2019-03-09, 14:16
  #385
Medlem
Energiknippes avatar
Vet inte vad jag ska tycka om Kadestam. Han hade ju inte en chans mot Ben Askrem, men det säger kanske inte så mycket med tanke på Bens facit.

Igår försvarade han sin titel och kunde inte hålla sig uppe då heller. Hans power däremot är ju överjävlig men man ska ju få in en, två, tre sådana slag under en match. Han har ju dessutom nackdelen att inte få avvänds sina knän mot liggande motståndare som han varit effektiv med. Han förlorade ju rond 1-2 klart igår men lyckades ändå vinna genom en grym armbåge i slutminuten.
Citera
2019-03-09, 19:14
  #386
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Vet inte vad jag ska tycka om Kadestam. Han hade ju inte en chans mot Ben Askrem, men det säger kanske inte så mycket med tanke på Bens facit.

Igår försvarade han sin titel och kunde inte hålla sig uppe då heller. Hans power däremot är ju överjävlig men man ska ju få in en, två, tre sådana slag under en match. Han har ju dessutom nackdelen att inte få avvänds sina knän mot liggande motståndare som han varit effektiv med. Han förlorade ju rond 1-2 klart igår men lyckades ändå vinna genom en grym armbåge i slutminuten.

Jag hade aldrig sett ONE innan, och måste säga att jag blev RIKTIGT förvånad över hur det stank lågbudget rakt igenom.
Ringtjejerna såg ut som de satt typ på roliga timmen i skolan och flamsade.
Hela galan kändes gympahall.
Och teknikmässigt var det ljusår från UFC.
Citera
2019-03-10, 12:19
  #387
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Jag hade aldrig sett ONE innan, och måste säga att jag blev RIKTIGT förvånad över hur det stank lågbudget rakt igenom.
Ringtjejerna såg ut som de satt typ på roliga timmen i skolan och flamsade.
Hela galan kändes gympahall.
Och teknikmässigt var det ljusår från UFC.

Det är faktiskt lite märkligt att de inte kan få upp budgeten lite. Borde ju inte finnas brist på varken intresse eller pengar i den regionen.
Citera
2019-03-10, 13:36
  #388
Medlem
Laertess avatar
Gustafsson ryktas gå mot Anthony Smith. Jag gillar den fighten som fan faktiskt, hoppas Alex tar det.
Citera
2019-03-10, 14:07
  #389
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laertes
Gustafsson ryktas gå mot Anthony Smith. Jag gillar den fighten som fan faktiskt, hoppas Alex tar det.
Riktigt bra matchning för Alex ur ett risk/belöning perspektiv. Han bör plocka hem det ganska enkelt om du frågar mig
Citera
2019-03-10, 18:23
  #390
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Vet inte vad jag ska tycka om Kadestam. Han hade ju inte en chans mot Ben Askrem, men det säger kanske inte så mycket med tanke på Bens facit.

Igår försvarade han sin titel och kunde inte hålla sig uppe då heller. Hans power däremot är ju överjävlig men man ska ju få in en, två, tre sådana slag under en match. Han har ju dessutom nackdelen att inte få avvänds sina knän mot liggande motståndare som han varit effektiv med. Han förlorade ju rond 1-2 klart igår men lyckades ändå vinna genom en grym armbåge i slutminuten.

Är ingen hemlighet att grappling är hans svaghet. Sen å andra sidan är han också uthållig och ett jävla krigarhjärta. Han var nära att förlora mot Santos också men vägrade vika ner sig och vann på knock efter att Santos inte haft någon ork kvar efter att ha dominerat Kadestam nästan alla ronder.

Han tränade upp ett redigt grymt stående i Asien, nu är han på Pancrase men tror att nästa steg borde bli USA för att träna upp brottningen.
Citera
2019-05-11, 22:26
  #391
Medlem
Energiknippes avatar
Superior idag, någon som är där?

Roos såg tung ut. Fantastiska leg kicks.
Pannie blev klippt från UFC och tja, såg man henne idag förstår man varför. Har aldrig förstått hennes storhet även om jag håller på svenska fighters. Hon är tuff men sällan dominant. Idag blev det domslutsvinst mot en motståndare som jag misstänker att merparten av UFC roostern hade avfärdat relativt enkelt.
Citera
2019-05-11, 22:49
  #392
Medlem
XtraXs avatar
Bielkheden har en tuff dag på jobbet.
Citera
2019-05-11, 22:52
  #393
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Bielkheden har en tuff dag på jobbet.

Riktigt märkligt. Han borde plocka ner en 10-7 kille relativt enkelt.
__________________
Senast redigerad av Energiknippe 2019-05-11 kl. 22:55.
Citera
2019-05-11, 22:56
  #394
Medlem
Energiknippes avatar
Kom igen nu. 60 sekunder, avsluta.
Citera
2019-05-11, 22:59
  #395
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Riktigt märkligt. Han borde plocka ner en 10-7 kille relativt enkelt.

Fattar inte vad han sysslade med, synd att han inte fick till det i tredje.
Citera
2019-05-11, 23:05
  #396
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Fattar inte vad han sysslade med, synd att han inte fick till det i tredje.

Med facit på hand borde han tagit ner honom istället för att köra stående, särskilt som han var 30 cm längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in