2019-03-09, 12:44
Medlem
Citat:
danjäl,
Oavsett så googlas Q relaterade termer i betydligt mindre grad än vad vissa försöker påskina. Vore det en sådan massrörelse så skulle det ju ge betydligt större genomslag i Trends. Säger inte heller att det inte är en rörelse alls, men knappast ens en krusning på internets hav.

Ang. VPN så används det av dem som är insatta. Knappast gemene man. Skulle då Qanon bli/vara en massrörelse så är det på sin höjd promillen som VPN:ar.

Det är väl bara jag som postar om det egentligen och jag tycker nog att om sökordet: Ghidra får 25% av genomslaget av sökordet: R. Kelly dagarna efter att Q postat det tyder på genomslag.

Nu tillhör dock inte jag dom som säger massrörelse, massuppväckning (jag citerade Ondahamstern) och andra adjektiv, det har glidit lite.

Ja du har nog rätt angående VPN.

Citat:
Snakeplisssken,
Det är just detta - "massuppväckningen" - som motbevisas av att få söker på Qanon.
Att den extremt lojala gruppen av befintliga anhängare/troende googlar sådant som Q skriver om förvånar mig inte det minsta - men de få sökningarna på Qanon visar att det inte finns någon stor hype runt Q - nyfikenheten på Q har varit närmast obefintlig med undantag för en kort period runt månadsskiftet juli/augusti 2018 när tidningarna uppmärksammade fenomenet.

En massuppväckning borde rimligen vara något mer kontinuerlig - men det ser vi ju inget av - eller hur?

HÄR har du en jäkligt intressant Google Trends-jämförelse. Qanon vs Pizzagate - båda har betett sig närmast identiskt med en intressepeak vid mediauppmärksamhet och därefter tynande uppmärksamhet -verkar ha ungefär lika stor andel anhängare också.. Vad tror du det kan komma sig av - kan det till stor del vara samma personer som hoppat på en ny konspirationsteori helt enkelt?

Eller denna , Trump vs Qanon.. Om nu Q var så stor bland Trumps anhängare kan man ju undra varför Q-strecket knappt är en krusning på 0-strecket i förhållande till Trump-sökningarna?

Visst, Q försöker ju göra gällande att han har blivit en väckelserörelse och så är det naturligtvis inte men att han är ointressantare än rödlök är ju att dra det till sin spets åt motsatt håll.

Denna diskussion reser dock frågan, hur kan man bäst mäta genomslag och tydligen är det också helsikes lätt att manipulera om man skall tro diskussionen kring Q boken på amazon.

Jag lever ju kvar tiden när man gick till alexa och hittade rankningen på en hemsida men ni har rätt att det inte är ett rättvist mätvärde. tycker nog fortfarande att Ghidra vs R. Kelly dagarna efter Q postat var ganska bra för det gav minimalt med utrymme för att kunna missförstås, det är ju absolut ingen som söker på Ghidra i sin random-dag-sökande-efter-sanningen.
Citera
2019-03-09, 12:47
Medlem
Jag tycker Q har distinkta faser, han kör på i en vecka med koder och veckan efter blir det marketing och publicitet och sen blir det bloddrickande kabal i en vecka, repeat.

Tror ni att det kan vara så att det är 3-4 killar som avlöser varandra och att dom har sin egen roadmap som dom jobbar efter?
Citera
2019-03-09, 13:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är väl bara jag som postar om det egentligen och jag tycker nog att om sökordet: Ghidra får 25% av genomslaget av sökordet: R. Kelly dagarna efter att Q postat det tyder på genomslag.

Nu tillhör dock inte jag dom som säger massrörelse, massuppväckning (jag citerade Ondahamstern) och andra adjektiv, det har glidit lite.

Ja du har nog rätt angående VPN.

Visst, Q försöker ju göra gällande att han har blivit en väckelserörelse och så är det naturligtvis inte men att han är ointressantare än rödlök är ju att dra det till sin spets åt motsatt håll.

Denna diskussion reser dock frågan, hur kan man bäst mäta genomslag och tydligen är det också helsikes lätt att manipulera om man skall tro diskussionen kring Q boken på amazon.

Jag lever ju kvar tiden när man gick till alexa och hittade rankningen på en hemsida men ni har rätt att det inte är ett rättvist mätvärde. tycker nog fortfarande att Ghidra vs R. Kelly dagarna efter Q postat var ganska bra för det gav minimalt med utrymme för att kunna missförstås, det är ju absolut ingen som söker på Ghidra i sin random-dag-sökande-efter-sanningen.
Den 5 mars var ju dagen när NSA släppte källkoden till Ghidra fri på nätet - det vore väl underligt om inte sökningarna exploderade då...
https://www.nsa.gov/News-Features/News-Stories/Article-View/Article/1775584/ghidra-the-software-reverse-engineering-tool-youve-been-waiting-for-is-here/
Citera
2019-03-09, 14:36
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det vet vi ju inte ännu
Tycker inte du det är märkligt att man pratar om att åtala en president utan att nämna vad för brott han har begått?
Citera
2019-03-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
https://shareblue.com/ex-cia-agent-us-allies-fear-trump-will-leak-classified-intel-to-putin/

Citat:
Nu postade du en länk från en källa som ligger långt åt extrem vänster
Shareblue “Breitbart of the left.”
Äntligen en Extrem Vänster sida!
Försökt hitta tidigare, men inte lyckats.
Extrem Höger sidor + extrem höger & "Conspiracy-Pseudoscience", det har länkats här massvis.

Citat:
Jag tycker Q har distinkta faser, han kör på i en vecka med koder och veckan efter blir det marketing och publicitet och sen blir det bloddrickande kabal i en vecka, repeat.

Tror ni att det kan vara så att det är 3-4 killar som avlöser varandra och att dom har sin egen roadmap som dom jobbar efter?
Du kan vara nånting på spåret.

Ca 10 dagar kvar tills....
Nått stort händer.
2903
Citat:
Q
!!mG7VJxZNCI
27 Feb 2019 - 12:49:44 AM
Citat:
Anonymous
27 Feb 2019 - 12:41:14 AM
Feeling like Anons in US will be up late tonight following POTUS/Q in Vietnam.
>>5401939
It's going to be HISTORIC!
Planned long ago.
[-21]
Within the next 21 days BIG BIG BIG HAPPENINGS are going to take place.
Q
Citera
2019-03-09, 15:05
Medlem
Angående denna Q-post, lite vad jag hittat, om det som Q citerar.
2979
Citat:
Q
!!mG7VJxZNCI
5 Mar 2019 - 11:45:25 PM
Anonymous
5 Mar 2019 - 11:43:10 PM

ClipboardImage.png
>>5525362
This is supposed to be POTUS hands?
When did POTUS start wearing a wedding band?
>>5525463
Kansas.
Q"]Q
!!mG7VJxZNCI
5 Mar 2019 - 11:45:25 PM
Citat:
Anonymous
5 Mar 2019 - 11:43:10 PM

ClipboardImage.png
>>5525362
This is supposed to be POTUS hands?
When did POTUS start wearing a wedding band?
>>5525463
Kansas.
Q

Originalet till bilden hittat, bland annat från Pompeo insists administration 'will not tolerate' Russian election meddling this year as photographer catches glimpse of to-do list including a call to Putin's foreign minister
Direktlänk till bilden.

Jag har inte sett Q posta bilden, bara Qanon's.
Citera
2019-03-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den 5 mars var ju dagen när NSA släppte källkoden till Ghidra fri på nätet - det vore väl underligt om inte sökningarna exploderade då...
https://www.nsa.gov/News-Features/News-Stories/Article-View/Article/1775584/ghidra-the-software-reverse-engineering-tool-youve-been-waiting-for-is-here/

Väldigt petig kommentar nu, SRE:n är släppt, inte källkoden. Den kommer "när den är redo", se https://github.com/NationalSecurityAgency/ghidra
Senast redigerad av itazon 2019-03-09 kl. 18:36. Anledning: Typo
Citera
2019-03-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Tycker inte du det är märkligt att man pratar om att åtala en president utan att nämna vad för brott han har begått?

Att han begått flertalet skatterelaterade brott borde väl vara ställt utom tvivel. Dock kräver riksrätt inget brott utan är helt politiskt i USA (ska ses som dömande instans men är de facto politisk).

Dvs det är det instrument som ska användas vid misstroende mot högre tjänstemän och ämbetsmän.
Citera
2019-03-09, 19:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Väldigt petig kommentar nu, SRE:n är släppt, inte källkoden. Den kommer "när den är redo", se https://github.com/NationalSecurityAgency/ghidra

Aha, ok så det var bara själva programvaran som släpptes nu, men det ändrar ju inte att det är därför googlandet exploderade. Att tro att folk skulle tokgooglat på Ghidra för att Q länkade en bild är ju inte riktigt logiskt i sammanhanget.

Att det var källkoden som släpptes tog jag från denna länk: https://techworld.idg.se/2.2524/1.715786/nsas-superverktyg-ghidra-oppen-kallkod
Citera
2019-03-09, 23:51
Medlem
goseigens avatar
Jähepp

Snart 16 månader eller så sedan tråden startade, och vi har inte sett något av det som utlovats.

De kristna har väntat i 2000 år. Hur länge skall vi vänta nu?
Citera
2019-03-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jähepp

Snart 16 månader eller så sedan tråden startade, och vi har inte sett något av det som utlovats.

De kristna har väntat i 2000 år. Hur länge skall vi vänta nu?

Om Trump vinner 2020 valet så får vi nog vänta i fyra år till annars dör det nog ut runt 2020
Citera
2019-03-10, 07:12
Medlem
Här har vi kanske svaret på vad som skall gå BIG i Mars?

Citat:
Q !!mG7VJxZNCI ID: 6f5e17 No.5596292 📁
Mar 9 2019 19:16:00 (EST)
Sealed > Unsealed.
Indictments coming.
Q

Det är dags att ta fram brevöppnaren mao.

Läste någonstans att Hueber hade besökt Washington och han är väl kingpin bakom hela sealed indictments-spåret har vi gissat?

Blir det permanent tyst från några i tråden så vet vi vad som har hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in