2019-03-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jag HATAR vad Hanna och Oskar gjorde, precis som alla andra här inne.
Jag försvarar inte deras beslut utan självklart skulle dom ha bett om hjälp.
JA, jag tror att dom var vid sina sinnes fulla bruk, jag tror att dom hade stenkoll på vad dom gjorde. (polisens utredning visar på det)

Problemet var att dom såg ett problem med helt andra ögon, än vad vi gör.
Okej om du tror att nån som stryper sina barn är vid sina sinnes fulla bruk så har jag inget mer att säga. Vad konstigt att det inte händer oftare bara. Att vi inte hör oftare att folk har mördat sina barn.
Citera
2019-03-09, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Om tjejerna var pigga och glada - även om de var sjuka - varför var föräldrarna då så ledsna. Något går inte ihop. Glad kan man så klart vara även om man är sjuk. Om man säger att någon är pigg - så låter det för mig inte att man är sjuk (men jag kan jo har missat något). Men visst, man kan använda ordet pigg på ett relativt sätt: man vet någon är dödssjuk men var pigg den dagen ändå - pigg under rådande omständigheterna. Tveksamt att rektorn menade det så.

Förmodligen är det så som jonathanmw säger, och som Flashig skriver här ovan (till viss del)
Problemet låg hos den ena föräldern.
Föräldern anklagade sig själv för att ha åsamkat töserna och sin familj detta lidande.
Detta växer sig starkare och värre med tiden. Den andra föräldern "ramlar in" i samma tänk och vips så har vi två föräldrar som mår "lika dåligt" Två som anklagar sig själva till den milda grad att dom inte ser en annan utväg till slut. Kanske var det så att jonathanmw har rätt i att problemet låg hos föräldrarna (mest den ena av dom)
Citera
2019-03-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vi får se i FUP hur stark bevisningen är för "planeringen" eller rättare sagt det "stöd" för bevisningen som SS pratade om. Den och testamentet är jag mest intresserad över.

Du är normal. Om någon påstår att din dotter som är strypt har bett om att bli det så skulle du ana ugglor i mossen förutom att bli förkrossad av sorg.

Visst vore det så. Och då måste den andra bevisningen vara mycket övertygande. Och det kan den jo vara, bara att vi inte kan bilda oss en uppfattning kring det.

OT: ”ugglor i mossen” var ny för mig även om jag anade vad det betyder.

Ur Wikipedia

”Att ana ugglor i mossen är ett talesätt som betyder att ana oråd. Uttrycket kommer från danskan, där uttrycket ”ulve i mosen” funnits sedan 1600-talet. ”Ulve” (varg) uttalas på flera ställen i Danmark ”uler”, som antagligen förväxlats med det dialektala ”uller” (uggla). Förväxlingen låg till hands med tanke på traditionen som sade att mördade barn, begravda i skogen förvandlades till mossugglor.”

Visste inte av ugglor eller vargar trivs i mossen - men det är en annan sak, men det med mördade barn. Uff.
Citera
2019-03-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
Mycket riktigt, så står det också beskrivet om Moa i media, att hon var en mycket social tjej.
Ja det var hon. Hon måste ha blivit jättedeppig av att vara hemma dagarna in och ut. Stackars barn. Eller hon protesterade. Jag kände Moa. Hon skulle inte acceptera ett isolerat liv. Hon har protesterat är jag säker på. Nu går några här i taket säkert för ” jag ” skriver ” jag är säker på ”. Aj aj
Senast redigerad av Missan27 2019-03-09 kl. 11:05.
Citera
2019-03-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ja det var hon. Hon måste ha blivit jättedeppig av att vara hemma dagarna in och ut. Stackars barn

Ingen annan hade några problem med de här två flickorna, ingen annan. Tvärtom vittnar alla om två fina friska glada snälla och duktiga flickor, som också tjoar och hoppar i poolen samtidigt som den ena plötsligt också skulle hållas borta från skolan.
Och ha en barnvakt. Usch.
Och Moa tyckte illa om att Agnes bara satt hemma, inte långt senare tvingades hon själv till samma sak.
Inte långt därefter är båda flickorna brutalt mördade, strypta och kvävda.
Citera
2019-03-09, 11:07
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
2011 fanns en artikel om att frun var svårt sjuk i ME. Missade du det i mitt inlägg?
Nej. Jag missade inte det.
Citera
2019-03-09, 11:09
Medlem
Presskonferensen kom efter jag inte skulle skriva mer i tråden, men jag undrar varför det var fördraget och helt släckt på nedervåningen medan det var fullt upplyst på ovanvåningen?
Det vittnade poliserna om i en artikel, de stora kontrasterna mellan helt nedsläckt och fullt upplyst.
Vad kan man dra för slutsats av det?
Citera
2019-03-09, 11:10
Bannlyst
Citat:
Okej om du tror att nån som stryper sina barn är vid sina sinnes fulla bruk så har jag inget mer att säga. Vad konstigt att det inte händer oftare bara. Att vi inte hör oftare att folk har mördat sina barn.

Finns satans många mördare som döms till fängelse för att dom har varit vid sina sinnes fulla bruk. Det finns hur många som helst.
Alla dom visste precis vad dom gjorde.

Sen finns det några som inte var vid sina sinnes fulla bruk när dom mördade, och dom hamnar på rätt-psyk.
Dom kanske var psykiskt sjuka, hade en psykos vid tillfället eller på annat sätt inte mådde så mentalt bra.

Det hjälper inte hur mycket du gapar.
Läs vad polisen kom fram till.
Det fanns ingen psykisk sjukdom, eller nåt annat. Tyvärr bara att acceptera.
Citera
2019-03-09, 11:13
Medlem
Citat:
Förmodligen är det så som jonathanmw säger, och som Flashig skriver här ovan (till viss del)
Problemet låg hos den ena föräldern.
Föräldern anklagade sig själv för att ha åsamkat töserna och sin familj detta lidande.
Detta växer sig starkare och värre med tiden. Den andra föräldern "ramlar in" i samma tänk och vips så har vi två föräldrar som mår "lika dåligt" Två som anklagar sig själva till den milda grad att dom inte ser en annan utväg till slut. Kanske var det så att jonathanmw har rätt i att problemet låg hos föräldrarna (mest den ena av dom)

Jonathanmw var inte helt tydlig med 1. Vem som anklagade vem 2. Vem som tog på sig skulden 3. Vem som var psykiskt skör/sjuk. 4. Vems värld som rasade samman 5. Vad som orsakade raset.

Anklagade Oskar Hanna för att flickorna vaccinerades och blev sjuka? Eller var det tvärtom?

Bekräftade Moas insjuknande föräldrarnas värsta scenario? Att de hade skuld till sjukdomarna?

Rasade Hs värld samman när hon insåg att hon orsakat flickornas sjukdom?
Citera
2019-03-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ingen annan hade några problem med de här två flickorna, ingen annan. Tvärtom vittnar alla om två fina friska glada snälla och duktiga flickor, som också tjoar och hoppar i poolen samtidigt som den ena plötsligt också skulle hållas borta från skolan.
Och ha en barnvakt. Usch.
Ja fina snälla barn som alla barn. Ingen förtjänar att strypas, dödas. Det ska inte hända barn. Inga barn ska behöva ligga i dom kalla och kala rummen på sjukhuset. Föreställ er det så förstår ni hur ofattbart det är som hände. Och ni som pratar om barmhärtigs dödande borde skämmas
Citera
2019-03-09, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ja det var hon. Hon måste ha blivit jättedeppig av att vara hemma dagarna in och ut. Stackars barn. Eller hon protesterade. Jag kände Moa. Hon skulle inte acceptera ett isolerat liv. Hon har protesterat är jag säker på. Nu går några här i taket säkert för ” jag ” skriver ” jag är säker på ”. Aj aj

Klart att hon var pigg när du träffade henne.
HON VAR JU FRISK DÅ.....

Sen när du INTE fick träffa henne, så blev hon sjuk.
Och du träffade aldrig henne när hon var sjuk, så du vet inte ett skit.
Citera
2019-03-09, 11:16
Medlem
Citat:
Klart att hon var pigg när du träffade henne.
HON VAR JU FRISK DÅ.....

Sen när du INTE fick träffa henne, så blev hon sjuk.
Och du träffade aldrig henne när hon var sjuk, så du vet inte ett skit.
Du är som en hök Guligullan. Inget gulligt.
Läs om me. Du verkar inte kunna ditt arbete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in