2018-02-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag har för mig att det var du som skrev om krossade dricksglas och att någon i familjen var mycket mycket sjuk men ej fysiskt. Var det så?

Stämmer....

Avd.9, läste ditt pm, kan ej svara pga bara att nya konton kan posta till Admin och Mod,sorry...

Detta KAN vara en ren spekulation, avgör själva och anklaga inte mej.

Tänk lite så här:
Om någon (gissa i så fall vem, det borde ni veta nu) anklagar sin make/maka i den grad för att förstört döttrarnas liv med att tillåta ex. vaccinering som får väldigt allvarliga biverkningar.
Detta är vad ena parten påstår/tror/vet och får till slut sin partner att tro/veta detta också till slut.denba person lider av kraftiga depressioner pga viss tidigare händelse(detta har diskuterats tidigare, tänk lite nu)
Att ha orsakat sina barns sjukdom är inget man vill ha på sitt samvete samtidigt som ens partner anklagar en för att ha förstört allt är nog ingen trevlig situation.
Allt avgörs av ett tråkigt besked då allt rämnar och allt hopp släcks...
Möjligen brev från utlandet????

Vissa uppgifter stämmer tyvärr inte riktigt ännu, de faller nog på
plats så småningom....

Detta kan vara rent påhitt eller närmare sanningen än ni tror....

Radbrytningen funkar sådär...sorry
Citera
2018-02-08, 23:40
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Båda döttrarna kan ha gått i strejk, de som var "nyfikna på lärandet". Vilket sätt att uttrycka sig om sin dotter...

Börjar luta åt att OH ändå hade någon diagnos och inte klarade upp sitt liv, svårare ju äldre barnen blev och inte kunde parera på samma sätt som en vuxen person (frun). Frun å sin sida bör ha varit eljest för att fastna för någon som ser på sitt barn som "nyfiken på lärandet". De flesta skulle nog säga något i stil med "gillar matte", "gillar svenska" osv. "Nyfiken på lärandet" återkommer i flera sammanhang, skolan tar de uttryck OH ger dem. Tror aldrig att han fått en enda motfråga i hela sitt liv. Kanske kom det något från döttrarna och då brakade det loss? En diskussion om livskvalitet, kanske?

Det borde vara förbjudet att diagnosticera barn med kroniska sjukdomar typ ME (om de var det) utan att ha utrett familjen, för att gå till botten med om något annat ligger bakom tröttman.

Var OH lillgammal som barn? När blev han intresserad av fotboll, varför var han engagerad i dotterns fotbollslag?

Jag reagerade också på det ordvalet. Vem säger så om en tonåring som, efter vad det verkar, var helt normalbegåvad? Det låter som om de pratar om någon med ett ganska gravt förståndshandikapp. Och framför allt, precis som du säger, när det är ens eget barn?

Jag undrar om någon av föräldrarna hade svåra problem med anknytningen till barnen? Hela det här "avlivandet" och sedan även spela in en film och enligt uppgift maila denna till sina anhöriga är så otroligt känslokallt. Lite eljest som du säger måste man nog vara från början...
Citera
2018-02-08, 23:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
Stämmer....

Avd.9, läste ditt pm, kan ej svara pga bara att nya konton kan posta till Admin och Mod,sorry...

Tänk lite så här:
Om någon (gissa i så fall vem, det borde ni veta nu) anklagar sin make/maka i den grad för att förstört döttrarnas liv med att tillåta ex. vaccinering som får väldigt allvarliga biverkningar.
Detta är vad ena parten påstår/tror/vet och får till slut sin partner att tro/veta detta också till slut.denba person lider av kraftiga depressioner pga viss tidigare händelse(detta har diskuterats tidigare, tänk lite nu)
Att ha orsakat sina barns sjukdom är inget man vill ha på sitt samvete samtidigt som ens partner anklagar en för att ha förstört allt är nog ingen trevlig situation.

plats så småningom....

Om två föräldrar som har delad vårdnad inte är överens om vaccinering så kan barnet ej vaccineras. Så är lagen. Då måste ena föräldern ha bluffat den andre isf..
Citera
2018-02-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Om två föräldrar som har delad vårdnad inte är överens om vaccinering så kan barnet ej vaccineras. Så är lagen. Då måste ena föräldern ha bluffat den andre isf..

I teorin är det så. Men jag har aldrig varit med om att någon frågat efter barnets andra vårdnadshavare vid behandling eller vaccination osv.
Citera
2018-02-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1

Räcker med en namnteckning....
Citera
2018-02-08, 23:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Stämmer....

Tänk lite så här:

plats så småningom....

Det är ju inte helt ovanligt att kvinnor i kris far ut i anklagelser. Det låter som ett inferno i den familjen.

Jag är dock för trög för att göra associationer till utlandet. Provsvar?

Jag vet för övrigt ingenting om mamman annat än att hon inte var i balans.

Fruktansvärt är alltihop
Citera
2018-02-09, 00:00
Medlem
mercys avatar
Citat:
Om din teori stämmer, låter det märkligt i mina öron att båda barnen skulle drabbats negativt av vaccineringen och fått samma symtom.
Citera
2018-02-09, 00:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jag tror vi sitter här allihop och håller andan i väntan på nästa ledtråd

Tragiskt besked kan jag tänka mig angående äldsta flickan
Citera
2018-02-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ursäkta mig men finns det ett rejält underlag på den här halvtiden? Jag har nämligen inte sett det utan det är en sk trådsanning. Så enligt chefen hade hon flexibla tider om arbetsuppgifterna tillät hemarbete.
Jag får inte det att gå ihop med halvtid och då behöver inte chefen svara på just frågan om hon kunde arbeta hemma. Ingen av dom försakade sina arbeten. Så såg det ut, så att sakuppgifterna ska ligga rätt i den här tråden.

https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/

Jobbade som vanligt, innebar i det här fallet halvtid. När hon började hos skatteverket i samband med flytten till Bjärred, var det en deltidstjänst och att det vid frånfället var en halvtidstjänst har bekräftats av medarbetare till henne, dock ej av pianotanten eller "media", som är dina "verifierade" källor. Använd sökfunktionen istället för att börja gapa om länkar, för jag tänker inte lägga energi på leta åt dig.
Citera
2018-02-09, 00:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Om din teori stämmer, låter det märkligt i mina öron att båda barnen skulle drabbats negativt av vaccineringen och fått samma symtom.
Det var inte samma symptom.
Min gissning var att ena barnet fick ME och att beskedet som kom visade att det andra barnet hade nåt värre.

Kanske pappan inte orkade stå emot anklagelserna. Kände skuld. Vid depression kan man känna att man inte är värd att leva. Han ville ju försäkra sig om att inte bli hittad och överleva
Citera
2018-02-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy

Har aldrig påstått att dom var sjuka av vaccinationen, bara att MINST en av föräldrarna var säkra på det.
Letar man symtom hittar man dom.
Varför blev det inga riktiga intyg utfärdade om det fanns en tydlig diagnos?
Varför var man i utlandet?
Där är svaren delvis.....
Citera
2018-02-09, 00:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Har aldrig påstått att dom var sjuka av vaccinationen, bara att MINST en av föräldrarna var säkra på det.
Letar man symtom hittar man dom.
Varför blev det inga riktiga intyg utfärdade om det fanns en tydlig diagnos?
Varför var man i utlandet?
Där är svaren delvis.....
Det är alltså frågan om en alternativ metod utomlands?

Jag undrar varför du säger att kontot är nytt när du postat 2013.

Det enda sättet att kolla någons trovärdighet är genom posthistorik.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-09 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in