2019-03-08, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Att han har gjort det i sömnen är bara trams.
Man hinner vakna till ordentligt på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Av dina förklaringar att döma så är de så pass långsökta att det nästan framstår skrattretande. Psykos, rabies, somnambuli, sexsomnia. Ska bli spännande att se vad du mer kan tänkas komma på för att förklara barnvåldtäktsmannens beteende. Men jag kan tyvärr härefter inte ta dina inlägg på allvar. Du har kommit med den ena teorin tramsigare än den andra. Handlar det om prestige? Eller vill du inte inse att för en våldtäktsman så kanske det inte är så komplicerat. Oavsett om det är planerat eller en ”spontan” händelse - för att möjlighet uppstått.

Sex, våld och makt.
Och våld och maktutövande behöver man ju bara läsa misshandelsdomen avseende sonen för att hitta tecken på.

Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ditt resonemang kan man nog lämna helt utan avseende. *klippt*
Det framstår mest som någon märklig fantasi från din sida än verklig relevans. Noll trovärdighet än så länge har det åtminstone.

Tror ni på fullaste allvar att det gynnar brottsoffret, att hennes våldtäktsman beskrivs som ett monster eller tom djävulen?
Jag tror ABSOLUT INTE det. Jag tror istället att det vore mycket bättre för BO om det visar sig att GM är en ödmjuk person, och att han begick en hemsk gärning för över 20 år sedan, som han har ångrat djupt ända sedan dess.
Och summan av hans onda handlingar, kanske dessutom är mycket mindre än summan av många andra normala människors onda handlingar.
Senast redigerad av a987 2019-03-08 kl. 12:36.
Citera
2019-03-08, 12:34
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Runt om i hela norra Halland är det massvis med gamla sommarstugor som ersatts av moderna villor, säkert så även i det här området, men 127 kvadratmeter är inte något särskilt stort hus. Kan vara ett äldre hus med mycket biytor som inte räknas in (pga snedtak, etc). Kan också ha varit byggt som sommarhus med sämre isolering, litet badrum, etc, även om det inte är en "liten stuga".
Kolla streetview på tex Eniro så fattar du... Inte ens med Kullavikspreferenser är det en stuga
Citera
2019-03-08, 12:37
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Runt om i hela norra Halland är det massvis med gamla sommarstugor som ersatts av moderna villor, säkert så även i det här området, men 127 kvadratmeter är inte något särskilt stort hus. Kan vara ett äldre hus med mycket biytor som inte räknas in (pga snedtak, etc). Kan också ha varit byggt som sommarhus med sämre isolering, litet badrum, etc, även om det inte är en "liten stuga".

Byggt 1959.

Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Det finns en kvinna skriven på adressen men det är inte systern.

Tveksamt om det var här dom hittade honom då detta huset är på 127m2 och därför knappast någon "stuga" väl?

Eftersom kvinnan jobbar i Stockholm kan hon ha haft huset till uthyrning. Airbnb?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-03-08 kl. 12:40.
Citera
2019-03-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det kan ha gått till på tex följande sätt:
Om det nu regnade, så är det sannolikt att han åkte bil. Han kan då ha ställt bilen en stund i närheten av cykelvägen, för att sova en stund i bilen. Sen vaknade han bara halvt, och var då alltså INTE vid sina sinnens fulla bruk, alltså vissa delar av hjärnan var avstängda. Och han var sexuellt upphetsad och fick en impuls att ha sex med någon. Och då såg han flickan komma cyklandes på vägen i närheten, och han gick ut och våldtog henne och hotade med att döda henne, och misshandlade henne.
Alla dessa handlingar kan utan större problem, utföras i detta "halvvakna" tillstånd, eller 1/4-vakna tillstånd kanske snarare.
Och sen när han vaknade ordentligt, så insåg han vad han hade gjort.

Sömngångeri är i själva verket väldigt vanligt, tex när man går upp från sängen på natten och går på toaletten. Men man är oftast för trött, för att orka göra något annat än att gå och lägga sig igen efteråt. Men med testosteron pumpandes i blodet, så blir det INGA problem att utföra en våldtäkt.

Hur som helst, något måste ju ha hänt, som fick GM att börja begå sexualbrott. Och kanske var detta den första och enda gången han våldtog. Och eventuella efterföljande brott eller aggresivt beteende, det kan ha berott på hans dåliga samvete efter våldtäkten. Det är också väldigt vanligt att det blir så.
Och att som många i tråden gör, spekulera i att han har begått mord och flera liknande våldtäkter, det är väldigt långsökt tycker jag. Det vanligaste är troligen att människor gör sådana här saker en gång, ångrar sig, och gör aldrig om det. Människor har nämligen en förmåga att lära sig av sina misstag.

Min egentliga agenda är att diskutera, och argumentera emot inlägg i tråden som jag tycker är dåliga.

Jag tror INTE att jag har skrivit särskilt mycket om just den här flickans klädsel, men om du vill diskutera det vidare, så är nedanstående tråd mer lämplig, och citera då om du vill det jag har skrivit som du tycker är "imbecillt och osmakligt":

(FB) Människors ansvar att förhindra att bli utsatta för brott.

Rabies var ett dåligt exempel. Borrelia är kanske ett bättre exempel på en relativt vanlig sjukdom i Sverige, som kan ge personlighetsförändringar. Men nedanstående tråd är kanske bättre, så att vi kan diskutera mer fritt kring detta:

(FB) Vad ska räknas som "förmildrande omständigheter"?
Herrejösses, är Du på riktigt eller försöker du vara ironisk/skapa uppmärksamhet i ett sådant här tragiskt fall? Varför har du så svårt att inse/vill inte inse att A.E är en oerhört våldsam pedofil? Och ja, jag tror att vi kan bocka av en gång för alla att A.E ÄR _pedofil_ trots att vissa här i tråden motsätter sig det. Var han ute efter att "bara våldta" en tjej så hade han inte valt en 8-åring om han inte var pedofil.
Citera
2019-03-08, 12:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Kolla streetview på tex Eniro så fattar du... Inte ens med Kullavikspreferenser är det en stuga

Nej, att det inte är en stuga är ju just vad min kommentar gällde.
Citera
2019-03-08, 12:45
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Eftersom kvinnan jobbar i Stockholm kan hon ha haft huset till uthyrning. Airbnb?
Möjligt... Fast jag tror fortfarande att han hittades längre norrut. Det finns en adress i Kullavik som är mer trolig.
Citera
2019-03-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Han blir 68 år när han kommer ut. Polisen har ett öga på honom. Han vet själv att han måste sköta sig annars åker han in för gott.

68? Om han döms till 10 år som verkar vara maxstraffet är han ute när han är/blir 65 då man sitter 2/3 innan villkorlig frigiven.

När ändrade man får halva till 2/3 innan villkorlig frigivning?
Tänkt om det även är den biten som räknas skulle det vara fruktansvärt om han max behövde sitta 5 år.
Citera
2019-03-08, 12:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Tror ni på fullaste allvar att det gynnar brottsoffret, att hennes våldtäktsman beskrivs som ett monster eller tom djävulen?
Jag tror ABSOLUT INTE det. Jag tror istället att det vore mycket bättre för BO om det visar sig att GM är en ödmjuk person, och att han begick en hemsk gärning för över 20 år sedan, som han har ångrat djupt ända sedan dess.
Och summan av hans onda handlingar, kanske dessutom är mycket mindre än summan av många andra normala människors onda handlingar.
Tror knappast att det gynnar henne, men hans handlingar är ett verk av ett monster. Punkt.

Samtidigt så tror jag inte hon bryr sig det minsta om han ångrar sig eller ej. Det kan snarare innebära att hon känner skuld till det inträffade.
Tror det är lättare att bearbeta om det visar sig att GM är ett monster, men det är bara min gissning.

Det ska till många goda handlingar för att uppväga detta. Tänk även på att han blivit dömd för upprepad och ful barnmisshandel.
Han är ett as, det tror jag.
Citera
2019-03-08, 12:55
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Det finns en kvinna skriven på adressen men det är inte systern.

Tveksamt om det var här dom hittade honom då detta huset är på 127m2 och därför knappast någon "stuga" väl?

Pappan står skriven på den adressen 1990 men mamman var då död sedan drygt 3 år tillbaka.

Hur långt avstånd är det mellan Snäckeliden och platsen för våldtäkten? Och till kyrkogården i Släp där mamman är begravd?

Spekulerar i att AE cyklar från Snäckeliden till kyrkogården, känner kanske en extrem okontrollerbar ilska och söker tröst vid mammans grav. Cyklar vidare, ställer cykeln i cykelgaraget (där spåren upphörde) och tar en promenad. Han ser flickan komma cyklande och han tar ut all sin ilska mot henne.
Citera
2019-03-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
68? Om han döms till 10 år som verkar vara maxstraffet är han ute när han är/blir 65 då man sitter 2/3 innan villkorlig frigiven.

När ändrade man får halva till 2/3 innan villkorlig frigivning?
Tänkt om det även är den biten som räknas skulle det vara fruktansvärt om han max behövde sitta 5 år.
Jag skrev att om han "sitter inne" 10 år som Hagamannen (dömd till 15-16 år fängelse) men jag missade att för grov våldtäkt döms man högst 10 år. Jag trodde att han kunde dömas för mordförsök.
Citera
2019-03-08, 13:04
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Hur långt avstånd är det mellan Snäckeliden och platsen för våldtäkten? Och till kyrkogården i Släp där mamman är begravd?

Spekulerar i att AE cyklar från Snäckeliden till kyrkogården, känner kanske en extrem okontrollerbar ilska och söker tröst vid mammans grav. Cyklar vidare, ställer cykeln i cykelgaraget (där spåren upphörde) och tar en promenad. Han ser flickan komma cyklande och han tar ut all sin ilska mot henne.
I runda slängar ser det ut så här:

https://kartor.eniro.se/m/za0Jt

1 Snäckeliden
2 Kyrkan
3 Brottsplatsen

Jag är öppen för idén att han har cyklat runt men mycket tveksam till Snäckelidens inblandning...
Citera
2019-03-08, 13:30
Medlem
Citat:
Hehe, Hur mår du?...AE2 ångrar sig icke, läs dom’2008’, hinner på få rader nervärdera sina små i presentation på Badoo långt senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in