Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Herrejösses, är Du på riktigt eller försöker du vara ironisk/skapa uppmärksamhet i ett sådant här tragiskt fall? Varför har du så svårt att inse/vill inte inse att A.E är en oerhört våldsam pedofil? Och ja, jag tror att vi kan bocka av en gång för alla att A.E ÄR _pedofil_ trots att vissa här i tråden motsätter sig det. Var han ute efter att "bara våldta" en tjej så hade han inte valt en 8-åring om han inte var pedofil.
Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Maj goodness, jag undrar igen om du ÄR SERIÖS. Eller BFF med A.E möjligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Ditt ihärdiga och desperata försvar för den här mannen (han kan ha haft rabies, borrelia eller sexsomnia) tyder endast på att du vill få oss andra att medge att det i själva verket är väldigt synd om en man som har begått en synnerligen grov våldtäkt mot ett litet barn.
Mannen kunde nog inte hjälpa det, enligt dig. Han gick nog i sömnen. Eller också led han av en tillfällig sinnesförvirring. Han minns kanske inte att han har gjort det, och i så fall har han nog inte gjort det.
Dina förtvivlade försök att urskulda den här mannen är bisarra, minst sagt. Kanske du känner en extra stor sympati för AE av någon alldeles egen anledning?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Dina sista rader delar jag om a987... Släpp hen
Jag försöker få sådana som er att förstå, att det INTE alls är så osannolikt att GM var i ett tillstånd som han INTE kunde kontrollera när han utförde gärningen, och att det alltså mycket väl kan finnas förmildrande omständigheter.
Man måste INTE vara pedofil för att man har våldtagit ett barn. Och man kan även ha sexuella fantasier om barn då och då, utan att vara pedofil. Pedofil är man när det är nödvändigt för en att ha sex med barn, eller fantisera att man har sex med barn, för att få sexuell tillfredsställelse.
Att ni och andra här på Flashback, antyder eller påstår rakt ut att jag skulle vara pedofil, bara för att jag "försvarar" MGM och GM, det tolkar jag som att ni tycker att MGM/GM INTE ska ha rätt att få varken en rättegång eller en advokat. Alltså att han ska låsas in direkt. Vad är ni för slags människor egentligen, kan jag fråga er då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Tror knappast att det gynnar henne, men hans handlingar är ett verk av ett monster. Punkt.
Samtidigt så tror jag inte hon bryr sig det minsta om han ångrar sig eller ej. Det kan snarare innebära att hon känner skuld till det inträffade.
Tror det är lättare att bearbeta om det visar sig att GM är ett monster, men det är bara min gissning.
Ett tillfälligt monster kanske, men INTE nödvändigtvis ett monster rakt igenom. Om han tex hade tagit droger, då kan drogerna ha gjort honom till ett monster. Och som jag tidigare nämnt så kan tex amfetamin göra att man blir pervers, och dessutom våldsam. Och man är ju knappast ett monster bara för att man tar droger, eller kanske bara testar droger en enda gång.
Varför skulle hon känna skuld om han ångrar sig?
Nej, hopp om att alla människor har något gott i sig är det bästa att ha, tror jag. Det finns tillräckligt med ondska redan i världen, så om man ska leta efter något hos människor så är det godhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Det ska till många goda handlingar för att uppväga detta. Tänk även på att han blivit dömd för upprepad och ful barnmisshandel.
Han är ett as, det tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Hehe, Hur mår du?...AE2 ångrar sig icke, läs dom’2008’, hinner på få rader nervärdera sina små i presentation på Badoo långt senare
Har ni hört talas om ketchupeffekten:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ketchupeffekt
Om man håller inne med sina känslor under lång tid, tex att man har dåligt samvete för ett brott man har begått, och INTE kan prata om det med någon av naturliga skäl. Då är man dels lättretad, och kan drabbas av plötsliga och väldigt häftiga vredesutbrott, alltså alla känslor kommer ut plötsligt på en gång. Och lättretad och häftiga vredesutbrott, det stämmer in på det jag har läst om AE åtminstone. Men någon genomond människa har jag INTE uppfattat honom som, utifrån det jag har läst om honom och hans liv.
Sen vet jag INTE exakt vad det var för typ av barnmisshandel, eller vad ni anser är "ful" barnmisshandel.
Att AE skrev så om sina asiatiska barn, det kan bero på att han ville vara ärlig med det från början, att han har asiatiska barn. En del kvinnor kan troligen ogilla det, och då sorterar han bort de kvinnorna på det sättet. Och det är knappast att nedvärdera sina barn att säga att de är snälla.
Men visst, tro ont om alla andra som också skriver liknande saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Du är inget annat än en pajas.
Helt oseriös debatt från din sida i ett så pass allvarligt fall. Alla får ha sin åsikt och här är högt i tak.
Men du känns inte seriös, mest uppmärksamhetssökande
Detta blir mitt sista svar till dej.
Jag försöker få er att förstå att det finns många typer av brottslingar, och många olika förklaringar till brottslighet. Och jag skriver sådant som jag tycker är viktigt att påpeka, eftersom den här tråden är mest fylld av hat. Du och många andra här i tråden, verkar tro att alla människor är genomonda.
Och du verkar mest ägna dig åt paj(as)kastning, så det gör mig INGET att du INTE svarar mig mer. En hatare/mobbare mindre är jag tacksam för.