Citat:
Ursprungligen postat av
Frenchstyle
Ha ha roligt ordspråk
Ja det blir lite scrollning här med.
Tänker läsa lite om detta med allierande. Hur det uppstår och vad som händer. Antar att det är en lång process kanske. Blir det som att paret lever i en lögn eller bluff. De håller samman i deras bubbla och visar inget utåt? De stärker varandra i sina sjuka tankar kanske.
I denna tråd har jag lärt mig hur farlig en depression kan vara obehandlad.
Katastroftänk och extrem oro, överbeskyddande är nog också ingredienser i denna giftiga soppa.
Ja,.
Depression är oerhört farlig på så sätt att personen kan förvisso uppfatta sig nedstämd men inser inte vidden av hur illa det är. För att ta en jämförelse kan äldre hamna i depression utan att ens ha en aning om att så är fallet med resultat matleda, sömnbesvär, passivitet, grinig mot närstående. Det samma gäller patienter som varit utsatt för svårt trauma (IVA-nivå). Ett fenomen som personal är medveten om.
Gällande Bjärred så tror jag det är ett tillstånd som sker över så lång tid att de inte ens inser att det blivit latent och sen fördjupas till en farlig nivå. Att det är smygande, glidande.
Det är oerhört många faktorer i görningen, små komponenter som slutligen leder till katastrof. Men oavsett depressioner, personlighetstyper, kriser och det du nämner som jag tror är signifikant - så är det själva allierandet som är det mest kritiska i Bjärredfallet - för som jag skrev tidigare så hade annars nån av dem satt ner foten och det hade iaf eliminerat risken markant att det blivit så fullständigt galet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gullgulligullan
När nu Elisabeth erfor att hon lurades in på fel bakgata av Missan tog hon istället sig an
att avslöja saker om
Palme-mordet. Den kvinnan har onekligen sett sina bättre dagar passera revy.
" Idag kan jag avslöja."
"Uppgifterna kommer från en synnerligen trovärdig källa som jag har haft kontakt med."