Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-09, 04:28
Medlem
Herregud, ni måste bara se denna toksågnings video angående Michael Jackson och Leaving Neverland.

Efter att jag kollat på Leaving Neverland kollade jag några video på youtube relaterat till filmen och hittade helt random denna på youtube och fick nästan en hjärtattack pga att jag inte kunde sluta skratta.

https://www.youtube.com/watch?v=9yTTEwBLfUQ

Det är så jävla sjukt kul att kolla på att det inte är sant När det gäller Jackson och media trodde man inte kunde bli mycket sjukare, men där hade jag helt fel!!!

Edit: Jag kollade upp del helt vansinniga grejer som sägs i videon, och det är ta mig tusan sant! Jag är helt chockad.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-09 kl. 04:33.
Citera
2019-03-09, 04:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Herregud, ni måste bara se denna toksågnings video angående Michael Jackson och Leaving Neverland.

Efter att jag kollat på Leaving Neverland kollade jag några video på youtube relaterat till filmen och hittade helt random denna på youtube och fick nästan en hjärtattack pga att jag inte kunde sluta skratta.

https://www.youtube.com/watch?v=9yTTEwBLfUQ

Det är så jävla sjukt kul att kolla på att det inte är sant När det gäller Jackson och media trodde man inte kunde bli mycket sjukare, men där hade jag helt fel!!!

Edit: Jag kollade upp del helt vansinniga grejer som sägs i videon, och det är ta mig tusan sant! Jag är helt chockad.

Jag tänker inte lyssna på den där gaphalsen i över 20 minuter. Berätta hur hans tyngsta invändningar ser ut och vad han baserar dem på så att vi kan få en meningsfull diskussion.
Citera
2019-03-09, 05:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vi har enorm psykisk ohälsa i västvärlden. Var och varannan upplever vad de beskriver i dokumentären.
"Jag testade droger" - jaha? Det gör typ alla ungdomar i Kalifornien i deras ålder.
"Jag var orolig när jag påbörjade högre studier" - jaha? Den känslan har de flesta universitetsstudenter
"Jag hade svårt att sova när jg var ute på turné med Britney Spears" - jaha? Inte konstigt öht.
"Jag började få ångest när jag och min flickvän bråkade" - jaha? Så är det för alla.

De säger att när MJ dog kände de enorm sorg. De säger att de direkt kände sorg för att de inte skulle kunna se honom igen, att de inte skulle kunna umgås med honom igen. Att de miste en familjemedlem.
De umgicks med MJ ända fram till hans död. Ett halvår innan var Wade hemma på besök hos Michael och hans barn. De umgicks och hade det bra.

Vad jag säger är att dessa killar inte traumatiserades speciellt hårt av de sexuella övergreppen. Det var MJs känslomässiga ignorans av dem efter puberteten som sårade dem. Vad ag säger ytterligare är att de inte hade uppenbart mer psykiska problem än random tonåring eller vuxen i Kalifornien. Och nej, jag rättfärdigar inte vad MJ gjorde, jag säger bara att inte alla barn upplever sådana händelser som världens största trauman. Många gör det, men en del inte alls. Övergrepp är fel, men man måste samtidigt kunna föra en sansad diskussion om inte alla offer upplever övergreppen på samma sätt. För vissa blir det hemska trauman som slutar med självmord. För andra är upplevelserna inte traumatiska alls. Som min bekanta vars tjej lastade över "Du måste känna ångest", "Du måste må dåligt.." Alla är olika. Alla reagerar olika. Allt är inte svart eller vitt.

Måste och måste... Det är nog högst naturligt att må dåligt när man fattat att man utnyttjats sexuellt av en pedofil som man hjärntvättats till att älska och dyrka. Den som inte mår dåligt av något sådant har nog något fel i huvudet.
Citera
2019-03-09, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tänker inte lyssna på den där gaphalsen i över 20 minuter. Berätta hur hans tyngsta invändningar ser ut och vad han baserar dem på så att vi kan få en meningsfull diskussion.

Problemet är att den där gaphalsen baserar sitt gapande på rättsdokument och faktiskt bevisning, medans Leaving Neverland är baserat på två personer som ljugit under ed 1993, 2005 och 2014 (flertalet ggr) och ändrat sin historia 4 eller 5 ggr från 2013 till idag och filmen presenterar inte någon bevisning i överhuvud taget.

Om du ids spendera 4 timmar på att lyssna på ensidig propaganda som Leaving Neverland är, så kan du gott spendera 20 minuter på att lyssna på någon som baserar sina ord på fakta/bevis istället.

När du gjort det, så kan du ställa frågor om du vill, så vi kan ha en meningsfull diskussion.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-09 kl. 05:25.
Citera
2019-03-09, 05:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Problemet är att den där gaphalsen baserar sitt gapande på rättsdokument och faktiskt bevisning, medans Leaving Neverland är baserat på två personer som ljugit under ed 1993, 2005 och 2014 (flertalet ggr) - utan någon bevisning i överhuvud taget.

Om du ids spendera 4 timmar på att lyssna på ensidig propaganda som Leaving Neverland är, så kan du gott spendera 20 minuter på att lyssna på någon som baserar sina ord på fakta/bevis.

När du gjort det, så kan du ställa frågor om du vill, så vi kan ha en meningsfull diskussion.

Var kan jag ta del av rättsdokumenten? Jag utgår från att du kan svara på det då jag förutsätter att du har läst dem.
Citera
2019-03-09, 05:30
Medlem
Citat:
Var kan jag ta del av rättsdokumenten? Jag utgår från att du kan svara på det då jag förutsätter att du har läst dem.

Absolut. Jag skulle dock tro att det kan ta några dagar att läsa alltsammans för att få en fullständig bild av det hela.

Michael Jackson - Complete FBI Files: https://www.theblackvault.com/documentarchive/fbi-file-michael-jackson/?fbclid=IwAR3vynjkFMGo-Swid9Ao2gVfatsh8RVwrJ2DMEGplpK4LBp6YeXjqQtmLG0#
--
FBI Investigation VAULT: https://vault.fbi.gov/Michael%20Jackson
---
2014-2017 Michael Jackson Estate VS - Robson & Safechuck http://dailymichael.com/lawsuits/robson-v-estate/277-robson-v-estate-case-court-documents
---
2005 - The State of California Vs Michael Jackson . 2005 Trial FULL COURT TRANSCRIPTS: https://themichaeljacksonallegations.com/the-court-transcripts/

Michael Jackson autopsy: https://www.scribd.com/doc/37663074/Michael-Jackson-Autopsy-Report-Complete
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-09 kl. 05:42.
Citera
2019-03-09, 05:38
Medlem
Faktum är att eftersom media rapporterat den här fiktionsfilmen som sanning utan att ens ifrågasätta någonting eller nämna att personerna har 750$ miljoner skäl att ljuga, de har en stämning mot The Michael Jackson estate på den summan.

Så har jag faktiskt tänkt skriva ihop en sammanfattning om de här männen varav en stolt kallar sig för "The Master of deception" - och bakgrunden till Leaving Neverland.

Fråga: Är det någon i de 31 sidorna av tråden som haft koll på rättsdokument från 2014-2017 med Robson & Safechuck?

Eller består tråden mest av pedofilskämt?
Citera
2019-03-09, 05:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Michael Jackson - Complete FBI Files: https://www.theblackvault.com/documentarchive/fbi-file-michael-jackson/?fbclid=IwAR3vynjkFMGo-Swid9Ao2gVfatsh8RVwrJ2DMEGplpK4LBp6YeXjqQtmLG0#
--
FBI Investigation VAULT: https://vault.fbi.gov/Michael%20Jackson
---
2014-2017 Michael Jackson Estate VS - Robson & Safechuck http://dailymichael.com/lawsuits/robson-v-estate/277-robson-v-estate-case-court-documents
---
The State of California Vs Michael Jackson . 2005 Trial FULL COURT TRANSCRIPTS: https://themichaeljacksonallegations.com/the-court-transcripts/

Vilka delar av rättegångsprotokollen ska jag läsa? Att läsa igenom allt känns ju lite onödigt. Du har ju läst allt som gaphalsen refererar till så du vet väl vilka sidor i protokollen jag ska kolla upp?
Citera
2019-03-09, 05:44
Medlem
Citat:
Vilka delar av rättegångsprotokollen ska jag läsa? Att läsa igenom allt känns ju lite onödigt. Du har ju läst allt som gaphalsen refererar till så du vet väl vilka sidor i protokollen jag ska kolla upp?

Ja, ser varför ingen orkar kolla upp saker och ting. Jag läste de flesta av dokumenten när dom släpptes. Så kan inte säga direkt på en gång vart allt finns någonstans.

Om du kollar klart videon, så kan du ställa frågorna, jag kan säkerligen svara på frågorna. Om det krävs källor kan jag nog hitta källor också på det mesta. Jag bevakade också rättegången 2005 för ett magasin, så jag läste dagligen alla sidor av court transcripts.
---
Och igen:

Faktum är att eftersom media rapporterat den här fiktionsfilmen som sanning utan att ens ifrågasätta någonting eller nämna att personerna har 750$ miljoner skäl att ljuga, de har en stämning mot The Michael Jackson estate på den summan.

Så har jag faktiskt tänkt skriva ihop en sammanfattning om de här männen varav en stolt kallar sig för "The Master of deception" - och bakgrunden till Leaving Neverland.

Fråga: Är det någon i de 28 sidorna av tråden som haft koll på rättsdokument från 2014-2017 med Robson & Safechuck och övriga Michael Jackson anklagelser?

Eller består tråden mest av allmänna pedofilskämt och applåderande av tabloidartiklar?

Jag läste några sidor och såg några hysteriskt felaktiga poster om att man hittat djurtortyr porr på neverland och såna grejer, jag är rädd för att många läser radaronline och faktiskt tror på något eller ännu värre allt dom skriver :-)
Senast redigerad av Xoleraz 2019-03-09 kl. 05:54.
Citera
2019-03-09, 05:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ja, ser varför ingen orkar kolla upp saker och ting. Jag läste de flesta av dokumenten när dom släpptes. Så kan inte säga direkt på en gång vart allt finns någonstans.

Om du kollar klart videon, så kan du ställa frågor till, jag kan säkerligen svara på frågorna.
---
Och igen:

Fråga: Är det någon i de 28 sidorna av tråden som haft koll på rättsdokument från 2014-2017 med Robson & Safechuck och övriga Michael Jackson anklagelser?

Eller består tråden mest av allmänna pedofilskämt och applåderande av tabloidartiklar?

Vi börjar från början: Du hävdade att gaphalsens video är trovärdig eftersom han hänvisade till ett antal rättsdokument som han läst. Jag ber dig då att visa mig dessa rättsdokument varpå du länkar till bland annat rättegångsprotokollen från 2005. Ska jag tolka detta som att gaphalsen svepande använde protokollen som källa utan att hänvisa till något specifikt förhör eller sidnummer?
Citera
2019-03-09, 06:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Jag läste några sidor och såg några hysteriskt felaktiga poster om att man hittat djurtortyr porr på neverland och såna grejer, jag är rädd för att många läser radaronline och faktiskt tror på något eller ännu värre allt dom skriver :-)

Visst förekommer det många felaktiga uppgifter. Du som har koll: Hittades det bilder på nakna småpojkar hemma hos Michael Jackson? Ja eller nej räcker som svar.
Citera
2019-03-09, 06:09
Medlem
Citat:
Vi börjar från början: Du hävdade att gaphalsens video är trovärdig eftersom han hänvisade till ett antal rättsdokument som han läst. Jag ber dig då att visa mig dessa rättsdokument varpå du länkar till bland annat rättegångsprotokollen från 2005. Ska jag tolka detta som att gaphalsen svepande använde protokollen som källa utan att hänvisa till något specifikt förhör eller sidnummer?

Ja, men problemet är ju att anklagarna nu håller på och nämner massa grejer som hände mellan år 1987 och 1997. Så därför är det viktigt att man har koll på vad som hände då, och inte bara antar att dom här männens ord är sanning.

Om du kollar 02.56 så zoomas ett rättsprotokoll in. Han sitter ju och kör rants ur minner, han sitter ju inte och citerar vartenda ord från rättsdokumenten, det skulle ta år och dag.

Exempel:

"In his lawsuit, Safechuck described Michael Jacksons record company MJJ Productions as "a school" and therefore MJJ Productions would be responsible for all "the children within it". This was so laughable that the judge called Safechuck out for it!

But it raises a more alarming factor. If MJJ Productions were indeed a school, they would not only be civically responsible for the ALLEGED molestation, but also CRIMINALLY responsible!
So why did Safechuck not file a CRIMINAL case then? I am sure it had nothing to do with the fact that a criminal case would not get him ANY GOD DARN MONEY!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in