2019-03-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Hur menar du?

Polisen hade hellre lagt ned utredningen utan pressuttalande eller berättat dödsorsaker. Som alla andra familicider. Skolan saboterade en normal rutin skulle jag vilja kalla det. Om de berättat efter en vecka att H blev strypt så hade det skapat stora aggressioner mot en förälder. Ett förklaringsbrev, oavsett om det var äkta eller underskrivet gjöt olja på vågorna.
Citera
2019-03-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Vad får dig att tro att Hanna hade planer på flytt till Stockholm?
Varför tror du att Hanna hade sagt upp sig?
Finns det något som pekar på problem i äktenskapet, tycker mera att de framkommit att de var väldigt tighta.

H reste till Stockholm i april 2017 och träffade en väninna med barn i samma ålder som Agnes och Moa. Om det stämmer att O åkte ensam med barnen till Öland i augusti under ett par veckor så är man inte som ler och långhalm. O:s Momssaga nämner flickornas mamma i förbifarten. O låter mer som en ensamstående pappa i Momssagan.

H:s kollega har beskrivit henne som snyggare än genomsnittet och mån om sitt utseende. Då pratar vi om sista tiden. Hon hade kort page som var blonderat. Hennes tidigare kollega som arbetade med henne i flera år i Göteborg sa att hon hade lätt för att skratta. Jag tittade på hennes kusin Tinna i NY som driver en cateringfirma och tycker mig se samma beskrivning. En utåtriktad tjej som skrattar och har många beundrare. Jag missade ju att se bilden av henne på hennes Facebook innan den stängdes ned efter en dag men vet hur hon såg ut som 25-åring och den kan vara nära denna Tinna tjugo år senare. I så fall ett mycket omaka par O och H. Han såg verkligen inte lycklig ut sista åren.

Sen det där med uppsägningen är att H:s chef sa att hon var omtyckt, arbetade som vanligt fram till jul, hade möjligheter att arbeta hemifrån men av hänsyn till utredningen så ville hon inte säga mer. Om hon arbetat hemifrån typ 100% hela hösten är en möjlighet men då skulle hon inte säga att hon arbetat som vanligt. Jag tänker att hon flaggat för att få byta till en tjänst i Stockholm eller säga upp sig. Att hon pejlade läget när hon åkte upp i april och hälsade på i Stockholm.
Citera
2019-03-09, 09:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vi får se i FUP hur stark bevisningen är för "planeringen" eller rättare sagt det "stöd" för bevisningen som SS pratade om. Den och testamentet är jag mest intresserad över.

Du är normal. Om någon påstår att din dotter som är strypt har bett om att bli det så skulle du ana ugglor i mossen förutom att bli förkrossad av sorg.

Det är en rent hypotetisk fråga och givetvis hade jag blivit helt förkrossad av sorg.
Men om polisen har bevis för att de gemensamt och tillsammans kommit överens om att de skulle avsluta samtligas liv så spelar det ingen roll vem som gjort vad. Tragedin är ett faktum.
Citera
2019-03-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Absolut töserna var fria att göra vad de ville och orkade med.Och om ni inte tror på mig så utryckte ju även rektorn att hon såg två glada pigga tjejer med tillägg att de var sjuka ibland i någon intervju precis när när allt hänt.Jag vet att A hade någon kompis längre ner på gatan som även hon besökte ibland.Så nej hemundervisningen var absolut inte för att isolera el spärra in någon.

Alltså det låter så konstigt att de fick hemundervisning om rektorn tyckte att de var glada och pigga och bara sjuka ibland. Det är precis som rektorn beskriver; ofattbart.

Det finns en i trådens begynnelse som heter BehindRayban som säger att akademiker kan ha lite udda idéer vad gäller barnens lärande. Att det inte är så unikt att kräva t.ex hemundervisning. Att det skulle kunna bero på att man inte tycker skolan och dess miljö är tillräckligt bra för sina smarta barn. Var O eller H såna? Att Moa fick börja läsa hemma samma år som första skolbetyget skulle delas ut skulle kunna tyda på det.
Citera
2019-03-09, 09:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
H reste till Stockholm i april 2017 och träffade en väninna med barn i samma ålder som Agnes och Moa. Om det stämmer att O åkte ensam med barnen till Öland i augusti under ett par veckor så är man inte som ler och långhalm. O:s Momssaga nämner flickornas mamma i förbifarten. O låter mer som en ensamstående pappa i Momssagan.

H:s kollega har beskrivit henne som snyggare än genomsnittet och mån om sitt utseende. Då pratar vi om sista tiden. Hon hade kort page som var blonderat. Hennes tidigare kollega som arbetade med henne i flera år i Göteborg sa att hon hade lätt för att skratta. Jag tittade på hennes kusin Tinna i NY som driver en cateringfirma och tycker mig se samma beskrivning. En utåtriktad tjej som skrattar och har många beundrare. Jag missade ju att se bilden av henne på hennes Facebook innan den stängdes ned efter en dag men vet hur hon såg ut som 25-åring och den kan vara nära denna Tinna tjugo år senare. I så fall ett mycket omaka par O och H. Han såg verkligen inte lycklig ut sista åren.

Sen det där med uppsägningen är att H:s chef sa att hon var omtyckt, arbetade som vanligt fram till jul, hade möjligheter att arbeta hemifrån men av hänsyn till utredningen så ville hon inte säga mer. Om hon arbetat hemifrån typ 100% hela hösten är en möjlighet men då skulle hon inte säga att hon arbetat som vanligt. Jag tänker att hon flaggat för att få byta till en tjänst i Stockholm eller säga upp sig. Att hon pejlade läget när hon åkte upp i april och hälsade på i Stockholm.

Begriper inte hur du tolkar varje detalj. Det är absolut inget ovanligt att man reser till annan stad för att träffa en gammal väninna. Det är nog ganska vanligt utan att det ligger någon baktanke bakom.

Vad har H:s utseende med detta att göra. Du tycker att de var ett omaka par, jag tycker precis tvärtom. Skall man lägga vikt vid utseende så såg inte O speciellt illa ut heller, jag tycker nog att de passade väldigt bra tillsammans. Tyvärr blev det familjens olycka
Citera
2019-03-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är en rent hypotetisk fråga och givetvis hade jag blivit helt förkrossad av sorg.
Men om polisen har bevis för att de gemensamt och tillsammans kommit överens om att de skulle avsluta samtligas liv så spelar det ingen roll vem som gjort vad. Tragedin är ett faktum.

Förstår dig naturligtvis! Jag gjorde en liknelse för att du skall se hur osannolikt det låter. Dessutom tycker jag att dödsorsakerna talar emot både en "planering".

Hmm, vi får se i FUP vad polisen menar med "stöd för bevisningen" och vilka substanser och nivåer som föräldrarna hade i sin kropp när allt skedde.
Citera
2019-03-09, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Eftersom det var jag som drog igång pedofil-teorin den här gången så vill jag påpeka att det är just en hypotes. Har inte hört nån här inne påstå sig veta att O var pedofil så snacket om förtal köper jag inte.

Tills dess att annat framkommer, tex att Polisen går ut med att där fanns INGA spår av incest, så kommer det att vara en av många teorier, like it or not.

Nu är jag INTE ute efter att börja bråka med dej, eller att börja tjafsa med dej (lovar)
Men, mitt feta här ovan - så kan man inte riktigt resonera tycker jag.
Att polisen skall gå ut och dementera alla andra alternativ ex incest, för annars så kan man ha det som en teori.
Exempelvis så har polisen inte dementerat att Hanna var grovt narkotikaberoende, eller att polisen inte har hittat spår av att töserna inte hade en egen incestrelation, och polisen har inte dementerat att Oskar inte var en spelmissbrukare som Rockpungen påstod.
Det finns oändligt med teorier och polisen går inte ut och dementerar alla dom, utan i detta fallet går polisen ut och berättar vad som har hänt. Och då kan man utesluta alla andra teorier. Polisen har även hittat ytterligare bevis i digital form som stödjer tillvägagångssättet och anledningen.

Glöm inte att anhöriga ville ha en gemensam begravning.
OM nu Oskar hade varit den där narcissistiska, incest-idkande, hustrumisshandlande, brutala mördaren som några vill påstå, tror du då att anhöriga hade låtit hans kista stå i samma kyrka?
Nä, jag tror att många av er är ute och cyklar med era random utkastade "teorier"
Citera
2019-03-09, 09:44
Medlem
Citat:
Jag tror dig när du skriver att Moa var en glad, social tjej.
Även om hon inte gillade hemundervisning så var det troligen så att det var tvunget för hennes hälsa.

Sedan kan du åtminstone ha anständigheten när du häver ur dig saker, skriva detta är min teori eller jag tror osv. Inte hävda med bestämdhet att t ex Moa inte fick gå dit, precis som om du skulle veta det.
Jag är anständig. Häver inte ur mig. Har inte hysterisk personlighet som många har här. Alla har teorier här och tror saker och ting. Nästan ingen skriver ” jag tror”. Varför måste mallen vara annorlunda för mig?
Citera
2019-03-09, 09:46
Medlem
Citat:
Begriper inte hur du tolkar varje detalj. Det är absolut inget ovanligt att man reser till annan stad för att träffa en gammal väninna. Det är nog ganska vanligt utan att det ligger någon baktanke bakom.

Vad har H:s utseende med detta att göra. Du tycker att de var ett omaka par, jag tycker precis tvärtom. Skall man lägga vikt vid utseende så såg inte O speciellt illa ut heller, jag tycker nog att de passade väldigt bra tillsammans. Tyvärr blev det familjens olycka

De utvecklades åt olika håll O och H. Om de varit "tighta" så skulle det finnas mera uppgifter om vad de gjorde tillsammans. Att inte tillbringa semester tillsammans med sina sjuka döttrar är inget plus.
O såg ut att må dåligt på bilderna jag sett av honom men redan från 2016. H:s kollega beskrev hennes sista tid som snygg och kanske till och med fåfäng.
Citera
2019-03-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ja alla har teorier och tror saker och ting men de flesta är väldigt tydliga med det. Det borde du vara också. Man kan inte skriva att Moa inte fick gå till skolan, det är ett påstående och kräver att man även redovisar en källa
Att Moa inte fick gå till skolan är ett lömskt påstående eftersom det naturligtvis är sant. Både Moa och Agnes hade naturligtvis helst varit friska och fått gå skola. Det är förmodligen en av anledningarna till att föräldrarna tyckte att livet inte var något liv i egentlig mening.
Citera
2019-03-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ja alla har teorier och tror saker och ting men de flesta är väldigt tydliga med det. Det borde du vara också. Man kan inte skriva att Moa inte fick gå till skolan, det är ett påstående och kräver att man även redovisar en källa
Ja fick hon gå till skolan? Nej.
Att du är så känslig när jag skriver men totalt okänslig när andra ” häver ur saker” -ditt uttryck när det gäller mig -.
Som äckligt , pissa i revir osv. Dessa är ord som användes av vissa trådskrivare om andra trådskrivare. Så utveckla din känslighet lite.
Jag påstår än att Moa inte fick gå till skolan. Hon var ju hemma hela hösten. En social tjej som älskade det sociala livet på skolan. Kom inte bara för 1000: e gången om me snacket
Citera
2019-03-09, 10:11
Bannlyst
Citat:
Alltså det låter så konstigt att de fick hemundervisning om rektorn tyckte att de var glada och pigga och bara sjuka ibland. Det är precis som rektorn beskriver; ofattbart.

Man kan vara pigg och glad även om man är sjuk. När min vän låg döende i cancer så hade han dagar då han var totalt nere, och andra dagar då han var glad och pigg, trotts att han bara låg i sängen och var sjuk.
Många av oss har väl exempelvis haft en sjuk gammal mormor som man tvingades hälsa på.
Ena gången var hon dålig, och nästa gång var hon pigg och glad, trotts att hon bara var hemma trött och sjuk.

Det är väl inget konstigt att våra Bjärreds töser har haft det likadant. Ibland trötta och nere, och ibland lite piggare och gladare.

En annan sak som man rimligtvis måste förstå är att OM töserna hade varit friska så hade ALDRIG skolan skickat hem några lärare. Inte en chans. Lärarna som undervisade barnen hemma hade med raska steg gått till rektorn och frågat varför dom skall behöva traska hem till två fullt friska barn. Nä.
Och till dom som tror att rektorn 'mörkat" detta och att hon hållt allt "hemligt" så vill jag bara berätta att rektorn var inte ensam om att träffa barnen..... Det var ganska många, och nån hade börjat babbla om nåt inte stod rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in