Citat:
Ursprungligen postat av
Dredden
I Stockholm verkar regeln vara 20 km/h över tillåten hastighet är skäl nog att blinka med helljus och tuta om man ligger BARA 20 km/h över lagstadgad hastighet i vänsterfil, om man kör BMW.
Alla gånger jag har en BMW som ligger på 2 tums avstånd när det är omöjligt att köra om ligger jag alltid 5km/h under lagstadgad hastighet. Frågor på det?
Räkne exempel, 60 kmh/h jämfört med 45 km/h på en sträcka av 5km hur stor är tidsvinsten? En BMW hjärna säger minst en timmes försening...
Det bästa med de där som försöker knuffa på är att de verkar inte se längre än nummerplåten på bilen framför. Att man själv har en kö framför sig är inget de verkar reflektera över.
Citat:
Ursprungligen postat av
skremseltaktik
Ofta. Bötfäller de fem per dag så kan de dra in 200.000 - 400.000 en normal månad.
Jahadu. Då är frågan vart du kör. Själv ser jag knappt till några poliser längre.
Bara för att jag vet hur människor som dig resonerar så lägg märke till ordet, knappt o försök förstå dess innebörd.
Citat:
Ursprungligen postat av
skremseltaktik
Sunt förnuft och hänsyn är inte samma sak som att hålla löjligt låga hastigheter. Finns gator i Uppsala som för flera år sedan var 70,sen blev de 50 och nu 40. Inget har förändrats angående vägens utformning. Det hela är ett förakt för bilismen för att få bort bilar till 2030 eller vad det är.
Staten är inte bättre än muslimerna som tvingar på deras vilja på oss.
Om jag nattetid kör 130 på 110 väg så tar polisen fast mig trots att jag är själv. Riktigt löjligt. Staten är enbart ute efter pengarna.
Hur kan du ens orka med dig själv i ditt hat?
Senast jag såg en polis utmed en väg var visserligen i torsdags. Då höll jag 100km/h som var en faktiskt hastighet o inte bara mätaren. Detta på en vägsträcka som var skyltad 90. Men jag orkade inte sänka farthållaren då jag var ensam på vägen.
Jag såg polisen samtidigt han siktade lasern mot mig o jag räknade kallt med 1700kr mindre denna månad. En km senare så stod patrullen på platsen jag förväntade mig. Invinkningspolisen tittade bara på mig när jag gled förbi, 10km/h för fort även där.
Hur får du ihop detta i din hjärna om statens plundring av befolkningen?