Citat:
Den här meningen tycker jag sammanfattar det hela bra,
Citat:
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-republican/dont-expect-details-from-mueller-probe-senior-us-republican-idUSKBN1QP28Q
But Collins, the senior Republican on the House Judiciary Committee who met with Barr last week, told reporters that he expects any effort by Democrats to obtain such data from the Justice Department to end up in court, unless Mueller finds that the Trump campaign colluded with Russia.
Jag har inte riktigt detta klart för mig men visst har Mueller lagfört ett antal personer redan?
Att han då inte lagfört Trump eller någon närstående, typ Ivanka eller Donald JR, betyder det att han inte hittat något som fastnar eller har han väntat tills rapporten var klar?
Med tanke på att D precis skickat ut brev för subpoenas till ett stort antal personer så ser det för mig ut som att dom "fiskar" efter något som skulle kunna fastna på Trump.
Nu är Muellers rapport klar, antingen så lagförs Trump och då är han skyldig eller så lagförs han inte och då är han oskyldig, det finns ingen egentlig gråzon här.
Mandatet var tydligt och utökades väl dessutom av Rod Rosenstein till ett bredare nät.
Man har nu utrett Cohen och gått igenom alla hans arkiv etc. och Mueller har haft ett par år på sig att utreda.
Måste man inte här säga något i stil med att det finns inget som tyder på att Trump gjort sig skyldig till brott och sen sätta stopp för vidare (skattefinansierade) utredningar om samma sak?
Det står ju privata utredare betalade med privata pengar helt fritt att utreda precis vad dom vill men att huset skulle gå en runda till med samma frågor kan ju inte vara rätt?
Det har dessutom såtts en misstanke om att D startar utredningar in absurdum bara för att obstruera mot Trump och där bör dom ju visa lite extra att dom verkligen inte gör det, till exempel genom att inte fortsätta piska den nu rejält döda hästen