2019-03-10, 21:24
Medlem
Swe1227s avatar
Hade errol en EPA eller gillade han bara att driva med epa-raggarna?
Citera
2019-03-10, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Det var en intressant fråga, vad jag vet så hade Errol inte någon rik uppväxt så jag gissar nej.
Citera
2019-03-10, 21:30
Medlem
Citat:

Han hade ingenting med någon raggarkultur eller liknande att göra alls förutom genom spelningarna. Att han började med musik som riktade sig mot raggkulturen där han gjorde sig själv till någon sorts raggarkung var bara en av många karaktärer han hittade på.
Citera
2019-03-10, 21:57
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Han hade ingenting med någon raggarkultur eller liknande att göra alls förutom genom spelningarna. Att han började med musik som riktade sig mot raggkulturen där han gjorde sig själv till någon sorts raggarkung var bara en av många karaktärer han hittade på.
Han kan väl ha haft en epa endå. Men jag tror som föregående talare att han kom från en för fattig familj och lade hellre pengarna på instrument.
Citera
2019-03-11, 14:37
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Han har aldrig haft en EPA. Däremot en Opel.
Citera
2019-03-11, 16:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det har inget med dagens epa-raggare och tonåringar. Epatraktorer var fordon som var ombyggda till jordbruksmaskiner. Alltså något som bönder hade tidigare, precis som karaktären Börje Lundin. Men sedan så är ju såklart låten Epatraktor en välspelad låt i diverse A-traktorer men låten syftar inte på dem.
Citera
2019-03-12, 09:57
Medlem
https://youtu.be/UZskjyZpEeI

Gammal bandmedlem i The Roarin' Cadillacs om Errol.
Citera
2019-03-12, 12:19
Medlem
Rebali179s avatar
Det jag skulle vilja veta mera om det är Eddie Meduzas "piratskiva" Väg 13.
Skulle vara intressant att den kunde ges ut igen med en remaster och även en skiva med lite outugivet material. Det skulle vara kul med en dubbel cd.

Men vem har rättigheterna till den. är det UT Records.
Citera
2019-03-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det jag skulle vilja veta mera om det är Eddie Meduzas "piratskiva" Väg 13.
Skulle vara intressant att den kunde ges ut igen med en remaster och även en skiva med lite outugivet material. Det skulle vara kul med en dubbel cd.

Men vem har rättigheterna till den. är det UT Records.

Alldeles riktigt, vet dock inte hur det går om de ger ut CD'n i fysiskt format då många skivaffärer bojkottar dem tyvärr. Fast man kan alltid försöka kontakta dem, jag bor runt 4 mil från Nyköping där de håller sig till så kolla kan man ju.
Citera
2019-03-12, 16:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Alldeles riktigt, vet dock inte hur det går om de ger ut CD'n i fysiskt format då många skivaffärer bojkottar dem tyvärr. Fast man kan alltid försöka kontakta dem, jag bor runt 4 mil från Nyköping där de håller sig till så kolla kan man ju.

Hur blev det med skivan Väg 14 som skulle släppas. Vet att studion brann ner och mycket material försvann då. Men det kanske finns några låtar som klarade sig, eller är de låtarna som sedan blev utgivna på Fyllekalas serien?
Sedan en nyutgivning av Väg 13 hade ju varit kul, men den tas nog inte emot av de vanliga skivbutikerna, då de bojkottar UT-records. Men grabbarna i UT har ju en egen butik som går ganska bra och det var ju där förra skivan såldes samt fyllekalasen
Citera
2019-03-12, 17:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords

Kan inte Atenzia som Peter Löfberg har lite kontakter med se till att få loss den skivan,
vet att Atenzia gav ut Raggare & Dubbelidioterna på CD för några år sedan.
Skivan har ju varit oop väldigt länge och som sagt så bojkottades UT - Records av skivaffärerna.
Men hoppas kan man ju alltid att den släpps igen. Dock finns den på Youtube.
Har dock skivan hemma fick den av min kusin när han ville göra sig av med sina CD.
Citera
2019-03-12, 17:26
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Hur blev det med skivan Väg 14 som skulle släppas. Vet att studion brann ner och mycket material försvann då. Men det kanske finns några låtar som klarade sig, eller är de låtarna som sedan blev utgivna på Fyllekalas serien?
Sedan en nyutgivning av Väg 13 hade ju varit kul, men den tas nog inte emot av de vanliga skivbutikerna, då de bojkottar UT-records. Men grabbarna i UT har ju en egen butik som går ganska bra och det var ju där förra skivan såldes samt fyllekalasen

Fanns det planer på en uppföljare så borde det finnas någonstans eller om det gick förlorade när UT s studio brann ner som sagt. Ang Fyllekalas serien så vet jag inte faktiskt om det kom en del outugivet med dem.

Skivan Väg 13 förtjänar lite mera uppmärksamhet tycker jag eftersom det är riktigt bra musik och texter. Steka Körv är en liten favorit skall jag erkänna.

Drömmen skulle vara som sagt en remaster å rejäl booklett med bilder m.m.
bättre texter så man ser vad det står, En hel skiva med demos , bonus & outgivet material.

Å även en LP - Utgåva av Väg 13.

Men det är väl en önskedröm så jag säger så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in