2019-03-09, 05:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det jag menar är Moa var en social, glad tjej. Hon var den sista som skulle gilla hemundervisning. Moa gillade det sociala livet på skolan. Hon fick inte gå dit. Förstår du nu hur jag menar

Jag tror dig när du skriver att Moa var en glad, social tjej.
Även om hon inte gillade hemundervisning så var det troligen så att det var tvunget för hennes hälsa.

Sedan kan du åtminstone ha anständigheten när du häver ur dig saker, skriva detta är min teori eller jag tror osv. Inte hävda med bestämdhet att t ex Moa inte fick gå dit, precis som om du skulle veta det.
Citera
2019-03-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men snälla du! Nu får du ge dig...
Töserna var ensamma med lärarna det mesta av tiden...du tror inte M och A hade talat med lärarna om det hade varit så?

Det har skrivits mycket i tråden om Hannas eventuella depression och att hon kan ha varit drivande i att vilja dö och döda. Har du kommit fram till någon teori/förklaring till morden som du känner skulle kunna stämma? Eller är det fortfarande helt obegripligt?
Citera
2019-03-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan H ha fått upprättelse? Hon var ju med på detta.

Polisen berättade att H blivit strypt. Inga normala människor tror att någon ber att bli strypt. Allmänheten ser henne som ett offer.

Jag tycker det är märkligt att polisen inte berättade redan från början att hon dött genom strypning. Att det tog ett år. Jag gissar att de blev tagna på sängen av att skolan gav sin presskonferens. Annars hade allt tystats ned direkt. Märkte massmedias reaktion på allvarliga sjukdomar och trodde att allmänhetens intresse för morden som sådana skulle ebba ut men det kommer aldrig höra det. Se så många som intresserar sig för den här tråden. Palme-mordets tråd är omkörd för länge sen.
Citera
2019-03-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Om sanningen ska fram så tror jag inte själv så jättemkt på pedofil-hypotesen. Utan att veta mer än nån annan så skulle jag gissa sannolikheten är säg kanske 10%. Vad gäller sannolikheten för att O/O&H skulle ha upplevt sig själv som barmhärtiga när dom ströp sina barn så bedömer jag den till mindre än 1%. Jag tycker pedofil-hypotesen är en bra motvikt mot alla barmhärtighetsteorier som florerar här

Jag tror också hellre på något annat. Det enda jag ser bevis på är att de inte varit samstämmiga och att de inte planerat någonting. Möjligtvis att en planerat desinformationen.

Kanske lång och varaktig söndring i äktenskapet, bara sjuka barn kunde hålla ihop det, tills skilsmässan ändå blev ett faktum under hösten. Jag har alltid undrat om H hade avslutat året med att säga upp sig för att flytta till Stockholm under våren. Alla hennes vänner på Facebook kom från Stockholm eller Göteborg.
Citera
2019-03-09, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Polisen berättade att H blivit strypt. Inga normala människor tror att någon ber att bli strypt. Allmänheten ser henne som ett offer.

Jag tycker det är märkligt att polisen inte berättade redan från början att hon dött genom strypning. Att det tog ett år. Jag gissar att de blev tagna på sängen av att skolan gav sin presskonferens. Annars hade allt tystats ned direkt. Märkte massmedias reaktion på allvarliga sjukdomar och trodde att allmänhetens intresse för morden som sådana skulle ebba ut men det kommer aldrig höra det. Se så många som intresserar sig för den här tråden. Palme-mordets tråd är omkörd för länge sen.
Hur menar du?
Citera
2019-03-09, 08:44
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

H är inte på något sätt friad från morden på barnen. Hon var minst lika delaktig i beslutet att utplåna hela familjen
Att O hjälpte henne det sista friar inte henne från planering och genomförande av morden på barnen.
Citera
2019-03-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Absolut töserna var fria att göra vad de ville och orkade med.Och om ni inte tror på mig så utryckte ju även rektorn att hon såg två glada pigga tjejer med tillägg att de var sjuka ibland i någon intervju precis när när allt hänt.Jag vet att A hade någon kompis längre ner på gatan som även hon besökte ibland.Så nej hemundervisningen var absolut inte för att isolera el spärra in någon.

Det vore jo bra, men hur vet du att detta gällde också 2016, 2017? Visst kommer jag ihåg rektorns uttal. Men om tjejerna fortfarande gick fritt till sina kompisar hösten 2017 - i mån som föräldrarna ansåg att de orkade - då är det jo mycket märkligt att föräldrarna blir så uppgiven över deras mående - som det sägs. Alltså varför skulle man döda glada pigga tjejer pga att de har en ME diagnos? Som dessutom klarade att följer väl sin hemundervisning (i alla fall A). Det blir så absurd när man försöker att se orsaken till det som hände i barnens diagnos. Men det var just det polisen angav som motiv.
Dödade man glada pigga tjejer därför att man trodde att de i framtiden hamnar i ett tillstånd som AÖ?

Var tjejerna glada och pigga på Öland?
Var O glad och pigg på Öland?
Familjerna umgicks i två veckor - allt var fortfarande bra med alla? Förutom H som inte vill att barnen reste med O. Reste familjen egentligen tillsammans på semester de senaste åren - alltso någon annanstans än till Os familj?
Citera
2019-03-09, 08:57
Medlem
Citat:
Jag tror också hellre på något annat. Det enda jag ser bevis på är att de inte varit samstämmiga och att de inte planerat någonting. Möjligtvis att en planerat desinformationen.

Kanske lång och varaktig söndring i äktenskapet, bara sjuka barn kunde hålla ihop det, tills skilsmässan ändå blev ett faktum under hösten. Jag har alltid undrat om H hade avslutat året med att säga upp sig för att flytta till Stockholm under våren. Alla hennes vänner på Facebook kom från Stockholm eller Göteborg.

Inga från Skåne? Efter 6 år i regionen? Det är jo lite märklig eller inte? Ingen arbetskontakt eller någon kontakt i grannskap som resulterade i en Facebook vän på 6 år? Men vi har nog ältad det också tidigare.
Citera
2019-03-09, 09:02
Medlem
Citat:

Vad får dig att tro att Hanna hade planer på flytt till Stockholm?
Varför tror du att Hanna hade sagt upp sig?
Finns det något som pekar på problem i äktenskapet, tycker mera att de framkommit att de var väldigt tighta.
Citera
2019-03-09, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Inga från Skåne? Efter 6 år i regionen? Det är jo lite märklig eller inte? Ingen arbetskontakt eller någon kontakt i grannskap som resulterade i en Facebook vän på 6 år? Men vi har nog ältad det också tidigare.

Enligt början av tråden så, nä, kanske några. Då pratar vi om den öppna där hon hade en bild av sig själv. Huvudparten i Stockholm eller Göteborg. Bl.a. sin bror i Stockholm, sin svägerska i Kalmar, Gottfries och någon som arbetade på Mind i Göteborg. Drygt femtiotal vänner inalles.

Hon hade ju ett annat Facebook-konton också som var privat så där kanske det fanns skåningar och troligtvis jobbets kontakter.
Citera
2019-03-09, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka

Ska nog inte lägga för mycket vikt på facebookvänner, på min arbetsplats är det ovanligt många som inte har Facebook, någon/några har bara någon profil på Facebook för att kunna vara med i grupper de är intresserade av och de är inte ens Facebook vän med de kollegor som är vän med ALLA.

Själv har jag Facebook och är långt ifrån vän med alla jag umgås med. Med flera jag umgås eller håller kontakt med har vi bara grupper på messenger utan att vara vänner på Facebook. Så det kan nog se väldigt olika ut.
Citera
2019-03-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
H är inte på något sätt friad från morden på barnen. Hon var minst lika delaktig i beslutet att utplåna hela familjen
Att O hjälpte henne det sista friar inte henne från planering och genomförande av morden på barnen.

Vi får se i FUP hur stark bevisningen är för "planeringen" eller rättare sagt det "stöd" för bevisningen som SS pratade om. Den och testamentet är jag mest intresserad över.

Du är normal. Om någon påstår att din dotter som är strypt har bett om att bli det så skulle du ana ugglor i mossen förutom att bli förkrossad av sorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in