2019-03-08, 07:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Var det inte Mae West som något stil med ”Jag vet inte vad feminist betyder, jag vet bara att jag kallas för det när jag säger ifrån när jag behandlas som dörrmatta eller fnask”.
Ja, så fort man inte är av samma åsikt så är man feminist eller till och med radikalfeminist.
Så fort man säger ifrån är man feminist. Tycker man inte att det är lugnt att kvinnor kallas luder, slampa, hora och även stödjer sexköp till varje pris är man feminist.

Är man en kvinna som kanske råkar gilla traditionella roller är man feminist om mannen i fråga inte råkar gilla just det.
Om man enligt rådande logik "stödjer" våldtäkter genom att se samtyckeslagen som nånting hanterbart och inte något större hinder, då är man också feminist. När det borde vara tvärtom, antifeminister borde tycka att det är bra att man inte tar samtyckeslagen som något begränsande och som något som ska användas emot män.

Kort sagt, beroende på vad mannen i fråga gillar hos en kvinna så kan ordet feminist komma lite hur som helst. Ungefär som hora. Det har ingen betydelse längre snart, så har ej heller ordet feminist. Allmänt skällsord bara.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-08 kl. 07:51.
Citera
2019-03-08, 08:11
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, så fort man inte är av samma åsikt så är man feminist eller till och med radikalfeminist.
Så fort man säger ifrån är man feminist. Tycker man inte att det är lugnt att kvinnor kallas luder, slampa, hora och även stödjer sexköp till varje pris är man feminist.

Är man en kvinna som kanske råkar gilla traditionella roller är man feminist om mannen i fråga inte råkar gilla just det.
Om man enligt rådande logik "stödjer" våldtäkter genom att se samtyckeslagen som nånting hanterbart och inte något större hinder, då är man också feminist. När det borde vara tvärtom, antifeminister borde tycka att det är bra att man inte tar samtyckeslagen som något begränsande och som något som ska användas emot män.

Kort sagt, beroende på vad mannen i fråga gillar hos en kvinna så kan ordet feminist komma lite hur som helst. Ungefär som hora. Det har ingen betydelse längre snart, så har ej heller ordet feminist. Allmänt skällsord bara.
Snyggt fokusskifte, men nu handlar det inte om vad jag kallat dig för på den där listan utan vad du själv skriver.
Sen uttrycker du dig mycket märkligt ibland. Vadå "stödjer våldtäkter"?

Det är väl klart som fan att det inte är något hinder för dig!
Inom kort kommer bara kompletta idioter ens försöka komma innanför brallan på dig.
De som inte fattar vad lagen betyder.

Jag är helt på det klara att mannen och kvinnan är ganska perfekta som de är utan att behöva drillas av feministisk eller sociologisk propaganda. Biologin har löst de flesta av våra problem i 100 000 år.
Det som sker nu är omprogrammering och hjärntvätt i hopp om att få fram en "bättre version" av mannen, men de begriper fortfarande inte att varje sån aktion har konsekvenser och avmaskulinisering och mental kastrering lämnar bara veklingar kvar som ingen kommer vilja ha, eller kommer ha någon nytta av.
Och när det är "crunchtime" och kvinnorna gjort som Stalin, systematiskt avsatt alla män i makt och kompetenspositioner och ersatt dem med soyboys blir hon en sittande anka för vilken attack som helst.

De klarar inte av att hantera en Estoniakatastrof, en tsunami eller ISIS-krigare som vänder hemåt för att lappas ihop och lagas med våra skattemedel.

Dessa händelser fick en att skämmas att vara svensk!
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-08 kl. 08:18.
Citera
2019-03-08, 17:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Snyggt fokusskifte, men nu handlar det inte om vad jag kallat dig för på den där listan utan vad du själv skriver.
Sen uttrycker du dig mycket märkligt ibland. Vadå "stödjer våldtäkter"?

Det är väl klart som fan att det inte är något hinder för dig!
Inom kort kommer bara kompletta idioter ens försöka komma innanför brallan på dig.
De som inte fattar vad lagen betyder.

Jag är helt på det klara att mannen och kvinnan är ganska perfekta som de är utan att behöva drillas av feministisk eller sociologisk propaganda. Biologin har löst de flesta av våra problem i 100 000 år.
Det som sker nu är omprogrammering och hjärntvätt i hopp om att få fram en "bättre version" av mannen, men de begriper fortfarande inte att varje sån aktion har konsekvenser och avmaskulinisering och mental kastrering lämnar bara veklingar kvar som ingen kommer vilja ha, eller kommer ha någon nytta av.
Och när det är "crunchtime" och kvinnorna gjort som Stalin, systematiskt avsatt alla män i makt och kompetenspositioner och ersatt dem med soyboys blir hon en sittande anka för vilken attack som helst.

De klarar inte av att hantera en Estoniakatastrof, en tsunami eller ISIS-krigare som vänder hemåt för att lappas ihop och lagas med våra skattemedel.

Dessa händelser fick en att skämmas att vara svensk!

Nu har du fel igen.
"Kvinnorna har gjort" . Det är så enkelt att skylla på någon annan. Varför kommenterar du ens inlägget?
Din kommentar har väldigt lite koppling till vad det handlar om, nämligen definitionen av ordet feminism.
Och du drar igång hela jädra karusellen om sojapojkar och fan och hans moster. Du går lite på repeat.

"Du stödjer våldtäkter" hade att göra med en konversation jag hade med bananen och ipsi. Du behöver inte blanda dig i allting eller disikera varenda eller varannan mening jag skriver.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-03-08 kl. 17:19.
Citera
2019-03-08, 17:33
Medlem
Nå, har muslimerna svarat på frågeställningarna?
Citera
2019-03-08, 17:45
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".
Hur definierar du våldtäkt? Är det våldtäkt om jag försöker övertyga någon om att visa sig naken via internet? Är det våldtäkt om jag sticker in handen innanför byxorna på någon på krogen? Är det våldtäkt om kvinnan inte är direkt fysiskt aktiv i samband med sex? Eller måste det finnas med ett visst mått av våld i våldtäkt, exempelvis att kvinnan hålls ner med våld och får byxorna avslitna innan samlag genomförs?

Jag vill påstå att samtliga fyra exempel givna ovan är oacceptabla beteenden och kan vara straffbara, men det är bara det sista exemplet som jag skulle kalla våldtäkt.

Men idag har vi en situation där SAMTLIGA fyra exempel ovan faller under våldtäktsbegreppet, och då kommer vi hamna i en situation där vissa inte anser våldtäkt som begrepp/brott vara speciellt allvarligt.

Det gavs ett exempel på någon som bröt benet. Och ja, skulle mycket hellre se at någon stack ner handen innanför byxorna på mig på krogen än att jag bröt benet. Det ena är en händelse som tar några sekunder och som är enkel att ruska av sig. Det andra tar månader att läka och kan leda till permanenta men.
Citera
2019-03-08, 18:09
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Så är det nog, feminist har degraderats till ett vanligt skällsord ungefär som Idiot. Som tidigare mer specifikt betydde en mentalt sjuk person på anstalt, men som nu betyder Vem som helst jag verkligen inte gillar.

Feminister har mycket att grunna på varför Feminist och Idiot fått ungefär samma värdeladdning för mig, och för en ökande andel av svenska folket. Det är inte vi män som förstört ordet.

Text i dagens Expressen, feminist som förslår att kvinnorna tar tillbaka ordet Feminist från vänstern som förstört det.
https://www.expressen.se/debatt/lita-inte-pa-vansterns-odugliga-tvangsfeminism/
Senast redigerad av Paris24 2019-03-08 kl. 18:16.
Citera
2019-03-08, 18:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så är det nog, feminist har degraderats till ett vanligt skällsord ungefär som Idiot. Som tidigare mer specifikt betydde en mentalt sjuk person på anstalt, men som nu betyder Vem som helst jag verkligen inte gillar.

Feminister har mycket att grunna på varför Feminist och Idiot fått ungefär samma värdeladdning för mig, och för en ökande andel av svenska folket. Det är inte vi män som förstört ordet.

Text i dagens Expressen, feminist som förslår att kvinnorna tar tillbaka ordet Feminist från vänstern som förstört det.
https://www.expressen.se/debatt/lita-inte-pa-vansterns-odugliga-tvangsfeminism/

Feminism som begrepp skulle stannat i början på 80-talet. Allt annat därefter hade kunnat benämnas som någonting annat.
Citera
2019-03-08, 18:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Feminism som begrepp skulle stannat i början på 80-talet. Allt annat därefter hade kunnat benämnas som någonting annat.
Första gången jag tänkte att det är något fel med feminismen var när Gudrun Schyman höll sitt tal om att alla män är Talibaner, år 2002. Sett 16 år senare är det nästan ett sinnessjukt tal i sin uselhet. Hon skulle dessutom bara vetat vad som hände i Sverige 2014-18.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-08 kl. 18:20.
Citera
2019-03-08, 18:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Första gången jag tänkte att det är något fel med feminismen är när Gudrun Schyman höll sitt tal om att alla män är Talibaner, år 2002.

Hon uppfattas som en komplett galning med Mona Sahlin i släptåg. Olyckligt att dessa två har blivit svenska kvinnans ansikte i politiken. Visserligen har vi nu Annie och Ebba, men Annie är inte mycket bättre. Ebba gillar jag, hon verkar ha huvudet på skaft och driver en vettig politik, frånsett att jag inte är det minsta religiös. KD och M utgör ett bra politiskt underlag i grunden (invandringen kunde de ta hårdare tag emot).

Men nu är det ju som så att Sveriges styre har väldigt lite med feminism att göra och väldigt mycket med PKvänstern att göra. Det är fanimej inte klokt som det går till.
Någon feministisk regering uppfattar jag inte att vi har eftersom de knappast gör någonting bättre för kvinnor genom den politik de driver. Tvärtom tar de bort kvinnors handlingsutrymme genom att ha en enorm offentlig sektor med låsta löner och dessutom tar hit aggressiva män från andra kulturer. Makalöst.

Var det verkligen så, att idiot betydde galning på mentalsjukhus?? Hade ingen aning om det.
Citera
2019-03-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Hur definierar du våldtäkt?

Ja, precis där ligger problemet. Som överallt annars använder en feminist olika definitioner i olika sammanhang. Bara så kan feministen hålla ihop sin världsbild. Med konsekvens fungerar ingenting för feministen, så låt oss vara konsekventa. Blir man väckt av en avsugning så har man blivit våldtagen. Det säger lagen, och det är fan i mig inte speciellt farligt.
Citera
2019-03-08, 20:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tvivlar inte på att din mor, fru, osv har sett igenom ett antal feministiska myter, men knappast alla. De är också dåliga exempel för diskussion eftersom enbart du känner till dem. Bara du kan belysa vilka x antal myter de INTE har sett igenom för låt oss gå tillbaka till den röda tråden. Det gällde användning av ordet kvinna istället för feminist. När det gäller vissa värderingar eller myter som man stör sig på i Sverige är faktiskt kvinna ett mer beskrivande ord än feminist och i en del andra fall är skillnaden i alla fall väldigt liten.

Det var inte speciellt länge sedan alla kallade sig feminist. Det var liksom hippt eller självklart. Nu tycker många personer det är hippt att ta avstånd från feminismen, men de har exakt samma värderingar, eller värre. Glöm inte att vi samtidigt har mer feminism nu. I klartext: moment22x22 har inte det minsta mer rätt för att hon vill tillhöra gruppen "inte feminist". Jag skiter fullständigt i vilken grupp hon vill tillhöra. Det är bristen på argument som stör.

Vet inte om jag ens borde svara på det där med kuvade, men jag är övertygad av att en tjej som växer upp med privilegier har fler problem än en som lär sig att spela efter samma regler som alla andra.

Den sista ordkombinationen du letar efter är "kvinnligt gnäll" enligt mig. Att inte reda upp sitt liv är loser-beteende. Det kan jag hålla med om, men politik går inte ut på att få sig själv att göra något. I rakt motsats till det gäller det att få andra att göra saker. Så många som möjligt. Bilda opinion. Slutligen helst framtvinga åtgärder av politiker. Har feminismen bevisat något så är det väl just att det som kvinnor och barn gör fungerar. Gnäll och även tjat är det absolut bästa politiska verktyget och skall inte blandas ihop med de som inte ta hand om sig själva. Två helt olika situationer och helt olika målsättningar. Stoppar du en politiker som gnäller på rätt saker är du kort och gott bara en nyttig idiot.
Är lite sen på bollen här, men kan det godtas som förklaring beror det på att jag faktiskt noga tänkt över vad du skrivit.
Istället för att gå i polemik då jag är osäker hur du tänker, skulle jag vilja, om du finner det mödan värt vill säga, och har tiden och lusten, att du la fram din bild över hur ett idealt samhälle skulle fungera. Och missförstå mig nu inte, frågan är ärligt ställd. Jag är inte ute efter att tramsa.
Citera
2019-03-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Är lite sen på bollen här, men kan det godtas som förklaring beror det på att jag faktiskt noga tänkt över vad du skrivit.
Istället för att gå i polemik då jag är osäker hur du tänker, skulle jag vilja, om du finner det mödan värt vill säga, och har tiden och lusten, att du la fram din bild över hur ett idealt samhälle skulle fungera. Och missförstå mig nu inte, frågan är ärligt ställd. Jag är inte ute efter att tramsa.

Har bott i en del olika länder och där jag bor nu (Schweiz) verkar enligt mig överlägset bäst, men det är ju inte utan sina brister. Knappast ett ideal-samhälle. Det mesta du skriver brukar jag se som vettigt så det finns risk för att det blir tråkigt, men för all del. Har tänkt på din reaktion lite också. Den kom knappast utan anledning (alltså helt ok).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in