Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Så fort jag sticker in huvudet här så haglar ” stenar” på mig. Det är helt lugnt. Jag förstår varför.
Men ändå, har ni inget annat att göra?
När den tråden så småningom dör ut vad skall ni göra då? Alla era aggressioner. Vem blir måltavla för dom?
Nån undrade om Hanna. Om hennes utseende. Nej hon var inte alls överviktig. Hon var inte introvert heller. Helt normal var hon.
Det här paret kunde man ha träffat var som helst. Så annorlunda var dom inte. En av dom blev psykisk sjuk. Hade säkert sina issues före det som hände. Sen blev allt för mycket.
Har ni sett LGW Perssons program om Madsen. Tv 4. I avsnitt 2 pratade en prof. i psykiatri. Han menar att Madsen var ju en udda figur men ändå var han inte straffad innan. Och så gjorde han det här hemska. Prof. menade om Madsen hade kunnat skjuta upp sin raket så hade han kanske inte begått det hemska. Han var ju som Leif GW sa ingen trevlig person. Hans perversa idéer om sexualitet kunde han kanske bara behållit för sig själv. Han hade en jobbig bakgrund. Men ändå höll han sig borta från brottslighet.
Så är det också kanske med Oskar. Lite små issues här och där sen börjar stressen bli okontrollerad. Jag kan tänka mig att Oskar periodvis kunde tåla mycket stress. Nästan omänskligt mycket. Men det är som en tryckkokare. Ångan kom inte ut och det exploderade
Jag tänker inte ens besvara ubåtsfallet här. Det är helt fel tråd och tillfälle. Att du blir attackerad beror på att du påstår att du kände familjen så otroligt väl, att du påstår dig veta att Hanna visste hur man skulle ta livet av sig. Att du har totalkoll och t o m kan diagnostisera Os psykiska status. En av dom har inte blivit psykiskt sjuk, som du säger, det har inte blivit bevisat någonstans.
Det är DET som retar folk här. Du påstår dig veta precis allt, istället för att erkänna att det är spekulationer och att du misstänker, eller tror, eller antar. Det är exakt DÄR felet ligger. Det handlar inte om aggressioner, men det är svårt att respektera nån som kommer med aningar som om det vore fakta och anser att det ÄR fakta, och att folk skall svälja det med hull och hår.
Tyvärr, det funkar inte så.