2019-03-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Är det fetmarkerade tredjehandsinfo?
Ja både och men jag vet att han utnyttjat föräldralediget.De delade på dagarna.Inte många fäder som gör det i den positionen som O.Eller hur?
Citera
2019-03-11, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, Glittret. Det är inte en skröna. Det finns flertal källor i tråden som sagt, som sammanstrålar kring depression och det som hänt är - som minst - mer än troligt ett resultat av depression.

Vi VET att Hanna, i samförstånd med sin man, ville dö och utrota familjen vilket handlar om mord på sina döttrar.

Tog hon lätt på den här saken lär du gräva fram nån annan diagnos på henne för då är hon mer störd än så.

Dom skrev tom avskedsbrevet tillsammans.
Stefan sa det... Skrev tillsammans.
Kolla själva.
Citera
2019-03-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Här beskriver Oskar själv ungefär hur hans karriär har sett ut.

http://henkow.se/about.html

(Jag antar att det är där Elli09 har hämtat sin imformation också, en stjärna på Google den).

Han verkar alltid ha jobbat oerhört mycket. Det säger sig nästan självt att Hanna fått sköta mycket markservice. Många par är inte så jämställda som de trodde när barnen föds.

Visst verkar det så att han har jobbat mycket. Elli09 skrev det också. Tror han hade också ett projekt i
New Zealand. Elli09 skrev tidigare att han knappast kan ha övervakad familjen därför att han var borta i veckor. Mellan skolmöten åkte han på konferenser, när båda barnen var hemmet så ansökte han om befordring. Så visst jobbade han mycket. Och sen alla bisysslor på senare åren. Och det hade varit bättre att han hade fortsatt med det om det var det som hade behövds för att hålla alla i livet och istället skaffat avlastning i hemmet. En avlastning som H kanske verken kunde eller ville ge.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-03-11 kl. 22:40.
Citera
2019-03-11, 22:38
Medlem
Memmajemmas avatar
Finns det fortfarande inget foto på Hanna? Skulle så gärna vilja se hur hon såg ut.
Citera
2019-03-11, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Dessutom kom jag på nu att det påstods att dom hade fosterbarn!! Låter detta rimligt? Ensam på vardagar med två små barn och fosterbarn och cancersjuk? Vi måste fått fel info någonstans på vägen.

Det stämmer.
Och han trivdes skitbra. Allt var perfekt.
Men tyvärr så slutade kontakten helt plötsligt.
Det var ett tag sen personen flyttat, men helt plötsligt så dog kontakten.
Citera
2019-03-11, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Dom skrev tom avskedsbrevet tillsammans.
Stefan sa det... Skrev tillsammans.
Kolla själva.
Hej nevön!
Det finns tom synnerligen trovärdiga uppgifter från en synnerligen trovärdig källa om att det var Hanna som skrev avskedsbrevet. Men det är möjligt att Oskar fick med nån mening på slutet...
Citera
2019-03-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Det ena utesluter inte det andra. Hur välutbildad och kvalificerad Hanna än var i sitt yrkesliv. Det säger ingenting om hur hon var i sitt förhållande. En stark kvinna kan bli medberoende i ett förhållande med en missbrukare, bli misshandlad, påverkad av en viss personlighet. Ni är så tvärsäkra härinne i era omdömen och har en sjuk tro på högutbildade, kvalificerade människor. Så många jag har mött i psykiatrin som kunde ha varit Hanna och Oskar.
Ja, dom mördade sina barn i samförstånd och det var inte bra men innan dess så var dom en fin och stabil familj. Sa jag föresten att dom var högutbildade?
Hjälp vad trött jag blir.

Det enda jag ville säga var att båda var likvärdiga. Ja, dom var en högst fungerande familj på alla plan. Tills sjukdom drabbade denna familj. Oavsett vem av familjemedlemmarna det drabbade först, så saknades bra coping-strategier hos båda.

Det är vad polisens utredning kommit fram till.
Citera
2019-03-11, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tycker att Oskar verkar ha varit en oerhört självisk person som prioriterade sin karriär före att bo tillsammans med sin fru och deras unga döttrar. Det var väl därför Hanna till slut fick ge upp sin karriär som verkar ha gått mycket bra och flytta till Bjärred där de inte kände en kotte. Det var förstås viktigast att Oskar skulle få vara momsstjärna.

Det tror inte jag.
Jag tror att H klart och tydligt talade om hur detta skulle fungera.
Jag tror att O skötte både sina antagande och allt annat exemplariskt och att dom levde precis som dom ville. Det var nog först när A blev sjuk som det började strula.
Citera
2019-03-11, 22:45
Medlem
Tack för svar. Nej, det är nog så.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Ja både och men jag vet att han utnyttjat föräldralediget.De delade på dagarna.Inte många fäder som gör det i den positionen som O.Eller hur?
Citera
2019-03-11, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Ja, det har varit en incident i skolan i Önnered.

Berätta gärna vad som hände....
Vad hände i Önnered?
Citera
2019-03-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Visst verkar det så att han har jobbat mycket. Elli09 skrev det också. Tror han hade också ett projekt i
New Zealand. Elli09 skrev tidigare att han knappast kan ha övervakad familjen därför att han var borta i veckor. Mellan skolmöten åkte han på konferenser, när båda barnen var hemmet så ansökte han om befordring. Så visst jobbade han mycket. Och sen alla bisysslor på senare åren. Och det hade varit bättre att han hade fortsatt med det om det var det som hade behövds för att hålla alla i livet och istället skaffat avlastning i hemmet. En avlastning som H kanske verken kunde eller ville ge.
Alla bisysslor har jag skrivit om innan...Revisioner och bokslut genererar i stora summor och sånt kan man sköta hemifrån.Ja han var på Nya Zeeland för Svenskt Näringsliv räkning i 3 veckor på grund av deras omdiskuterade momssystem.
Citera
2019-03-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Men herregud. Hur många ensamstående kvinnor (och ibland män) finns det inte därute som tar hand om barnen 24/7, utan avlastning på helgen, och utan att slå ihjäl barnen. Jobbigt ja. Men överkomligt? Absolut. Överdriv inte arbetet. VI är många ensamstående som jobbar/jobbat heltid, tagit hand om våra barn, gått på föräldramöten i skolan, pysselkvällar på dagis, fixat mat, nattat ungar, städat... you name it. Det går. Överdriv inte att det skulle vara så otroligt jobbigt för en familj att ha det så. Inte när mannen faktiskt kommer hem på helgen och förhoppningsvis tar över en del av ansvaret.

PS. Mina ungar lever fortfarande. Trots att de haft både sjukdomar och det enda och det andra.
Nu handlade min fundering runt hur livet var för familjen i gbg. Långt innan barnen slogs ihjäl men under år som präglade föräldrarna och deras relation.
Allt går och det som inte går, det går det åxå. Man kan vara ensamstående med tio barn och vara tvungen att styra upp det med risk för att man bryter ihop på vägen. Men det är väl knappast något man önskar när man bildar familj. Man delar på ansvaret om man lever ihop. Skiljer man sig så har man delad vårdnad. Dom pappor jag känner vill inte ha det på annat sätt. Gårdagens pappor är på väg bort. Det är en ny tid nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in