2019-03-08, 10:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Snart 3000 inlägg i en tråd om en tjej som vägrade ta på sig säkerhetsbältet medan planet stod på marken.

Varför är ni så rädda, tror ni inte att flygplatsen kan hantera en full tjej ?
Ärligt talat så tror jag inte hon dricker.
2019-03-08, 19:12
Medlem
Citat:
Kallade Ersson ”brottsling” – sedan dömde han henne

En av nämndemännen som dömde aktivisten Elin Ersson för att ha försökt stoppa en utvisning till Afghanistan kan ha varit jävig, kan SvD avslöja. Mannen kallade förra sommaren Ersson för en ”brottsling” i ett kommentarsfält.
https://www.svd.se/kallade-ersson-brottsling--sedan-domde-han-henne
2019-03-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH

Oväntat att en nämndeman från SD inte kan dölja sin högerarmstourette...

Nu finns det en risk för att rättegången kommer tas om och kosta ännu mer pengar.

Sabla sd-apor.
2019-03-08, 19:38
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Var hon full?
Oavsett eventuell berusning, så blev ju planet rejält försenat, så det kunde flygplatsen uppenbarligen inte.

Det jag är rädd för, det är hur massmedia försöker manipulera läsare och tittare. Det är jag säkert inte ensam om, och det kanske kan förklara varför sådana här trådar blir så långa. En del människor är trötta på den sortens oansvariga aktivister som massmedia höjer till skyarna.

Detta är en svensk tjej som har gjort något som är mindre oansvarigt än vad många normalt sett gör på en finlandsfärja. Det är värre med slöjuppror som är sponsrade av främmande makt.
Detta är inget att hetsa upp sig över som vissa gör i tråden. Ett land som inte kan tåla detta är ett land som hör hemma i mellanöstern. Världen behöver fler som ifrågasätter den fiktiva verkligheten och ska man va med i leken får man leken tåla. Landet ska tåla att tjejer gör dumheter oavsett om de är fulla eller nyktra. Hon är ett barn av sin tid och även hon är ett offer för den propaganda du beskriver. Vad är ett försenat flygplan om hundra år ?
2019-03-08, 20:24
Medlem
Tsarevitjs avatar
Undrar om hon förstår att hovrätten kan ge henne ett hårdare straff än tingsrätten? Jag hoppas att hon blir skyldig att betala de merkostnader som förseningen orsakade. Det kan röra sig om hundratusentals kronor eftersom många missade sina anslutningsflyg. Flygbolaget fick säkert också extra kostnader för denna oansvariga handling.
2019-03-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Oväntat att en nämndeman från SD inte kan dölja sin högerarmstourette...

Nu finns det en risk för att rättegången kommer tas om och kosta ännu mer pengar.

Sabla sd-apor.

Ragnar Westblad ville att straffet skulle bli fängelse, men det blev istället bara böter. Jag har svårt att se hur hans eventuella jäv skulle ha påverkat domen.

Rent allmänt så tycker jag att hon är korkad som vill dra ärendet vidare till hovrätten.
2019-03-08, 22:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Undrar om hon förstår att hovrätten kan ge henne ett hårdare straff än tingsrätten? Jag hoppas att hon blir skyldig att betala de merkostnader som förseningen orsakade. Det kan röra sig om hundratusentals kronor eftersom många missade sina anslutningsflyg. Flygbolaget fick säkert också extra kostnader för denna oansvariga handling.

Visserligen kan domstolar (och gör ofta) döma ut skadestånd i brottmål. Men Turkish Arlines (om jag minns rätt flygbolag) kan alltid stämma Elin civilrättsligt för sina extrakostnader.

Rätta mig gärna om jag har "massuppfittat" detta; men skadestånd utdömda i brottmål i Sverige verkar vara "lite si och så med" gällande betalningstvånget. I civilmål verkar skadestånd betalas "bättre", dvs. så kallat "hårdare bandage".

Tar "Turkish Airlines" Elins dumheter hon ställde till med till civil domstol/civilmål, blir det nog dyrt för den lilla tösen.. (Gällande skadeståndet).
Senast redigerad av kraftfoder 2019-03-08 kl. 22:40. Anledning: rättade typo
2019-03-08, 22:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Vilket lågbegåvat pack som tillsätts som nämndemän. Jag gissar på att det är en sverigedemokrat.
2019-03-08, 22:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilket lågbegåvat pack som tillsätts som nämndemän. Jag gissar på att det är en sverigedemokrat.

Du har helt rätt i att nämndemannasystemet är totalgalet att ha som Sveriges motsvarighet till "jury". Politiskt tillsatta nämndemän av alla politiska färger har gjort bort sig i olika mål. Sverige har också fått "skit" internationellt för att nämndemännen är politiskt tillsatta partipolitiker som domare. (Eftersom domstolens opartiskhet inte i så fall kan garanteras).

Men själva nämndemannasystemet hör, vare sig du vill det eller ej, inte till "hennes fall":
Bra om rättegången "görs om", så hon så att säga "åker dit på riktigt" för sin kriminalitet!

-Tror hon "åker dit så det skvätter om det", i mesiga "svenska mått mätt"..

Teoretiskt skulle jag nog tro att om "alla" drabbade av hennes brott skulle stämma henne, för missade flyg, missade möten och fan och hans moster.. Då skulle Elin bli ett socialfall/uteliggare/fattig som en kyrkråtta i alla hennes resterande dagar här i detta jordeliv!

(Hon är antagligen inte söt nog för att använda i "vit slavhandel"..)
-Möjligen i Mellanöstern kanske. Där duger tydligen får... Och dum som ett får är hon uppenbart!
Senast redigerad av kraftfoder 2019-03-08 kl. 22:53.
2019-03-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, det är en sverigedemokrat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/namndeman-kallad-ersson-for-brottsling-innan-rattegangen
2019-03-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruva
Ja, det är en sverigedemokrat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/namndeman-kallad-ersson-for-brottsling-innan-rattegangen

Vi borde ha fler rakryggade Sverigedemokrater som namdeman
2019-03-09, 08:09
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Vi borde ha fler rakryggade Sverigedemokrater som namdeman
Det skulle jag inte ha några problem med. Däremot ska vi nog inte ha efterblivna idioter som inte begriper att man inte bör kommentera de fall man sitter och dömer i anslutning till rättegången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in