja sina egna kompisar men här valdes vännen ut av föräldrarna. Vännen var säkert en jättegullig tjej men det är inte grejen. Hon valdes ut och anställdes som ” barnvakt”!! Till en 14/11åring?!!
Agnes var inte isolerad sägs det. Hon umgicks med lärare. Nu är det väl knappast ett sådant umgänge man vill ha som tonårstjej.
Agnes. Storasyster. Bestulen på sin tonårstid och frigörelse. Att Agnes var deprimerad och hade självmordstankar är helt naturligt med den tillvaron hon levde.
Gör ont i hjärtat att tänka på att Moa gick runt och oroade sig för studieresultaten,att hon skulle komma efter. Kanske hon ville måla och spela piano istället.
Något var väldigt sjukt i den här familjen och det var något som pågått under lång tid.
Oavsett vad någon skånsk läkare satte för diagnos så tror jag att det var en sjuk miljö som skapade symtomen hos Agnes och Moa.

Det är vad man kan se, ja.
För det framgår tidigt i tråden att efter flytten till Bjärred började familjen att isolera sig och 3 och 5 dagar efter morden står bekräftade rykten om att O har mördat hela familjen och sedan hängt sig och det ryktas också om att han ofta varit sjukskriven och någon annan bekräftar detta med hans sjukskrivningar, men säger också att det inte var som media skriver, att det skulle ha berott på flickorna, utan på hans egna dåliga mående.
Och H sägs också ha jobbat mycket hemifrån.

Men detta med så stora barn och nalle och lego och barnvakt?
Jag får obehagliga vibbar av det och det samtidigt då flickorna också var så påpassade hela tiden.
Sedan stryper pappan dem brutalt och mamman går med på det och även går med på att han stryper henne till döds?
Vad pågick egentligen i den här familjen och som ingen hade insyn i medan flickorna växte upp?

Varför småflyttade familjen runt inom Gbg? Varför inte direkt ta steget därifrån till Bjärred om nu anledningen med den flytten var att komma närmare O:s arbetsplats?
Varför tänkte föräldrarna mest på sig själva genom att ha stora mängder lugnande i sina kroppar och låta sina barn vara fullt medvetna om vad som hände dem när de blev brutalt både strypta och kvävda till döds?
Citera
2019-03-12, 20:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Om man ska ta en hel karta eller ask tabletter är det kanske lättare att krossa dem och blanda i dryck än svälja de hela. Jag vet inte, eller så var mixturen med krossade tabletter tänkt till någon annan.
Det krävs 50-60 st imovane 7,5 mg för att hoppas på att hjärtat och andningen skall slås ut. För EN vuxen person. Och det är inte lätt att få läkare skriva ut såna mängder att det räcker till fyra personer, varav två vuxna.

F ö är det inte någon som sagt något om att krossa tabletter, det har bara varit lösa spekulationer. Som kommer från nån efter att verktyg och hammare nämnts.
Citera
2019-03-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Min teori är att planen var att avlida av överdos men när det inte lyckades så fick de ta till andra metoder.

Men då kan planeringsstadium inte ha kommit längre än att man vill ta en överdos - och eventuellt med det som fanns redan i hemmet. Man kan inte ens ha tittat på internet hur mycket det behövs.
Citera
2019-03-12, 20:40
Medlem
Citat:
Det hade varit intressant att veta vem av flickorna som hade spår av lugnande i sig.

Frågan är hur de fått tag i tabletterna, vem de var utskrivna till. Om de var till en av de vuxna pga ångest eller kanske till Agnes.
Det ryktades ju i tråden att Oskar själv fått utskrivet Imovane och Propavan som han bunkrat upp.

Dreba skrev ju att Oskar sökt hjälp och fått utskrivet SSRI typ Citalopram eller Mitrazapin vilket hon antytt han blivit närmast psykotisk av. Det var en spekulation men hen var väldigt träffsäker i sina spekulationer.

SSRI-preparat kan i inledningsskedet ge mycket svåra biverkningar, bl.a självmordstankar och våldsamt humör och beteende. Mycket elände har skett pga den sortens medicin i initialskedet av behandlingen. I fortsättningen en hel del andra otrevligheter, bl.a övervikt. I mina ögon borde såna preparat totalförbjudas! De förstör mer än de hjälper.

Men Läkemedelsbolagen tjänar skjortan på såna preparat så att det är tillåtet är bara ett jävla fjäsk från Medicinalverkets sida. (Eller heter det fortfarande M-verket tro?)
Citera
2019-03-12, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, det finns en hel del bevis som pekar i den riktningen.
Citera
2019-03-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Ja, det finns en hel del bevis som pekar i den riktningen.
Vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in