Citat:
Ursprungligen postat av
derivat
Känner du till några föräldrar som leker och har jätteroligt och har jättemysigt i sängen med andras barn?
För att inte tala om en vuxen karl som gör det på egen hand nattetid?
Mor/farföräldrar, mostrar/fastrar/morbröder/farbröder, barnlösa vänner till föräldrarna. Och knappast är det så att dessa familjemedlemmar och föräldrars vänner, bara leker och myser med barnen för barnens skull. Barn utnyttjas som sällskapsdjur av vuxna familjemedlemmar och av andra vuxna närstående. Det är väl också sjukt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Shalashaska
Att föräldrar till sina biologiska barn gör det är helt normalt. Att barnlösa främmande män vill göra det med mer eller mindre okända barn är att betrakta som patologiskt, anser jag.
Fast nu var ju (väl?) dessa pojkar Michael Jacksons kompisar, de hade alltså blivit icke-främlingar med honom INNAN de sov med honom.
Och jag tror att många barn skulle vilja komma hem till och sova över hos sina idoler. Är det då så konstigt att Michael Jackson lät några göra det?
Att han sen gillade det själv, det är som sagt ovan till derivat väldigt vanligt.
Sen kan det ju ha varit en PR-grej det här att låta barn komma hem till honom, för att locka barn att köpa hans musik etc. Det är en minst lika hemsk handling som pedofila övergrepp, att rikta PR/reklam till barn om du frågar mig, men dock helt laglig och oändligt vanlig.
Att han valde just pojkar till en sådan PR-grej, berodde kanske på att det verkligen hade blivit prat om pedofili, om han hade bjudit hem och umgåtts på det sättet med småflickor.