2019-03-11, 17:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Någon sammanfattade det (för många) obekväma och kvistiga med Jackson som följer (och det här var medan han fortfarande levde): "Michael Jackson vill inte ha den slags tuffa och virila, halvt kriminella image som svarta män ofta förväntas köra, han vill inte ens sjunga om det. Han vill göra den slags sånger som vita kvinnor gör succé med. Där någonstans tar tålamodet slut för många vanliga människor."

Så var det och är det. Observera att jag inte förnekar att MJ hade en delvis störd självbild och en sentimental syn på barn (troligen en konsekvens av hans egen "förlorade barndom"), men känslan av att hans stil blev äcklig beror delvis just på att han motsätter sig de här tydliga schablonerna för kön och ras. Däremot är jag inte alls övertygad om att han var pedofil, där verkar det saknas påtagliga bevis.
Det kommer vara många som inte tror på det hela. Michaels stjärnglans var enorm. Men de här killarna riskerade både familj och sina arbeten med dessa anklagelser. Gör man det? Riskerar man en riktigt bra karriär och familj, bara för att göra sig "intressant"? Aldrig i livet. En 17-åring hade kanske kunnat göra det. Men dessa killar är över 30 nu. De är fäder och sambos. De har inget att tjäna på att gå ut med detta. Tvärtom. De stämmer dödsboet på många många miljoner, men de vet också att det är en oerhört liten chans att ens få ut en krona. De är inte dumma i huvudet.

Förutom att jag är övertygad om att killarna talar sanning, så är jag också övertygad om att Michael är offer för sin uppväxt. Inte för att "han inte fick vara barn", det köper jag inte (jo, att han inte fick vara barn, begriper jag, men inte att det är därför han umgås med barn). Pappa har med all sannolikhet satt på nån eller några av sina ungar - däribland Michael. Pedofiler har väldigt ofta en bakgrund av sexuella övergrepp. Därmed inte sagt att alla som blivit utsatta blir pedofiler. Tvärtom.
Citera
2019-03-11, 17:55
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Sina egna barn har han troligen fått genom överföring av sina spermier utan penetration.
Tror du verkligen att han är biologisk pappa till barnen?
Citera
2019-03-11, 17:55
Medlem
Tillssons avatar
Vem fan lyssnar på på en 60-åring som låg nerdrogad av heroin i en blöja på nätterna?
Citera
2019-03-11, 18:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Aj! Den gjorde ont! Hahaha! Det har jag förutsatt. Men nu när du säger det, de är ju inte ens lika honom eller resten av familjen Jackson. Varifrån kom spermierna då?
Citera
2019-03-11, 18:30
Medlem
exoticspices avatar
I trailern som visas inför dokumentären i morgon, får man höra James Safechuck säga att MJ hotade med att båda skulle få livstidsfängelse om det kom ut att han blev utsatt för sexuellt utnyttjande av MJ.
Hota ett barn med fängelse för att kunna fortsätta utnyttja honom i lugn och ro. Fy fasen vad ruttet.
Citera
2019-03-11, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
I trailern som visas inför dokumentären i morgon, får man höra James Safechuck säga att MJ hotade med att båda skulle få livstidsfängelse om det kom ut att han blev utsatt för sexuellt utnyttjande av MJ.
Hota ett barn med fängelse för att kunna fortsätta utnyttja honom i lugn och ro. Fy fasen vad ruttet.

Dokumentären ligger redan ute på SVT play.
Citera
2019-03-11, 18:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Läst på lite. Prince svarar själv på frågan: What difference does it make? Så... barnen är INTE biologiska barn till honom. Jag borde läst på lite. Men har inte varit så intresserad av Michael Jackson eller hans barn. Jag gillade viss musik av honom. Men sen var det bra.
Citera
2019-03-11, 18:36
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
MJ uttryckte det inte så. Han hade sagt något om att om människor får vet vad du och jag gör, så åker både du och jag i fängelse på livstid. Något utnyttjande blev aldrig uttalat. Killarna visste inte ens att de blev utnyttjade. Ja, så jävla ruttet. Så jävla själviskt. Vilket svin.
Citera
2019-03-11, 18:52
Bannlyst
Visst var MJ en störd person, men samtidigt blev han friad i domstol. Lite äckligt att se hur PK-media vältrar sig i detta när MJ ligger i graven och inte kan försvara sig. Vidare hör man hur radiostationer ska sluta spela hans musik p.g.a. dokumentären.
Citera
2019-03-11, 18:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Dokumentären ligger redan ute på SVT play.
Okej, då kan jag gå in där och tittar redan i kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
MJ uttryckte det inte så. Han hade sagt något om att om människor får vet vad du och jag gör, så åker både du och jag i fängelse på livstid. Något utnyttjande blev aldrig uttalat. Killarna visste inte ens att de blev utnyttjade. Ja, så jävla ruttet. Så jävla själviskt. Vilket svin.
Det stämmer bättre. Så var det han uttryckte det.
Citera
2019-03-11, 18:55
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Visst var MJ en störd person, men samtidigt blev han friad i domstol. Lite äckligt att se hur PK-media vältrar sig i detta när MJ ligger i graven och inte kan försvara sig. Vidare hör man hur radiostationer ska sluta spela hans musik p.g.a. dokumentären.
Han har försökt försvara sig i två omgångar. Han köpte ut sig för en jävla massa miljoner. Och eftersom ingen av hans älskade pojkar ville vittna - de begrep inte ens att de blivit utnyttjade - så blev han friad när han väl var åtalad. Han är fortfarande skyldig. Jag är mest förbannad att ingen kom på honom och att det fanns vittnen till övergreppen. Begriiiiiper inte hur han kunnat göra detta i så många år utan att bli fälld.
Citera
2019-03-11, 18:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Okej, då kan jag gå in där och tittar redan i kväll.

.

Två avsnitt á två timmar. Den börjar bra och glamouröst - sen blir det värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in