2019-03-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Oj! Var detta din stora hemlighet som du absolut inte fick nämna förrän i höst?
Gud i London. Detta blir bättre och bättre. De slog in skallen på ungarna med en hammare? Eller kanske en stor jävla spik för att hänga repet i?
Sluta nu Missan med en massa humhum. Kom med verifierbara uppgifter!!!
Skulle det kunna uppkomma fakta som dels är möjliga att verifiera och dels är nya i tråden, menar du?
Citera
2019-03-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det är mycket som är rykten här. Så är det. Jag tror på denna uppgiften från Missan, men jag förstår om andra inte gör det. Kanske framtiden kommer att visa om det är rätt eller fel.

Förstår inte varför man hämtade ett verktyg för att krossa tabletter, men inget rep.

Om det inte var planerat fanns kanske inget lämpligt rep hemma. Då fick han ta något som fanns hemma istället för ett rep.

Men en hammare finns i nästan alla hem.
Citera
2019-03-12, 19:36
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Skulle det kunna uppkomma fakta som dels är möjliga att verifiera och dels är nya i tråden, menar du?
Jag hade hoppats det. Nu poppade det upp glömda, framlagda verktyg för några dagar sedan som man absolut inte fick berätta mer om. "Det får ni veta i höst". "Jag har lovat att inget berätta då det var ett förtroende". Nu kläcker hon att det är en hammare. Så gick det med det förtroendet. Hon vet också att Hanna vet exakt hur man tar livet av sig, "jag kände henne". Herregud, min närmaste vän skulle inte ha en susning om ifall jag visste det eller ej. Och hon har känt mig sen 6:e klass. Men Missan visste det om H?
Trovärdighet noll och intet. Nada. Icke nåt. Alls.
Citera
2019-03-12, 19:41
Medlem
Så fort jag sticker in huvudet här så haglar ” stenar” på mig. Det är helt lugnt. Jag förstår varför.
Men ändå, har ni inget annat att göra?
När den tråden så småningom dör ut vad skall ni göra då? Alla era aggressioner. Vem blir måltavla för dom?
Nån undrade om Hanna. Om hennes utseende. Nej hon var inte alls överviktig. Hon var inte introvert heller. Helt normal var hon.
Det här paret kunde man ha träffat var som helst. Så annorlunda var dom inte. En av dom blev psykisk sjuk. Hade säkert sina issues före det som hände. Sen blev allt för mycket.
Har ni sett LGW Perssons program om Madsen. Tv 4. I avsnitt 2 pratade en prof. i psykiatri. Han menar att Madsen var ju en udda figur men ändå var han inte straffad innan. Och så gjorde han det här hemska. Prof. menade om Madsen hade kunnat skjuta upp sin raket så hade han kanske inte begått det hemska. Han var ju som Leif GW sa ingen trevlig person. Hans perversa idéer om sexualitet kunde han kanske bara behållit för sig själv. Han hade en jobbig bakgrund. Men ändå höll han sig borta från brottslighet.
Så är det också kanske med Oskar. Lite små issues här och där sen börjar stressen bli okontrollerad. Jag kan tänka mig att Oskar periodvis kunde tåla mycket stress. Nästan omänskligt mycket. Men det är som en tryckkokare. Ångan kom inte ut och det exploderade
Citera
2019-03-12, 19:42
Medlem
Det hade varit intressant att veta vem av flickorna som hade spår av lugnande i sig.

Frågan är hur de fått tag i tabletterna, vem de var utskrivna till. Om de var till en av de vuxna pga ångest eller kanske till Agnes.
Det ryktades ju i tråden att Oskar själv fått utskrivet Imovane och Propavan som han bunkrat upp.

Dreba skrev ju att Oskar sökt hjälp och fått utskrivet SSRI typ Citalopram eller Mitrazapin vilket hon antytt han blivit närmast psykotisk av. Det var en spekulation men hen var väldigt träffsäker i sina spekulationer.
Senast redigerad av Zebrima 2019-03-12 kl. 19:45.
Citera
2019-03-12, 19:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Så fort jag sticker in huvudet här så haglar ” stenar” på mig. Det är helt lugnt. Jag förstår varför.
När den tråden så småningom dör ut vad skall ni göra då? Alla era aggressioner. Vem blir måltavla för dom?
Nån undrade om Hanna. Om hennes utseende. Nej hon var inte alls överviktig. Hon var inte introvert heller. Helt normal var hon.
Det här paret kunde man ha träffat var som helst. Så annorlunda var dom inte. En av dom blev psykisk sjuk. Hade säkert sina issues före det som hände. Sen blev allt för mycket.
Har ni sett LGW Perssons program om Madsen. Tv 4. I avsnitt 2 pratade en prof. i psykiatri. Han menar att Madsen var ju en udda figur men ändå var han inte straffad innan. Och så gjorde han det här hemska. Prof. menade om Madsen hade kunnat skjuta upp sin raket så hade han kanske inte begått det hemska. Han var ju som Leif GW sa ingen trevlig person. Hans perversa idéer om sexualitet kunde han kanske bara behållit för sig själv. Han hade en jobbig bakgrund. Men ändå höll han sig borta från brottslighet.
Så är det också kanske med Oskar. Lite små issues här och där sen börjar stressen bli okontrollerad. Jag kan tänka mig att Oskar periodvis kunde tåla mycket stress. Nästan omänskligt mycket. Men det är som en tryckkokare. Ångan kom inte ut och det exploderade
Jag tänker inte ens besvara ubåtsfallet här. Det är helt fel tråd och tillfälle. Att du blir attackerad beror på att du påstår att du kände familjen så otroligt väl, att du påstår dig veta att Hanna visste hur man skulle ta livet av sig. Att du har totalkoll och t o m kan diagnostisera Os psykiska status. En av dom har inte blivit psykiskt sjuk, som du säger, det har inte blivit bevisat någonstans.

Det är DET som retar folk här. Du påstår dig veta precis allt, istället för att erkänna att det är spekulationer och att du misstänker, eller tror, eller antar. Det är exakt DÄR felet ligger. Det handlar inte om aggressioner, men det är svårt att respektera nån som kommer med aningar som om det vore fakta och anser att det ÄR fakta, och att folk skall svälja det med hull och hår.

Tyvärr, det funkar inte så.
Citera
2019-03-12, 19:48
Bannlyst
Citat:
Jag är den sista som hittar på saker och ting här.
Nja, den sista vet jag inte. Vi är ganska många som inte har hittat på att flickorna inte hade diagnosen ME. Ingen annan har heller hittat på att ME inte sätts på barn eller att man kan diagnostisera barn genom att se på dem i ögonvrån under nån halvtimme. Och då har jag inte ens kommit in på vad du hittade på att du såg i förintelsehuset när du var där och snokade in i barnens rum. Ska vi vara helt ärliga finns det få som har hittat på så mycket lögner som du.

Jag skulle på det hela taget påstå att lögner varit ett stort problem i den här tråden, om det så handlat om planterade PM eller påhittade släktskap. Vi har även vissa delar som inte handlat om rena lögner, men ändå skapat oreda och regression av kunskapsläget. Jag tänker på de fria fantasierna, den fientliga inställningen till experter, de känslosprutande kvasiargumenten och det allmänt faktaresistenta förhållningssättet. Det är därför extra glädjande att se att verklighet och sanning ändå har gått vinnande ut striden. Något som kommer att gynna rättsäkerheten och kunskapsutvecklingen för att förebygga risker för familjer som hamnar i svårigheter. Tack alla ni som hållit den förnuftiga och vetenskapliga flaggan högt mellan allt pjosk, pjunk, snask och pjoms!
Citera
2019-03-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ja du Missan. Då går dom väl över till en annan tråd och utser någon annan måltavla. Tänk som du sa någon gång om vi skulle ses irl. i verkliga livet. Skulle det mötet ge upphov till en ny tråd i mord och kriminalfall?
Jag tror på dig och jag tror att din intuition räcker långt.Du litar till dina känslor och du är frispråkig. Det tror jag stör en del.
För mig räcker dina berättelser om Moas gulliga min därute i kylan eller hennes små händer som rörde vid lampskärmsfransarna hur långt somhelst. Det är så fina och känsliga bilder du målar upp åt oss.Tror du står stadigt i stenregnet.
Citera
2019-03-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Om det inte var planerat fanns kanske inget lämpligt rep hemma. Då fick han ta något som fanns hemma istället för ett rep.

Men en hammare finns i nästan alla hem.

Hittar inte inlägget nu, men någon här skrev att nästan alla har en bogserlina. Men den hämtade man inte. Tog heller en sladd eller något annat. Verkar som själva utförande var impulsivt. Även om man ha tänkt på det länge.
Citera
2019-03-12, 20:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Hittar inte inlägget nu, men någon här skrev att nästan alla har en bogserlina. Men den hämtade man inte. Tog heller en sladd eller något annat. Verkar som själva utförande var impulsivt. Även om man ha tänkt på det länge.
Bogserlinan var mitt påhitt. Om man behöver ett rep. Jag tror han hade ett vanligt rep, men fråga nån som verkar varit på plats, hon finns i tråden. NÅT har han ju hängt sig i. Men kan säkert vara nån sladd också.
Citera
2019-03-12, 20:09
Medlem
Citat:

Det är sant, jag tror också det var impulsivt för mycket tyder på det även om tankarna funnits länge så blev kanske själva tidpunkten och utförandet inte som planerat av någon anledning.

Kanske fanns en bogserlina men Oskar blev så desperat att han inte ville ut i förråd eller garage och leta efter den. Insåg vad han gjort och ville ta livet av sig själv snarast möjligt.

Någon skrev ju att han stod närmast sinnesförvirrad på uppfarten. Det hade varit intressant att veta om detta verkligen stämde och när han sågs där.
Citera
2019-03-12, 20:18
Medlem
Det dreba skrev att Oskar fått SSRI som han reagerat negativt på är väldigt intressant om det kan stämma.

Om han haft en undertryckt depression sedan i våras och under hösten inte kunde hålla huvudet över vattenytan, kanske han sökte hjälp till slut. Men hans depression var obehandlad under lång tid, så han blev tvärtom sämre av sin medicin i början. Tex aggressiv, fick ännu svartare tankar, agerade impulsivt i affekt.

Men varken han eller Hanna mådde nog bra psykiskt. Inte någon i familjen. Det i sig är inte så konstigt. Men alla drog ner varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in