Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-08, 19:45
Medlem
Här kan ni se hela dokumentären (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=Kx5HrKFTtkk

SVTPlay ska också streama filmen inom kort.
Citera
2019-03-08, 19:58
Medlem
välkommenti bups avatar
Jag kan inte tvinga mig själv att se den här dokumentären.

Var det inte just dessa två killar som stod framför en jury och klargjorde att Michael jackson var oskyldig och att inget hade hänt. Detta gjorde de väl också när de var 20/25 år.

De inser väl att de kan tjäna pengar på det här, lätt att säga saker om någon som inte längre kan försvara sig.
Citera
2019-03-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag kan inte tvinga mig själv att se den här dokumentären.

Var det inte just dessa två killar som stod framför en jury och klargjorde att Michael jackson var oskyldig och att inget hade hänt. Detta gjorde de väl också när de var 20/25 år.

De inser väl att de kan tjäna pengar på det här, lätt att säga saker om någon som inte längre kan försvara sig.
Det du missar är ju att det inte handlar om överfallsvåldtäkt av barnen eller liknande, Michael hade ju som det påstås förhållande med pojkarna och de verkade av dokumentären att döma finnas känslor inblandande. Hur sjukt det än är så tycker jag nästan det talar mer för att dom talar sanning att de kommer ut med det nu.
Citera
2019-03-08, 20:24
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Hur sjukt det än är så tycker jag nästan det talar mer för att dom talar sanning att de kommer ut med det nu.

Varför inte säga sanningen när de var i 20 års åldern och vittnade att allt var bluff? Talar de sanning nu så har de ju också i vuxen ålder skyddat en pedofil.

När man tänker på hur mycket pengar det finns att tjäna så backar jag lite, att de också sagt det motsatta får mig att backa ännu mer.
Citera
2019-03-08, 20:39
Medlem
Är det bara pedofiler och Michael Jackson fans i den här tråden ??
Hur naiva är ni egentligen ?
Hur många män i er bekantskapskrets som är i 30-50 års åldern har pyjamasparty med småpojkar ??
Michael var en klar pedofil - man pratar om en massa orsaker - att folk vill ha pengar - att Michael inte hade någon barndom etc.
Just att han inte hade någon barndom och en sadistisk far kan givetvis påverkat att han blev pedofil.
Att människor vill ha pengar - då ser jag det som underligt att dessa män inte försökte få pengar ifrån Michael mycket tidigare - så som den 13 årige Jordan Chandler gjorde 1993 - då det gjordes en förlikning och han fick 23 millioner dollar - varför skulle Michael betala så mycket pengar om han inte var skyldig ? Om MJ nu var oskyldig kunde han ju låtit det gå till rättegång.
Och rörande varför hans anställda inte har anmält honom så kan jag ju bara tänka mig att de var rädda och de fick säkert en hel del pengar och gåvor för att inte prata.
MJ och var en man med makt och pengar - han kunde göra vad som helst mot en anställd som sa någonting. Han hade dessutom hela Jackson klanen bakom sig - nej det är faktiskt inte underligt att det inte kommer fram förän nu.
Citera
2019-03-08, 21:02
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Är det bara pedofiler och Michael Jackson fans i den här tråden ??
Hur naiva är ni egentligen ?
Hur många män i er bekantskapskrets som är i 30-50 års åldern har pyjamasparty med småpojkar ??
nej det är faktiskt inte underligt att det inte kommer fram förän nu.

Jo, det är underligt eftersom att de förut vittnat falskt, förmodligen för att de fick pengar.

Nu vänder de på steken eftersom att detta är något som kommer att generera dem pengar just nu.

Jag tror också att Jackson hade ett osunt förhållande till barn.
Men dessa 2 har faktiskt helt öppet skyddat en pedofil i vuxen ålder bara för att få pengar..... Vem vet vad som nu är sant och falskt, de har ju tydligt visat att de säger vad som helst bara det genererar pengar.

För övrigt är det väl ett brott att skydda en brottsling, så de borde ju åtalas för detta.
Citera
2019-03-08, 21:13
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De har dessutom båda två svarat nekande på om MJ gjort något otillbörligt med dem i den kända Jordy Chandler-rättegången (som slutade med att MJ gjorde förlikning med JC för minst en miljon dollar).

Varför nekar man i en rättegång men kommer fram nu 15 år efteråt? För att en regissör fiskat upp en? För att man fortfarande är i nöjesbranschen men karriären aldrig tog fart? (båda var sen ungdomen med i reklamer etc).

Bullshit säger jag. Garanterat hade ingen film blivit gjord om det inte funnits smaskigt, snaskigt, snuskigt skvaller om en död kändis och kanske några andra. Garanterat hade inget filmbolag pungat ut med stålar om de inte trodde det fanns pengar att tjäna.

Som jag förstår det säger åtminstone en av killarna (männen) att han älskade MJ och inte förstod att något var fel.
Senast redigerad av Android2000 2019-03-08 kl. 21:17.
Citera
2019-03-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det han lagt ut mest på är väl för att tysta offren för sina sexbrott! Massor av ekonomiska uppgörelser har ägt rum för att monsterpedofilen inte skulle skaka galler....

Dels det.

Men mest tror jag:
MJ gillade unga förpubertala pojkar. Han groomade dem. Visade dem ett liv i lyx och rikedom. Pojkarna fick uppleva ett himmelrike; exotiska resor i privatplan, obegränsad shopping. På Neverland fick pojkarna leva i total frihet. De fick sova så länge de ville. Äta vad de ville (vad det än ville ha fixade kockarna och personalen det), se filmer som inte ens hade kommit ut på bio ännu. En hel nöjespark och zoo. Vara uppe så länge de ville. Pooler, trampoliner, Go-cart, fyrhjulingar osv osv...

Pojkarna beskriver i förhören om hur mycket de älskade att vara på Neverland och hur mycket de älskade att umgås med MJ.

MJ gav dem allt - tills de kom in i puberteten. Då svalnade MJs intresse för pojkarna.
Men han fortsatte att sponsra killarna, ge dem bilar på deras 16-18 årsdagar, betala deras utbildningar osv. Främsta orsaken var nog att han ville behålla kontrollen över pojkarna. Även om de knappt sågs så ville han ha kontrollen och veta att de inte skulle skvallra. Sedan tror jag även att han inte var totalt iskall; han hade trots allt älskat pojkarna innan pubertetsåldern och jag tror att han hyste åtminstone vänskapliga och "caring" känslor för pojkarna efter puberteten, dock ej fysisk attraktion.
Citera
2019-03-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Ett fysiskt bevis behöver inte vara en runktrasa, men om han hade sexuellt umgänge med pojkar så måste underkläder, sängkläder blivit nerkladdat med dna från både MJ och pojkarna, tänk klänningen som fällde Bill Clinton.

Det är märkligt att alla anställda på neverland under decennier aldrig lyckades få fram ett hårt bevis i form av, bild, ljud, sperma osv osv
Det är anmärkningsvärt att en opiatmissbrukande pedofil lyckas hålla skenet uppe utan snedsteg och tabbar.

Om man ska dra det ett steg längre så är det förståeligt att han var väldigt noga med sin privata sfär, en sådan megastjärna med operationer och skevt utseende ville nog kunna vara ifred utan att bli påkommen naken osv.

Så när det gäller varningssystem kring badrum/sovrum skiljer det sig säkert inte från andra superstjärnor med paparazzi efter sig.

Återigen jag tror inte MJ var oskyldig, ingen vuxen man umgås på ett sådant sätt med pojkar utan att något är jävligt fel, men det finns bara snack som backar upp allt, och det spelar ingen roll om det är AT i badtunnan eller MJ på neverland, snacket måste backas upp med hårda bevis

Låt säga att en städerska hade hittat en av pojkarnas kalsonger med Jacksons sperma på; vad skulle det bevisa? Visst; det är ju udda - men vad skulle det bevisa? Ingenting. MJ skulle kunna säga att han runkade i sängen medans en av pojkarna var ute och badade i poolen. När han var färdig tog han närmsta sak att torka sig med. Det var ingen hemlighet att pojkarna sov i hans säng och använde hans badrum. Då är det inte orimligt att pojkarnas kalsonger fanns i rummet. En spermafylld pojkkalsong skulle han lätt kunnat bortförklara.

På ranchen rådde totalt foto- och filmförbud. Något både gäster och anställda fick skriva under kontrakt på. Och på den tiden hade normalt folk inte tillgång till små "spionkameror" eller iphones som idag. MJs rum var låst för alla utom MJ, pojkarna och en enda städerska. Relativt svårt att gå in där och sätta upp en kamera (på den tiden mindre diskreta än idag).

Och återigen; för att du ska skaffa filmbevis måste det finnas en vilja att skaffa det. Och jag tror inte det fanns någon vilja hos varken pojkarna eller personalen att filma. Även om saker hade dykt upp hade MJ stämt skiten ur den anställde. Filmen hade i slutändan lett till personlig konkurs för den anställda. Även om han städerskan skulle lyckas sälja filmen för 10-tals miljoner till media, så skulle MJ:s stämning vara oerhört mycket större.

Personalen var nöjda med hur saker var. De hade sina eftertraktade anställningar. Bra lön, bra förmåner. De ville inte bryta denna status quo så att säga. Och tyvärr tror jag att många av de anställda, liksom vad några föräldrar har medgett, ansåg att det inte var en jättebig deal om MJ sov och hade sex med pojkarna. MJ var inte vem som helst, han var världens största megastjärna - de ansåg att han hade rätt att göra sådant andra inte får - typ.
Citera
2019-03-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Jag förstår inte resonemanget att radiostationer slutar spela Michael eller att nu de väljer att ta bort ett avsnitt av The Simpsons där han gjorde rösten. Det är rätt överdrivet.

Om det kommer fram att Leonardo Da Vinci var pedofil ska vi elda upp alla hans tavlor och andra konstverk då eller?

Ängsligheten nuförtiden är gränslös. Sjukt!

Man måste kunna skilja på sak och person.
Citera
2019-03-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Det du missar är ju att det inte handlar om överfallsvåldtäkt av barnen eller liknande, Michael hade ju som det påstås förhållande med pojkarna och de verkade av dokumentären att döma finnas känslor inblandande. Hur sjukt det än är så tycker jag nästan det talar mer för att dom talar sanning att de kommer ut med det nu.

Jag håller med dig.

Detta handlar inte om överfallsvåldtäkter. MJ har haft "förhållanden" med pojkarna. Umgåtts 24/7, sovit, myst, lekt, rest osv... Och sedan sex på det. Pojkarna beskriver själva att de fick djupa känslor för MJ. 10-åriga Safechuck beskriver hur sårad och svartsjuk han blev när han såg MJ med andra pojkar. 10-åringen grät när MJ inte ville sova tillsammans med honom.

Safechuck beskriver även hur han, även upp i 20-25 års ålder, inte kände att sexet eller förhållandet med MJ var fel på något sätt. Sexet och umgänget med MJ kändes naturligt och rätt. Även i vuxen ålder kändes det inte fel, han kände sig aldrig utnyttjad.

Det förklarar varför många av pojkarna aldrig har berättat något; för de tyckte aldrig att sexet var fel eller konstigt - inte ens i vuxen ålder. Barn får lära sig att pedofiler finns i buskarna, hoppar fram och knullar sönder barnet. Sext och umgänget med MJ var totalt motsatt själva sinnebilden av pedofili för dem.
Citera
2019-03-08, 22:15
Medlem
DonLatinos avatar
Ni jävla idioter som tror att Michael Jackson levde samma liv som er arbetskollega gör är helt ute och cyklar. Hans liv och normer var inte utformade på de sätt som en vanlig medelklassmänniskas var. Självklart tyckte han att det inte var något fel att sova med barn och var väldigt öppen med det - för han såg de som sina bästa vänner. Ni verkar ju helt hjärndöda. Varför skulle en pedofil vara öppen med att sova med barn? Som tidigare nämnts så sover han inte med barnen i samma säng varje gång de sover över utan Michael brukade oftast sova på golvet eller soffan.

ÅTERIGEN! Det finns hur mycket på dessa två lögnare och bedragare som ens vågar kalla sig själva för offer. Det är bara att göra en enkel google-sökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in