2019-03-09, 17:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
He he idag har jag trampat dig på tårna.

Lagar gäller aldrig politiker, har du tänkt på det? Ändå drömmer du om att följa dem som den naiva fjant du är. Det är en svensk dröm att onanera åt lagarna och drömma om att få betala skatt. Svenskar är helt mutade av staten och varken kan eller vill se staten som största fienden. Ni är helt enkelt idioter hur man än vrider och vänder på det.
Lagar hit och lagar dit. I trafiken gäller framförallt sunt förnuft och hänsyn. Är det något du själv tillämpar? Vägarna är till för alla, och inte enbart dig.
Citera
2019-03-09, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Lagar hit och lagar dit. I trafiken gäller framförallt sunt förnuft och hänsyn. Är det något du själv tillämpar? Vägarna är till för alla, och inte enbart dig.
Sunt förnuft och hänsyn är inte samma sak som att hålla löjligt låga hastigheter. Finns gator i Uppsala som för flera år sedan var 70,sen blev de 50 och nu 40. Inget har förändrats angående vägens utformning. Det hela är ett förakt för bilismen för att få bort bilar till 2030 eller vad det är.

Staten är inte bättre än muslimerna som tvingar på deras vilja på oss.

Om jag nattetid kör 130 på 110 väg så tar polisen fast mig trots att jag är själv. Riktigt löjligt. Staten är enbart ute efter pengarna.
Citera
2019-03-09, 18:09
Medlem
Citat:
He he idag har jag trampat dig på tårna.

Lagar gäller aldrig politiker, har du tänkt på det? Ändå drömmer du om att följa dem som den naiva fjant du är. Det är en svensk dröm att onanera åt lagarna och drömma om att få betala skatt. Svenskar är helt mutade av staten och varken kan eller vill se staten som största fienden. Ni är helt enkelt idioter hur man än vrider och vänder på det.

Nej du är bara allmänt dum i huvudet och det har bara råkat visa sig i två separata trådar

Ja jag har tänkt på det och jag skiter fullständigt i det, är du så jävla avundsjuk på politiker så är det ingen som hindrar dig från att bli politiker själv, förutom din inkompetens då möjligtvis.

Jag väljer bara att inte riskera livet för att ligga i ytterfilen och konstant pressa över hastighetsbegränsningen för att komma fram någon sekund snabbare, det är bara utvecklingsstört beteende och jag njuter av att ligga i 110 där 110 gäller för att tvinga någon stressad idiot att köra om på fel sida.
Senast redigerad av Doobiee 2019-03-09 kl. 18:21.
Citera
2019-03-09, 18:28
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Sunt förnuft och hänsyn är inte samma sak som att hålla löjligt låga hastigheter. Finns gator i Uppsala som för flera år sedan var 70,sen blev de 50 och nu 40. Inget har förändrats angående vägens utformning. Det hela är ett förakt för bilismen för att få bort bilar till 2030 eller vad det är.

Staten är inte bättre än muslimerna som tvingar på deras vilja på oss.

Om jag nattetid kör 130 på 110 väg så tar polisen fast mig trots att jag är själv. Riktigt löjligt. Staten är enbart ute efter pengarna.
Nä. Jag skrev just sunt förnuft och hänsyn. Vill du köra 250 mitt i natten på tom motorväg, be my guest, men du kan inte tro att du ska köra 250 på E4/E20 en fredag kl 16.
Citera
2019-03-09, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nä. Jag skrev just sunt förnuft och hänsyn. Vill du köra 250 mitt i natten på tom motorväg, be my guest, men du kan inte tro att du ska köra 250 på E4/E20 en fredag kl 16.
Det har jag inte trott heller, din fula halmgubbe. Man kör efter omständigheterna men eftersom staten är ute efter människors pengar så tar de fast dig även om du kör i 50 på 40 väg, löjligt och patetiskt. Det polisen gör är att avsiktligt prioritera fel och gå på enkla offer som är tillräckligt hederliga för att betala in dessa omotiverade böter.
Citera
2019-03-09, 18:51
Medlem
Juggernawts avatar
Uj vad hetsigt det blir när bilkörning och trafikvett ska diskuteras!
Citera
2019-03-09, 20:06
Medlem
Citat:
Fast du förstår inte vad diskussionen handlar om. Du kan inte se vad syftet med lagarna är och din syn är typisk för naiva träskallar som inte begriper ett skvatt.

Tror din billiga hormorsa spelade fotboll med ditt missbildade huvud, kanske därför som du är tappad bortom all räddning av retardation. Tragiska lilla krake. Dessutom är du en hycklare. Hur kan man utnyttja systemet samtidigt som man säger sig vara laglydig och vill följa regler.

Du ljuger och är helt värdelös på det. Häng dig i taket nu.

Wow, på tal om att hyckla och att vara lättkränkt. Läs din kommentar igen. Det går att utnyttja systemet utan att köra för fort på vägen och riskera livet helt i onödan, idiot.
Jag har aldrig påstått att jag utnyttjar systemet på ett olagligt sätt, jag sitter bara inte hemma och gråter hos mamma. Du är misslyckad och skyller dina problem o y misslyckanden på andra, sagt. Patetiskt.
Citera
2019-03-09, 20:07
Medlem
Citat:
Det har jag inte trott heller, din fula halmgubbe. Man kör efter omständigheterna men eftersom staten är ute efter människors pengar så tar de fast dig även om du kör i 50 på 40 väg, löjligt och patetiskt. Det polisen gör är att avsiktligt prioritera fel och gå på enkla offer som är tillräckligt hederliga för att betala in dessa omotiverade böter.

Vad får du ut av att köra för fort din dumma jävel?
Citera
2019-03-09, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Wow, på tal om att hyckla och att vara lättkränkt. Läs din kommentar igen. Det går att utnyttja systemet utan att köra för fort på vägen och riskera livet helt i onödan, idiot.
Jag har aldrig påstått att jag utnyttjar systemet på ett olagligt sätt, jag sitter bara inte hemma och gråter hos mamma. Du är misslyckad och skyller dina problem o y misslyckanden på andra, sagt. Patetiskt.
Ha ha ha vad har dessa med varandra att göra ditt missfoster?

Må du brinna instängd din horunge som redigerar inlägg när du avslöjas som den hycklare du är.
Citera
2019-03-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ha ha ha vad har dessa med varandra att göra ditt missfoster?

Må du brinna instängd din horunge som redigerar inlägg när du avslöjas som den hycklare du är.

Hade du haft någon som helst koll på vad du själv skriver hade du förstår det, men jag förväntar mig inget från en 30åring som fortfarande bor hemma hos mamma, att du inte skäms.

Att redigera inlägg kan man göra om autokorrekt skriver fel ord, gäller ju att vara tydlig när man debatterar med infantila 30åringar vettu och då måste varje ord bli rätt
Citera
2019-03-09, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Hade du haft någon som helst koll på vad du själv skriver hade du förstår det, men jag förväntar mig inget från en 30åring som fortfarande bor hemma hos mamma, att du inte skäms.

Att redigera inlägg kan man göra om autokorrekt skriver fel ord, gäller ju att vara tydlig när man debatterar med infantila 30åringar vettu och då måste varje ord bli rätt
Din ohederliga debattstolle. Du har inte redigerat ord, du har blandat in ett påstående från den andra tråden. Fy fan vilken liten internetkrigare och horunge du är. Och jag vet vad jag skriver för jag känner till din lögnaktiga storhetsvansinne-typ och de är alltid malliga trots att de fick stolpe in i vuxenvärlden.

Finns absolut ingenting att skämmas för om man har en hjärna och en gnutta förståelse.
Citera
2019-03-09, 21:48
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Trafikbeteendet har ju med åren sen när man tog körkortet på 80-talet dalat för varje årtionde men det är nog allra sämst nu hur folk beter sig i trafiken eller rättare sagt inte beter sig.

Det mest uppmärksammade hur många korkade människor som ska hålla 40km/h och allra helst ligga på 35km/h samtidigt som de sätter på farthållaren och irriterar folk bakom,

Vad rör sig i dessa korkade människor inte ens kan hålla lagstadgad hastighet utan helst under och trotsar andra trafikanter, kör man om en sådan så är det i 99 av 100 fall blinkar en med helljuset där dom ska leka sosse och farbror polis att här gäller 35km/h.

Dessutom alla dessa idioter som ska hålla lagstadgad hastighet på motorvägen i vänsterfilen och inte kan flytta på sig, vad är detta för idioter för de kan inte vara friska, hade jag varit snut hade jag tagit en sån trafikant till vägkanten och klippt kortet.

Är folk helt korkade idag eller är det 90-talisterna och senare som börjat komma ut på vägarna som inte vet hur man kör? jo jag vet de är korkade på arbetsplatserna också med deras beteenden.

Vet inte hur många idioter man fått lära upp pga detta.
Jag brukar gå efter mottot att alla är idioter utom jag. MEN med det sagt så är jag typ en av de idioterna du stör dig på. Jag håller i princip alltid hastighetsgränsen. Åtminstone på vägar som är under 90km/h. På motorväg kan jag förstå om folk vill köra fortare i ytterfilen men i stan så håller jag hårt på tex 40gränsen då det är satt till det av en anledning. Jag möter så mycket folk som kör om en på 40 väg där det ligger skolor eller finns hus med barnfamiljer och det gör mig så förbannad för det är stor skillnad på om du blir påkörd i 40 vs 50. Där jag bor är det högerregel från gatan där jag kör ut ifrån varje dag men nästan INGEN fattar det trots att det inte är någon huvudledsskylt där dem kör och trots att det inte är några hajtänder på min gata. Gatan jag kommer ifrån och gatan de kör på är 30. Har kört ut flera gånger för att folk ska fatta o då blir DEM sura. Brukar tuta o köra ut en bit så folk ska förstå men många bränner förbi. Så idioter finns det gott om. En annan sak som jag brukar hålla hårt på är att inte släppa fram idioter som inte förstår att de ska lämna företräde om hindret är på deras sida. Oftast är det män i medelåldern som försöker "hinna före" trots att jag har företräde. Tror man blir mer och mer bitter ju längre man har haft körkort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in