Det kan ha gått till på tex följande sätt:
Om det nu regnade, så är det sannolikt att han åkte bil. Han kan då ha ställt bilen en stund i närheten av cykelvägen, för att sova en stund i bilen. Sen vaknade han bara halvt, och var då alltså INTE vid sina sinnens fulla bruk, alltså vissa delar av hjärnan var avstängda. Och han var sexuellt upphetsad och fick en impuls att ha sex med någon. Och då såg han flickan komma cyklandes på vägen i närheten, och han gick ut och våldtog henne och hotade med att döda henne, och misshandlade henne.
Alla dessa handlingar kan utan större problem, utföras i detta "halvvakna" tillstånd, eller 1/4-vakna tillstånd kanske snarare.
Och sen när han vaknade ordentligt, så insåg han vad han hade gjort.
Sömngångeri är i själva verket väldigt vanligt, tex när man går upp från sängen på natten och går på toaletten. Men man är oftast för trött, för att orka göra något annat än att gå och lägga sig igen efteråt. Men med testosteron pumpandes i blodet, så blir det INGA problem att utföra en våldtäkt.
Hur som helst, något måste ju ha hänt, som fick GM att börja begå sexualbrott. Och kanske var detta den första och enda gången han våldtog. Och eventuella efterföljande brott eller aggresivt beteende, det kan ha berott på hans dåliga samvete efter våldtäkten. Det är också väldigt vanligt att det blir så.
Och att som många i tråden gör, spekulera i att han har begått mord och flera liknande våldtäkter, det är väldigt långsökt tycker jag. Det vanligaste är troligen att människor gör sådana här saker en gång, ångrar sig, och gör aldrig om det. Människor har nämligen en förmåga att lära sig av sina misstag.
Min egentliga agenda är att diskutera, och argumentera emot inlägg i tråden som jag tycker är dåliga.
Jag tror INTE att jag har skrivit särskilt mycket om just den här flickans klädsel, men om du vill diskutera det vidare, så är nedanstående tråd mer lämplig, och citera då om du vill det jag har skrivit som du tycker är "imbecillt och osmakligt":
(FB) Människors ansvar att förhindra att bli utsatta för brott.
Rabies var ett dåligt exempel. Borrelia är kanske ett bättre exempel på en relativt vanlig sjukdom i Sverige, som kan ge personlighetsförändringar. Men nedanstående tråd är kanske bättre, så att vi kan diskutera mer fritt kring detta:
(FB) Vad ska räknas som "förmildrande omständigheter"?