2019-03-07, 21:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är inte feminist pucko. Så ni förlorar på att de kvinnor som faktiskt är mer traditionella får ta del av ert tråkiga beteende. Att du inte förlorar på just mig är inte särskilt relevant. Om fler män hade uppfört sig så som en man bör göra hade fler kvinnor varit mer medgörliga. Men det kommer ni aldrig att fatta 😴

Du kanske tror du står i mitten eftersom du omger dig av andra extremister men det visar bara vilken umgängeskrets du har. Och du sa att "ni" förlorar på det men vad förlorar "vi" på det, nu pratar du om de kvinnor du inte upplever vara feminister förlorar på det. Du ser, du är konstant irrationell precis som feminister alltid är.

Så vad är det nu "vi" förlorar på att angripa feminismen, kan du försöka svara på det?
Citera
2019-03-07, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du kanske tror du står i mitten eftersom du omger dig av andra extremister men det visar bara vilken umgängeskrets du har. Och du sa att "ni" förlorar på det men vad förlorar "vi" på det, nu pratar du om de kvinnor du inte upplever vara feminister förlorar på det. Du ser, du är konstant irrationell precis som feminister alltid är.

Så vad är det nu "vi" förlorar på att angripa feminismen, kan du försöka svara på det?

Du har nu styrt bort samtalet från vad som var min fråga, utan att besvara den. Du gör det hela tiden och det är inte positivt.
Citera
2019-03-07, 21:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har nu styrt bort samtalet från vad som var min fråga, utan att besvara den. Du gör det hela tiden och det är inte positivt.

Det är din uppfattning att vi förlorar men du har inte lyckats konkretisera på vad vi förlorar på att bemöta feminismen. Tvärtom har vi allt att förlora på att inte göra det. Vi har förresten redan förlorat på det och ser det som en vinst att feminister inte dras till oss. Att det är jobbigt för feminister att bli motsagda för en gångs skull får du ta.
Citera
2019-03-07, 22:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är din uppfattning att vi förlorar men du har inte lyckats konkretisera på vad vi förlorar på att bemöta feminismen. Tvärtom har vi allt att förlora på att inte göra det. Vi har förresten redan förlorat på det och ser det som en vinst att feminister inte dras till oss. Att det är jobbigt för feminister att bli motsagda för en gångs skull får du ta.

Om jag tolkar dig rätt så är det på Flashback detta uppförande visar sig. Tror knappast att antifeminister här skulle ta en strid med en kvinna på gatan eller nån annanstans för den delen. Då kan det falla under låt-gå.

Vad jag tycker är tråkigt är att gentlemännen är så sällsynta. Inte ofta man stöter på en hederlig traditionell trevlig självsäker man. De finns, men man får leta på rätt ställe.
Citera
2019-03-07, 22:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt så är det på Flashback detta uppförande visar sig. Tror knappast att antifeminister här skulle ta en strid med en kvinna på gatan eller nån annanstans för den delen. Då kan det falla under låt-gå.

Vad jag tycker är tråkigt är att gentlemännen är så sällsynta. Inte ofta man stöter på en hederlig traditionell trevlig självsäker man. De finns, men man får leta på rätt ställe.

Flashback är ett debattforum och har du problem med det får du väl söka dig någon annanstans. På gatan har folk förstås rätt att inte bli attackerade av personer som vill diskutera så man hoppar förstås inte på främlingar och gör det.

Personligen tycker jag det är tråkigt att riktiga kvinnor är så sällsynta i Sverige, feministerna har förstört mycket och bör bekämpas. Varje gång du och andra kommer med absurda påståenden och lögner ska det bemötas.
Citera
2019-03-07, 22:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Flashback är ett debattforum och har du problem med det får du väl söka dig någon annanstans. På gatan har folk förstås rätt att inte bli attackerade av personer som vill diskutera så man hoppar förstås inte på främlingar och gör det.

Personligen tycker jag det är tråkigt att riktiga kvinnor är så sällsynta i Sverige, feministerna har förstört mycket och bör bekämpas. Varje gång du och andra kommer med absurda påståenden och lögner ska det bemötas.

Du är så gulligt patetisk när du fortsätter envisas.
Har jag sagt att jag har problem med att flaskan är ett debattforum?
Sen vet jag inte hur mycket debatt du driver i denna tråd..?
Citera
2019-03-07, 22:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du är så gulligt patetisk när du fortsätter envisas.
Har jag sagt att jag har problem med att flaskan är ett debattforum?
Sen vet jag inte hur mycket debatt du driver i denna tråd..?

Min tjej kommer och serverar mig ett fotbad nu så du får klara dig själv ett tag, tror du att du klarar det?
Citera
2019-03-07, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Min tjej kommer och serverar mig ett fotbad nu så du får klara dig själv ett tag, tror du att du klarar det?

Tss! Yes sir.

Tills nästa gång jag har äran att tala med dig kan du fundera ut vilka lögner det är jag sprider.
Citera
2019-03-07, 22:41
Medlem
krossapatriakratets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
Det måste väl ändå vara värre att bli misshandlad än våldtagen knulla gör varje människa och det är inte skadligt men slagen vill ingen bli

Det är ingen som vill bli slagen, men många beter sig på det viset och man börjar undra om det är vad folk egentligen vill eller till och med faktiskt behöver, men man är väl vit heterosexuell man och har därför fel per definition.
Citera
2019-03-08, 03:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag är inte feminist pucko. Så ni förlorar på att de kvinnor som faktiskt är mer traditionella får ta del av ert tråkiga beteende. Att du inte förlorar på just mig är inte särskilt relevant. Om fler män hade uppfört sig så som en man bör göra hade fler kvinnor varit mer medgörliga. Men det kommer ni aldrig att fatta

Och nej med tråkigt beteende menar jag att en del av er inte behandlar kvinnor som kvinnor.
Fullblodsfeminist med andra ord.
Eller ska jag läsa upp dina tre sista meningar åt dig?

Jag fattar inte hur du kan komma fram till något annat, men beviset finns, som de brukar säga i puddingen.
Citera
2019-03-08, 06:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Fullblodsfeminist med andra ord.
Eller ska jag läsa upp dina tre sista meningar åt dig?

Jag fattar inte hur du kan komma fram till något annat, men beviset finns, som de brukar säga i puddingen.

Ja du har så många underliga definitioner av alla möjliga begrepp så att du ser mig som fullblodsfeminist är inte förvånande.
Undrar vad du ser dig själv som? Inte lönt att gissa tänker jag, det kan vara precis vad som helst.
Citera
2019-03-08, 07:02
Avslutad
Citat:
Ja du har så många underliga definitioner av alla möjliga begrepp så att du ser mig som fullblodsfeminist är inte förvånande.
Undrar vad du ser dig själv som? Inte lönt att gissa tänker jag, det kan vara precis vad som helst.
Var det inte Mae West som något stil med ”Jag vet inte vad feminist betyder, jag vet bara att jag kallas för det när jag säger ifrån när jag behandlas som dörrmatta eller fnask”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in