2019-01-27, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och PT har tydligen inte fått dig att ändra tankebanor - trots att avskedsbrevet enl. SS var utprintat, alt. - enligt ditt sätt att läsa - skrivits för hand av både H och O.

Detta skulle kunna sägas vara den första premissen i fallet. - Det är där: på köksbordet, som polisen finner tre dokument varav två undertecknats av både H och O. - Testamentet nämns dock inte i detta sammanhang men av allt att döma bör testamentet ha varit ett av de dokument man haft tillgång till när man gjort sina jämförande studier.
Ja, precis. Det var antingen handskrivet eller via dator men nån utskrift/utprintat nämner han inte.
Så därför kan inte den delen om att H skrivit det förkastas heller, serru.
... och denna har som sagt pluspoäng via den andra informationen gällande dess innehåll.

Varför skulle jag ändra tankebanor? Ingen av er kommer ju med nåt smart.
Jag kan vara öppen för spekulationer i trådar innan FUP släpps (med reservation att det ska vara logiskt) men här är det ju ingenting som varit nåt av värde att ens höja ett ögonbryn för.
Citera
2019-01-27, 22:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha! Rockkungen igen! Den som skrev om förfalskade intyg från Tyskland som Oskar manipulerat fram och inte nog med det - han hade gjort försäkringsbedrägeri också.
Förutom detta var barnen friska som nötkärnor tills denne tydligen fick information om barnen som han påstod sig känna så bra.

Pajas.
Tänk om OH hade med sig intyg från T*skland, fast inte på ME? Elli09 skrev nyligen i ett inlägg att man inte hade vetskap om ME-diagnoserna på OH´s sida. Märkligt, va?
Rockkungen fick information ja, om något hen inte känt till innan.
Tänk om det faktiskt var så att OH hade spelmissbruk och sysslat med F-bedrägerier - vem vet?

Pajas? Nej, däremot en släkting till HB.
Citera
2019-01-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Klart jag inte vet - men det är min gissning att de var hyfsat normala. Jo jag har inte tillräckligt med erfarenhet eller fantasi för att förstå att man vill byta ut ett friskt liv mot ett sjukt.

Men något tokigt är det ju i det här fallet - något som de flesta här inte kan men gärna vill förstå.

Jag tror inte att det gå till så att man är lycklig och så önskar man sig medveten ett liv i helvete. Jag tror att det är sjuka idéer eller vanföreställningar eller tvångstankar som kan föra till detta. Kanske A var sjuk och det utlöste något. Eller familjens disfunktionalitet utlöste hennes sjukdom. Men M? Jag tvivlar.
Citera
2019-01-27, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tänk om OH hade med sig intyg från T*skland, fast inte på ME? Elli09 skrev nyligen i ett inlägg att man inte hade vetskap om ME-diagnoserna på OH´s sida. Märkligt, va?
Rockkungen fick information ja, om något hen inte känt till innan.
Tänk om det faktiskt var så att OH hade spelmissbruk och sysslat med F-bedrägerier - vem vet?

Pajas? Nej, däremot en släkting till HB.
Pajas gällde dig.
Nej, man hade tydligen inte information om ME-diagnoserna - varav jag snarare undrar om det var enklare att benämna det kronisk trötthet eller kroniskt trötthetssyndrom.

Missan fick ju info av Hanna att Agnes hade kroniskt trötthetssyndrom säger hon, så visst är det ME som informeras men med annat ordval.

....Vad nu det har med falska intyg från Tyskland att göra om det så är läkarintyg eller alternativmedicinska sådana som både Rockkungen och missan svamlat om.

Via info pressträffen så fick de diagnos 2015 resp hösten 2017.

Ja, tänk om Oskar var strippa när han tog tjänstledigt? Eller björndomptör i Schweiz men ljög att han skulle på föreläsningar om moms?
Man vet aldrig, vansinniga spekulationer är enklare att hitta på - sakfakta och sanning är ett mer begränsat område.
Citera
2019-01-27, 23:04
Medlem
Vad tror ni det var som hände på hösten som gjorde att de bestämde sig?
Citera
2019-01-27, 23:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, precis. Det var antingen handskrivet eller via dator men nån utskrift/utprintat nämner han inte.
"...vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar".
Citat:
Så därför kan inte den delen om att H skrivit det förkastas heller, serru.
... och denna har som sagt pluspoäng via den andra informationen gällande dess innehåll.
Slå gärna upp ordet "tryckt" + addera till detta "I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans så framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv."

Hur många meningar var tror du de skrev (eller "tryckte")?
Citera
2019-01-27, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
"...vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar".Slå gärna upp ordet "tryckt" + addera till detta "I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans så framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv."

Bläck kan vara tryckt med penna på papper.
... och för min del spelar det inte så stor roll om Hanna skrivit det eller Oskar. Så jag finner ingen mening med att älta detta för ingen lär komma nån vart om det var via skrivare eller inte.

Det som var information av dignitet var att brevet innehöll ny information om planerat sen hösten. Tål att jämföra med Rockkungens svammel som kom upp som trovärdiga källa nu nyss i detta sammanhang.
Make my day..
Citera
2019-01-27, 23:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Pajas gällde dig.
Nej, man hade tydligen inte information om ME-diagnoserna - varav jag snarare undrar om det var enklare att benämna det kronisk trötthet eller kroniskt trötthetssyndrom.

Missan fick ju info av Hanna att Agnes hade kroniskt trötthetssyndrom säger hon, så visst är det ME som informeras men med annat ordval.

....Vad nu det har med falska intyg från Tyskland att göra om det så är läkarintyg eller alternativmedicinska sådana som både Rockkungen och missan svamlat om.

Via info pressträffen så fick de diagnos 2015 resp hösten 2017.

Ja, tänk om Oskar var strippa när han tog tjänstledigt? Eller björndomptör i Schweiz men ljög att han skulle på föreläsningar om moms?
Man vet aldrig, vansinniga spekulationer är enklare att hitta på - sakfakta och sanning är ett mer begränsat område.
Miss Devili, du kan ha helt rätt i att de använde ett annat ordval; kroniskt trötthetssyndrom, vilket knappt används numera. Men varför inte informera och dela med sig till sina närmaste om diagnosen ME/CFS och diskutera forskning mm? Båda släkter är högutbildade och är med all säkerhet också allmänbildade.
Vad sa flickorna själva till sina släktingar om sin sjukdom? När OH reste till Öland under sommaren tillsammans med systern och flickorna; talade man om allt annat utom just diagnosen ME? Två veckor är lång tid.

Vansinniga spekulationer säger du och gör dig lustig. Som vanligt utan att lyssna.
Citera
2019-01-27, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Så gick det inte till. Jag ringde Moas mormor för att beklaga hennes sorg och för att säga att hon hade en fin dotter. Jag beklagade hennes sorg. Vi pratade om Moa. Jag har inte ställt den frågan som du påstår att jag har gjort.
Jag sa att Hanna inte gjorde det. Då sa mormor att polisen säger att dom har gjort det tillsammans. Så gick det till. Man får inte förvränga saker och ting som det passar
Du har aldrig träffat människan överhuvudtaget, Hanna har aldrig talat om föräldrarna, Moa har aldrig sagt ett ord - men mitt i all tragedi gräver du fram nr för att beklaga sorgen och kommer in på samtal om att Hanna nog är oskyldig?

Så bra att hon hon tagit till sig pressträffens information. Låter skönt att anhöriga är ok med resultatet och kan komma till ro i sorgen och slippa grubbla mer än nödvändigt.
Citera
2019-01-27, 23:36
Medlem
harperlees avatar
Citat:
"...vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar".Slå gärna upp ordet "tryckt" + addera till detta "I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans så framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv."

Hanna kanske hade tryckt brevet för hand med blocktryck. Eller potatisstämplar.

Det var kanske därför det blev lite bråttom sedan och de glömde att ge barnen medicin.
Citera
2019-01-27, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Miss Devili, du kan ha helt rätt i att de använde ett annat ordval; kroniskt trötthetssyndrom, vilket knappt används numera. Men varför inte informera och dela med sig till sina närmaste om diagnosen ME/CFS och diskutera forskning mm? Båda släkter är högutbildade och är med all säkerhet också allmänbildade.
Vad sa flickorna själva till sina släktingar om sin sjukdom? När OH reste till Öland under sommaren tillsammans med systern och flickorna; talade man om allt annat utom just diagnosen ME? Två veckor är lång tid.

Vansinniga spekulationer säger du och gör dig lustig. Som vanligt utan att lyssna.
Miss Riviws,

Det vet väl inte jag.
Fråga Elli09 varför hon trodde det var idiopatisk trötthet när många andra uppenbarligen visste det var ME. Via nån kollega till Hanna kom info i tråden redan den 10:e i tråden, likaså nån som var vännina på fb - Stehlitz sa kroniskt trötthetssyndrom, denne hade kontakt på bägge sidorna släkterna - missan sa samma sak.

Vad ska jag lyssna på? Det jag blivit rekommenderad av "Oskar som mördare" anhängarna har jag granskat och jag har förkastat - för att det är rena lögnerna och korkade analyser såsom jag nämnt exempel på. Att de sen kan vara både släkt och pianospelare kan så vara.
Citera
2019-01-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Vad tror ni det var som hände på hösten som gjorde att de bestämde sig?

Bra fråga. O måste någon gång har fått för sig att han knappt kan vistas mer på jobben. Och mådde inte bra av detta. Varför vistades han knappt mer på jobben? Varför ordnade man inte någon hemmahjälp. Hade funnits säkert någon man kunde ha anställd i alla fal på halvtid. Men man överlämnade denna barnpassning inte till någon. Ingen inom familjen och ingen utanför heller. Svårt tänker jag mig när man inte ens kan lämna sitt barn en halvtimme-timme hos en pianolärare. Men kunde man överlämna till en barnflicka? Undrar därför om inte paret var hemma när barnflickan kom. Kanske man gick ingenstans.

Kanske när han avbokade konferenserna till Vienna. Eller när skolan begärde ett möte, som man flyttade till januari. Den dagen han insåg att han inte kunde vara samtidig hemma och passar barnen och gör karriär. Att det hade kört ihop sig. Och H? Vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in