Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Men herregud. Hur många ensamstående kvinnor (och ibland män) finns det inte därute som tar hand om barnen 24/7, utan avlastning på helgen, och utan att slå ihjäl barnen. Jobbigt ja. Men överkomligt? Absolut. Överdriv inte arbetet. VI är många ensamstående som jobbar/jobbat heltid, tagit hand om våra barn, gått på föräldramöten i skolan, pysselkvällar på dagis, fixat mat, nattat ungar, städat... you name it. Det går. Överdriv inte att det skulle vara så otroligt jobbigt för en familj att ha det så. Inte när mannen faktiskt kommer hem på helgen och förhoppningsvis tar över en del av ansvaret.
PS. Mina ungar lever fortfarande. Trots att de haft både sjukdomar och det enda och det andra.
Nu handlade min fundering runt hur livet var för familjen i gbg. Långt innan barnen slogs ihjäl men under år som präglade föräldrarna och deras relation.
Allt går och det som inte går, det går det åxå. Man kan vara ensamstående med tio barn och vara tvungen att styra upp det med risk för att man bryter ihop på vägen. Men det är väl knappast något man önskar när man bildar familj. Man delar på ansvaret om man lever ihop. Skiljer man sig så har man delad vårdnad. Dom pappor jag känner vill inte ha det på annat sätt. Gårdagens pappor är på väg bort. Det är en ny tid nu.