Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-12, 22:13
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapio
För att?
För att det är trash utan substans.
Citera
2019-03-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Hur förklarar du att de vittnade för att skydda honom då?
De kunde ju bara hoppat på tåget och anklaga honom från första början? Du har inte ens sett dokumentären

De behövde inte pengar då. Det gör de nu.
Citera
2019-03-12, 22:31
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Varför tror du på allt rakt av? Det där med cancersjuka barnet är ju ett Hollywoodmanus utan dess like!
Och utöver Culkin har vi Corey Feldman som pekar ut riktiga pedofiler bland Hollywoods elit. Han vidhåller Jacksons oskuld vilket Corey annars inte skulle gjort om han var skyldig!

Har ungen från Mitt Liv som Hund uttalat sig än?
Lustigt nog har jag helt ändrat uppfattning nu. Såg dokumentären riktigt sent på natten och drabbades av upprördhet och ångest eftersom allt verkade så jäkla trovärdigt. Har sedan dess läst på om hela fallet samt de två herrarna som nu kommer med dessa anklagelser och är nu skeptisk till hela grejen. Har större tillgång till logiskt tänkande och nyansering nu. Det mesta tyder faktiskt på att MJ var oskyldig. Jag var inte där så jag kan inte avfärda att något någonsin hände, men när jag har hela historien nyanserad och i sitt sammanhang så har jag kommit till insikten att mycket av det påstådda helt enkelt inte stämmer.

Att Culkin, Barnes och Feldman bara blivit ännu hårdare gällande att poängtera Jacksons oskuld trots dokumentären och trots det faktum att Jackson är borta sedan tio år tillbaka tyder på hans oskuld. Och att FBI inte hittade ett enda belägg trots år av genomsökande av Jacksons privatliv och trots jämförelser mellan detaljerade anklagelser och Jacksons nakna kropp säger också en hel del.

Alla som kommit med anklagelser har haft motiv till detta. Pappan till ett av barnen påstod själv att han bara ville ha pengar för att han var bitter över Jacksons roll i familjen. Robson har sagt att pengarna är viktigare än ”sanningen” och blir ständigt ertappad med att ljuga. Både han och Safechuck är dessutom bittra över sina familjesituationer (som Jacksons närvaro påverkade mycket negativt) och sina misslyckade karriärer. De anställda som vittnat om övergrepp har alla visat sig vara arga för att de tidigare fått sparken. Osv osv.
Citera
2019-03-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Om du bläddra en sida tillbaka så får du de bevisat. Många troll här som hävdar han är skyldig utan att visa fram några bevis förutom dokumänteren där 2 penga kåta människor anklagar han när de har stämt han.
Domaren skrattade åt deras stämningsansökningar.

Domaren skrattade knappast åt deras stämningsansöknigar. Han hävdade att de inkommit för sent för att vara en del i MJ’s dödsbo (2015). Bevisbördan var aldrig uppe för värdering eller diskussion. När Wade två år senare (2017) försökte stämma bolagen som förvaltar MJ så avvisade man stämningen då man ansåg att dessa inte var bundna till MJ som person, och därmed inte kunde belastas av anklagelserna. Ingen värdering gjordes av sanningshalten i berättelserna. En enkel sökning hade gett dig den här informationen men istället väljer du att raljera och förvränga vad som faktiskt hänt.

Den här tråden har utvecklats till en av de mest bisarra jag nånsin följt på Flashback.
Citera
2019-03-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Han satte såklart inte på kändisbarnen, de/deras föräldrar hade pengar/kontakter för att sätta åt honom och var/gjorde sig inte beroende av MJ:s pengar. Att folk inte fattar det...
Precis.

Han lär ju använt kändisbarnen som ytterligare ett sätt att locka till sig mer utsatta barn. Att få hänga på Neverland med Corey Feldman eller Macaulay Culkin var såklart det häftigaste som fanns för en 10-åring på den tiden. Många barn lär ju inte ens vetat vem farbrorn MJ var förrän han blev bästa kompis med deras idol Macaulay Culkin. Det är riktad marknadsföring mot barn, där kändisbarnen ”utnyttjats” för sin stjärnstatus bland andra småpojkar.

Att ta in barn i mixen som inte utsätts är ju också ett sätt att säkra pålitliga vittnen till sin fördel. Om barnen är kända, desto bättre.
Citera
2019-03-12, 22:49
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Lustigt nog har jag helt ändrat uppfattning nu. Såg dokumentären riktigt sent på natten och drabbades av upprördhet och ångest eftersom allt verkade så jäkla trovärdigt. Har sedan dess läst på om hela fallet samt de två herrarna som nu kommer med dessa anklagelser och är nu skeptisk till hela grejen. Har större tillgång till logiskt tänkande och nyansering nu. Det mesta tyder faktiskt på att MJ var oskyldig. Jag var inte där så jag kan inte avfärda att något någonsin hände, men när jag har hela historien nyanserad och i sitt sammanhang så har jag kommit till insikten att mycket av det påstådda helt enkelt inte stämmer.

Att Culkin, Barnes och Feldman bara blivit ännu hårdare gällande att poängtera Jacksons oskuld trots dokumentären och trots det faktum att Jackson är borta sedan tio år tillbaka tyder på hans oskuld. Och att FBI inte hittade ett enda belägg trots år av genomsökande av Jacksons privatliv och trots jämförelser mellan detaljerade anklagelser och Jacksons nakna kropp säger också en hel del.

Kom att tänka på läkaren Murray, han pumpade ju Jackson full med droger och spelade in samtal med honom där han yrade om allt möjligt. Där hade Jackson ingen kontroll alls och borde försagt sig om han hade begått sexuella övergrepp mot barn?
Citera
2019-03-12, 22:53
Medlem
Citat:

Feldman försvarar inte MJ längre. Han menar att MJ aldrig gjorde något mot honom personligen men att det inte behöver betyda att han inte förgrep sig på andra och att man måste ta anklagelserna på allvar.

https://www.youtube.com/watch?v=a4iDbssmTdY
Citera
2019-03-12, 22:53
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Alla som kommit med anklagelser har haft motiv till detta. Pappan till ett av barnen påstod själv att han bara ville ha pengar för att han var bitter över Jacksons roll i familjen. Robson har sagt att pengarna är viktigare än ”sanningen” och blir ständigt ertappad med att ljuga. Både han och Safechuck är dessutom bittra över sina familjesituationer (som Jacksons närvaro påverkade mycket negativt) och sina misslyckade karriärer. De anställda som vittnat om övergrepp har alla visat sig vara arga för att de tidigare fått sparken. Osv osv.

Den cancer sjuka då ?
Å den andra pojken

Å varför umgås med olika pojkar under en viss tid för sen dumpa dem för någon annan ?
E Man sjysst person så fryser man inte ut folk till höger å vänster .

Sen att ha flera pojkar runt sej dygnet runt säger väl allt ?

Vi säger att jag hade tjej frisyr , sminkade mej. Pratade som en tant-flicka å umgicks med pojkar under 13 år i mitt hus, de sov även där . Vi hade pjymas party å alla fick massa godis varje kväll ! Vad hade du tänkt om mej då ?
Det e jag å massa pojkar
Vi har jätte mysigt , å jag älskar pojkar.
Om han gillade barn , va e då alla flickor ? Nä bara pojkar
Citera
2019-03-12, 22:58
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Feldman försvarar inte MJ längre. Han menar att MJ aldrig gjorde något mot honom personligen men att det inte behöver betyda att han inte förgrep sig på andra och att man måste ta anklagelserna på allvar.

https://www.youtube.com/watch?v=a4iDbssmTdY
Klart man ska ta det på allvar men det betyder verkligen inte att det finns någon substans i det. Om Jackson hade relationer med pojkar pga sexuella intressen så hade detta gällt alla pojkar han hade denna typ av relation till, han hade inte varit en djävul med vissa och en ängel med andra.
Citera
2019-03-12, 23:04
Medlem
Citat:
Klart man ska ta det på allvar men det betyder verkligen inte att det finns någon substans i det. Om Jackson hade relationer med pojkar pga sexuella intressen så hade detta gällt alla pojkar han hade denna typ av relation till, han hade inte varit en djävul med vissa och en ängel med andra.

Ville mest poängtera att Feldman ändrat åsikt efter dokumentären och den "nya" informationen.
Citera
2019-03-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames

Kom att tänka på läkaren Murray, han pumpade ju Jackson full med droger och spelade in samtal med honom där han yrade om allt möjligt. Där hade Jackson ingen kontroll alls och borde försagt sig om han hade begått sexuella övergrepp mot barn?

Det kanske han gjorde, varför läkaren kom på att ta livet av Michael. Ja, jag fick påstått i en annan tråd att Michael Jackson led av vitiligo men mördades av sin läkare, typ som om han varit sundheten själv innan sin död(Jag funderade på om han hade utvecklat AIDS.). Men jag finner det inte omöjligt att han kommit överens med sin läkare om avrättning när lidandet gått över en viss gräns.
Citera
2019-03-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Håller med.

MJ förstod givetvis att inte ge sig på ungarna med pengar eller stor plattform som macualay culkin. Hade varit svårt att sopa under mattan. Ni underskattar MJ's pedofilsinne. Sättet han groomade familjerna på tyder på en riktigt slug skojare.

Det KAN ju även handla om förnekelse. Som det beskrevs i dokumentären, att han ville få till att han som barn haft ett sexuellt förhållande till Michael Jackson och därför absolut inte skulle ha blivit lurad(utnyttjad.). Macualay Culkin har väl dragits med rätt grava missbruksproblem, så kan det inte i hans fall bero på att han förnekar, eller ombetts att förneka?

Ja, jag vet att sådant kan vändas ut och in i dess oändlighet. Men det KAN ju även handla om att man skäms så mycket att man inte vill berätta eller att ens närmaste finner det så jobbigt så det är bäst att be ungen att hålla käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in