Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Absolut töserna var fria att göra vad de ville och orkade med.Och om ni inte tror på mig så utryckte ju även rektorn att hon såg två glada pigga tjejer med tillägg att de var sjuka ibland i någon intervju precis när när allt hänt.Jag vet att A hade någon kompis längre ner på gatan som även hon besökte ibland.Så nej hemundervisningen var absolut inte för att isolera el spärra in någon.
Det vore jo bra, men hur vet du att detta gällde också 2016, 2017? Visst kommer jag ihåg rektorns uttal. Men om tjejerna fortfarande gick fritt till sina kompisar hösten 2017 - i mån som föräldrarna ansåg att de orkade - då är det jo mycket märkligt att föräldrarna blir så uppgiven över deras mående - som det sägs. Alltså varför skulle man döda glada pigga tjejer pga att de har en ME diagnos? Som dessutom klarade att följer väl sin hemundervisning (i alla fall A). Det blir så absurd när man försöker att se orsaken till det som hände i barnens diagnos. Men det var just det polisen angav som motiv.
Dödade man glada pigga tjejer därför att man trodde att de i framtiden hamnar i ett tillstånd som AÖ?
Var tjejerna glada och pigga på Öland?
Var O glad och pigg på Öland?
Familjerna umgicks i två veckor - allt var fortfarande bra med alla? Förutom H som inte vill att barnen reste med O. Reste familjen egentligen tillsammans på semester de senaste åren - alltso någon annanstans än till Os familj?