2019-03-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Tja, "etablissemanget" kan ju fortsätta med att avslöja Soran. Där handlade det ju om lite mer än att lägga handen på låret.

Den här uthängningen och hetsjakten på Eskil är motbjudande på det sätt den sker. Herregud, media frossar i detta, förstasidesnyhet....

Men det säger också en hel del om tillståndet i konungariket.

Vaför är det motbjudande att hänga ut herr Erlandsson? Ska inte alla sådana grisar hängas ut oavsett position? OFFT: Soran tillhör väl knappast etablissemanget och har, som det ser ut, självsanerat sig som offentlig person.
Citera
2019-03-08, 18:29
Medlem
Citat:
Tja, "etablissemanget" kan ju fortsätta med att avslöja Soran. Där handlade det ju om lite mer än att lägga handen på låret.

Den här uthängningen och hetsjakten på Eskil är motbjudande på det sätt den sker. Herregud, media frossar i detta, förstasidesnyhet....

Men det säger också en hel del om tillståndet i konungariket.

Det är inte ett dugg synd om Eliasson. Han har under lång tid tillåtits tafsa och grisa sig inom C. Ingen har tagit tag i det bara vilken är en skam i sig.

Män måste lära sig att kvinnors kroppar inte är fritt fram att klappa när lusten infaller.
Citera
2019-03-08, 18:30
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Vaför är det motbjudande att hänga ut herr Erlandsson? Ska inte alla sådana grisar hängas ut oavsett position? OFFT: Soran tillhör väl knappast etablissemanget och har, som det ser ut, självsanerat sig som offentlig person.

Det fetade: det har också Eskil gjort. Han har avgått.

Skillnaden är att Soran slapp hängas ut i media.

Det räcker med Eskil-hysteri nu. Han har sannolikt uppfört sig illa vid några tillfällen, men han har inte våldtagit eller mördat. Men gubben har inte riktigt hängt med sin tid. Typiskt för bonnläppar. Och sen är han förmodligen lite glad i alkohol. Än sen, vem fan är inte det?

Begreppet "gris" använder jag för övrigt själv mot sådana män som HOTAR och SLÅR och MÖRDAR sina kvinnor. Och det finns som bekant en hel del sådana.
Citera
2019-03-08, 18:37
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det är inte ett dugg synd om Eliasson. Han har under lång tid tillåtits tafsa och grisa sig inom C. Ingen har tagit tag i det bara vilken är en skam i sig.

Män måste lära sig att kvinnors kroppar inte är fritt fram att klappa när lusten infaller.

Jag tycker inte synd om Erlandsson, som han heter. Eliasson vet ju alla att han är kvinnornas förkämpe.

Men det jag vänder mig emot är den sanslösa mediaorgasmen kring detta. Den har gått över styr. Och man behandlar inte människor på detta sätt, det är ovärdigt. Han har fått sitt straff och han har avgått. That´s it.
Citera
2019-03-08, 18:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Begreppet "gris" använder jag för övrigt själv mot sådana män som HOTAR och SLÅR och MÖRDAR sina kvinnor. Och det finns som bekant en hel del sådana.

Så många som mördar finns det inte. Reagerar dock på att du använder reflexivt pronomen sina som indikerar ägande. Ingen människa äger en annan.

Erlandsson är ju kort och gott en riktig bonnläpp, tyvärr är han också utrustad med dåligt omdöme och hybris som slår tillbaka mot andra män som inte beter sig så.
Citera
2019-03-08, 18:54
Medlem
Citat:
Jag tycker inte synd om Erlandsson, som han heter. Eliasson vet ju alla att han är kvinnornas förkämpe.

Men det jag vänder mig emot är den sanslösa mediaorgasmen kring detta. Den har gått över styr. Och man behandlar inte människor på detta sätt, det är ovärdigt. Han har fått sitt straff och han har avgått. That´s it.

Nu är det här flashback och tråden om kändisskvaller där man får finna sig att många gottar sig i offentliga personers klavertramp. Att media för övrigt satt fokus på honom är väl inte så konstigt. Man kan väl för fan kräva mer av en person som varit statsråd? Tycker att det är bra att markera särskilt hårt åt Sveriges ministrar/fd ministrar.
Citera
2019-03-08, 18:58
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Så många som mördar finns det inte. Reagerar dock på att du använder reflexivt pronomen sina som indikerar ägande. Ingen människa äger en annan.

Erlandsson är ju kort och gott en riktig bonnläpp, tyvärr är han också utrustad med dåligt omdöme och hybris som slår tillbaka mot andra män som inte beter sig så.

OK, det tycker du, och även jag. Men det tycker inte de män jag syftade på.

Visst fan är det dåligt omdöme, inget snack om saken.
Citera
2019-03-08, 19:04
Bannlyst
Med tanke på hur "offren" ser ut, så kan man starkt ifrågasätta deras historier!
Citera
2019-03-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Med tanke på hur "offren" ser ut, så kan man starkt ifrågasätta deras historier!

Det där var under din värdighet
Citera
2019-03-08, 19:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
OK, det tycker du, och även jag. Men det tycker inte de män jag syftade på.

Reagerade bara på det eftersom jag hört ganska många självutnämnda »kvinnoförsvarare« använda just uttrycket sin kvinna när de ska argumentera för kvinnofrid mot det som påstås vara en kvinnas farligaste plats, nämligen det egna hemmet. Den de är ihop med eller möjligen sin partner, känns som mer lämpliga beskrivningar.

Det var således mest en ryggradsreflex från mig. Ger inte ett jota för den sortens kvinnokämpar och ser alltid en Kapten Klänning i dem. Du behöver dock inte ta åt dig.

Erlandsson har väl fått flera barn på ålderns höst. Hur går det med förhållandet till barnens mor nu, är de skilda eller?
Citera
2019-03-08, 19:49
Medlem
irrblosss avatar
Eskil önskar alla kvinnor en fin kvinnodag: http://i66.tinypic.com/k3ri2q.jpg . Själv trodde jag han lämnat politiken för längesedan då det varit ganska tyst i tidelagsdebatten de senaste åren.
Citera
2019-03-08, 19:55
Medlem
Erik Östs avatar
Ännu ett offer för #metoo.

Det mesta övertrampet jag läst i msm är att han har lagt sin hans över någons knä/lår vid några tillfällen.
Lätt hänt när man är lite packad.

Bättre kan ni! Kom igen nu ,ge oss en hårresande historia ist , när han sliter av dom kläderna och för in stocken i både arsle och mun. Men det hittar ni nog inte.
Bara en äldre man som inte förstår dom "nya reglerna" i den "nya känsliga världen" där man inte ens får ge en kärvänlig klapp på benet utan att nån känner sig "kränkt"!

Ni börjar alla bli en smula...äckliga bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in