Citat:
Ursprungligen postat av
NilsHlt
Apropå sannolikheter, har det någonsin hänt att en människa på allvar har bett om att få bli strypt till döds? Tror inte det hände här.
Om man tror att en fullt frisk kvinna helt plötsligt hade stegat fram till sin man och sagt - kan du kväva mig tills jag dör, så är vi båda (du och jag) helt överens. Det händer bara inte, och det ses som helt orimligt. Där är vi (du o jag) helt överens.
Men så är det inte här. Hanna ville dö. Hon ville att Oskar och barnen skulle följa med henne till evigheten. Hon hade uppenbarligen förlikat sig med tanken på att vandra vidare. Därför lät hon Oskar avsluta och se till att detta vekligen skedde.
Oskar utförde hennes sista önskan.
-Jag vill att du ser till att jag verkligen dör.
Hon försökte säkert själv, men tyvärr så räckte inte det, utan Oskar fick hjälpa henne.
Han utförde hennes yttersta önskan.
Hon ville dö.
Hur vet vi det då? Jo förstår du Nisse, Hanna har signat ett testamente (bevittnat), Hanna har signerat ett förklaringsbrev, Hanna har signerat ett avskedsbrev och förmodligen även skrivit det själv. Hennes fria vilja har även dokumenterats digitalt på olika sätt, och har därmed STYRKTS. Polisen är tydliga med att Hanna har gemensamt och i samförstånd planerat och utfört denna hemska händelse.
Målet var att alla skulle dö.
Hanna ville det, och därför lät hon Oskar se till att alla var döda.
Men om man nu tror att Oskar har gått runt och mördat dom alla för egen vinning - tvärt emot polisens utredning så förstår jag att det inte klickar.
Den stora hemligheten är att Hanna ville dö, och hon ville att familjen skulle dö med henne. Oskar såg till att det blev gjort.