2019-03-08, 10:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Båda dessa två bevisat svaga och fega mördare använda dessa efterhandskonstruktioner för att ursäkta sitt våld mot för dom totala främlingar.
Bull's eye!

Jag är övertygad om att fanskapet hade för avsikt att ha ihjäl flickan. Våldet upphörde då hon spelade död. Hon påpekade att hon var övertygad om att hon skulle dö och den lilla kloka flickan spelade död för att våldet skulle upphöra, vilket det gjorde.
För mig så är detta en synnerligen god indikation på att mannens avsikt var att ta död på flickan.
Likgiltighetsuppsåtet i all ära, men nog hade fanskapet ett klart uppsåt att ha ihjäl henne. Om det sedan var planerat (mordförsök) eller om det uppstod för stunden (dråpförsök), det är en annan fråga?

Som jag har "rabblat" i tråden, fanskapet sitter där han sitter på grov våldtäkt tack vare en klockren DNA-träff.
Det finns idag inte någon anledning att inkludera ytterligare brottsrubriceringar och på så sätt informera fanskapet vad man vet, vad man avser att åtala för, etc. Då är det bättre att fanskapet förblir helt ovetande och att kommande åtal blir en överraskning.

Nu hoppas jag bara att utredarna har samma disciplin som vid det tragiska Lisa-fallet så att fanskapet med försvar svävar i ovisshet fram tills åtal väcks.
Citera
2019-03-08, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Försökte du spela smart eller spela Allan med det där? Sexsomnia? Så han skulle ha gått i sömnen till cykelvägen i fråga, stoppat flickan i sömnen, släpat in henne i skogen och utfört de bestialiska handlingarna i sömnen?

Antingen så har du sett för många amerikanska kriminalserier eller så drygar du dig bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Nu föreslår du att gärningsmannen kanske gick i sömnen när han våldtog flickan och därför inte visste vad han gjorde. Återigen är förklaringen så långsökt att den kan betraktas som omöjlig.

Läkartidningen berättar om fyra fall av sömngång i Sverige. Artikeln är visserligen från 2006. Dock framgår det att personerna som har gått i sömnen knappast har lämnat hemmet, utan de har rört sig i sitt eget hem och ätit mat, flyttat blomkrukor m.m.

Artikeln i Läkartidningen nämner ingenting om "sexsomnia". Jag kan dock tänka mig att en sovande person i extremt sällsynta fall kan förgripa sig sexuellt i sömnen på en person som finns i omedelbar fysisk närhet till den sovande personen.

Men du påstår att våldtäktsmannen i Billdal kan ha lämnat sitt hem i bil eller cykel, stått på lur vid en skogsstig och väntat på den passerande flickan, överfallit henne, misshandlat henne, våldtagit henne och sedan återvänt hem igen, medan han hela tiden befann sig i ett tillstånd av djup sömn.

Det där är så dumt att klockorna stannar.

Citat:
Nu får du väl ända ta och ge dig.
Dina förklaringar där den ena är dummare eller värre än den andra. Från psykos nu till sömngång och sovsex. Utomhus, mitt på ljusa dagen, en särdeles regnig sådan då man inte sätter sig eller lägger sig ner och slumrar till nånstans???

Det kan ha gått till på tex följande sätt:
Om det nu regnade, så är det sannolikt att han åkte bil. Han kan då ha ställt bilen en stund i närheten av cykelvägen, för att sova en stund i bilen. Sen vaknade han bara halvt, och var då alltså INTE vid sina sinnens fulla bruk, alltså vissa delar av hjärnan var avstängda. Och han var sexuellt upphetsad och fick en impuls att ha sex med någon. Och då såg han flickan komma cyklandes på vägen i närheten, och han gick ut och våldtog henne och hotade med att döda henne, och misshandlade henne.
Alla dessa handlingar kan utan större problem, utföras i detta "halvvakna" tillstånd, eller 1/4-vakna tillstånd kanske snarare.
Och sen när han vaknade ordentligt, så insåg han vad han hade gjort.

Sömngångeri är i själva verket väldigt vanligt, tex när man går upp från sängen på natten och går på toaletten. Men man är oftast för trött, för att orka göra något annat än att gå och lägga sig igen efteråt. Men med testosteron pumpandes i blodet, så blir det INGA problem att utföra en våldtäkt.

Hur som helst, något måste ju ha hänt, som fick GM att börja begå sexualbrott. Och kanske var detta den första och enda gången han våldtog. Och eventuella efterföljande brott eller aggresivt beteende, det kan ha berott på hans dåliga samvete efter våldtäkten. Det är också väldigt vanligt att det blir så.
Och att som många i tråden gör, spekulera i att han har begått mord och flera liknande våldtäkter, det är väldigt långsökt tycker jag. Det vanligaste är troligen att människor gör sådana här saker en gång, ångrar sig, och gör aldrig om det. Människor har nämligen en förmåga att lära sig av sina misstag.

Citat:
Vad är din egentliga agenda?
Att debattera? Försök då hålla dig till realistiska sammanhang.
Hittills har du dessvärre framstått som en av de, om inte den, mest oseriösa skribenten i tråden.
Ditt tidigare prat om barnets eventuella klädsels inverkande var häpnadsväckande imbecillt och osmakligt.

Min egentliga agenda är att diskutera, och argumentera emot inlägg i tråden som jag tycker är dåliga.

Jag tror INTE att jag har skrivit särskilt mycket om just den här flickans klädsel, men om du vill diskutera det vidare, så är nedanstående tråd mer lämplig, och citera då om du vill det jag har skrivit som du tycker är "imbecillt och osmakligt":

(FB) Människors ansvar att förhindra att bli utsatta för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ja, du har sökt efter extremt, extremt långsökta förklaringar. Jag tror att det var du som spekulerade i att AE kunde ha haft rabies när han våldtog den lilla flickan. Men så här skriver Folkhälsomyndigheten om rabies i Sverige:
Det i Sverige senast konstaterade rabiesfallet rapporterades år 2000 där smitta skett i Thailand. Dessförinnan rapporterades ett fall 1974 som smittats i Indien. Troligtvis smittades båda dessa fall vid kontakt med rabiessjuka hundar.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/sjukdomsstatistik/rabies/
Men eftersom våldtäkten i Billdal inträffade år 1995, så kan vi nog med hundraprocentig säkerhet säga att gärningsmannen inte led av rabies.

Rabies var ett dåligt exempel. Borrelia är kanske ett bättre exempel på en relativt vanlig sjukdom i Sverige, som kan ge personlighetsförändringar. Men nedanstående tråd är kanske bättre, så att vi kan diskutera mer fritt kring detta:

(FB) Vad ska räknas som "förmildrande omständigheter"?
Senast redigerad av a987 2019-03-08 kl. 10:51.
Citera
2019-03-08, 11:02
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Om det nu regnade, så är det sannolikt att han åkte bil. Han kan då ha ställt bilen en stund i närheten av cykelvägen, för att sova en stund i bilen. Sen vaknade han bara halvt, och var då alltså INTE vid sina sinnens fulla bruk, alltså vissa delar av hjärnan var avstängda. Och han var sexuellt upphetsad och fick en impuls att ha sex med någon. Och då såg han flickan komma cyklandes på vägen i närheten, och han gick ut och våldtog henne och hotade med att döda henne, och misshandlade henne.
Alla dessa handlingar kan utan större problem, utföras i detta "halvvakna" tillstånd, eller 1/4-vakna tillstånd kanske snarare.

Sömngångeri är i själva verket väldigt vanligt, tex när man går upp från sängen på natten och går på toaletten. Men man är oftast för trött, för att orka göra något annat än att gå och lägga sig igen efteråt. Men med testosteron pumpandes i blodet, så blir det INGA problem att utföra en våldtäkt.

Hur som helst, något måste ju ha hänt, som fick GM att börja begå sexualbrott. Och kanske var detta den första och enda gången han våldtog. Och eventuella efterföljande brott eller aggresivt beteende, det kan ha berott på hans dåliga samvete efter våldtäkten. Det är också väldigt vanligt att det blir så.
Och att som många i tråden gör, spekulera i att han har begått mord och flera liknande våldtäkter, det är väldigt långsökt tycker jag. Det vanligaste är troligen att människor gör sådana här saker en gång, ångrar sig, och gör aldrig om det. Människor har nämligen en förmåga att lära sig av sina misstag.

Min egentliga agenda är att diskutera, och argumentera emot inlägg i tråden som jag tycker är dåliga.

Jag tror INTE att jag har skrivit särskilt mycket om just den här flickans klädsel, men om du vill diskutera det vidare, så är nedanstående tråd mer lämplig, och citera då om du vill det jag har skrivit som du tycker är "imbecillt och osmakligt":

Rabies var ett dåligt exempel. Borrelia är kanske ett bättre exempel på en relativt vanlig sjukdom i Sverige, som kan ge personlighetsförändringar. Men nedanstående tråd är kanske bättre, så att vi kan diskutera mer fritt kring detta:

Att han har gjort det i sömnen är bara trams.
Man hinner vakna till ordentligt på den tiden.
Citera
2019-03-08, 11:09
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Idag är i alla fall adressen till Hagryd 10:5 Snäckeliden 6.

Systern? Som jobbar i Stockholm nu, så huset står tomt?
Det finns en kvinna skriven på adressen men det är inte systern.

Tveksamt om det var här dom hittade honom då detta huset är på 127m2 och därför knappast någon "stuga" väl?

Pappan står skriven på den adressen 1990 men mamman var då död sedan drygt 3 år tillbaka.
Senast redigerad av HWG 2019-03-08 kl. 11:25.
Citera
2019-03-08, 11:24
Medlem
Citat:
Du skrev följande: "AE kan man göra vad fan som helst med i detta fall påstår jag"
Källa:

Det tolkar jag som att du menar att man i princip kan skippa rättegången, och låsa in honom direkt.

Det är klart att det skulle kunna finnas något som gör att han frångår ansvar för våldtäkten, det finns nämligen något som kallas för "förmildrande omständigheter" i svensk lag. I vissa andra länder har människor tom frångått ansvar för mord, pga tex somnambulism:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking

Och läs här också:

"In some cases, a medical diagnosis of sexsomnia has been used as a criminal defense in court for alleged sexual assault and rape cases."
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Vi får se hur fallet utvecklar sig.

När du och andra är så överdrivet säkra på att han är ett monster, så är det naturligt att andra försvarar honom.

Då var jag otydlig och uttryckte mig slarvigt. Jag syftade på uthungring av AE då jag var inne på det ämnet så att säga. Skippa rättegången eller avrätta honom var tex inte det jag menade men inser att det är möjligt att tolka mitt slarv så.

Jo jag är medveten om förmildrande omständigheter. Vi får väl se hur många de kan rada upp för att stärka ditt påstående. Du ska se att nog blir försvinnande få, med tanke på att allt tyder på en medveten handling från GM sida och att MGM sen även försökt undandra sig utredningsåtgärder. Teorin är en sak men i detta fall kommer det inte inträffa såsom du hävdar att det kan göra. För övrigt med tanke på att du tar upp det, hur många sådana ärenden du talar om existerar i svensk kriminalhistoria?
Senast redigerad av NoF8 2019-03-08 kl. 11:29.
Citera
2019-03-08, 11:26
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att ditt resonemang spårar ur.

Anders Eklund använde det för att ursäkta sitt våld. Jag tror än idag inte att så skedde, att Engla sagt eller gjort något sådant. Det är den infantile och lågbegåvade Eklunds barnsliga försvar. Jag tror han klippte till henne rätt omgående, utan att hon sagt något.

Likadant försökte Toni Alldén få det till att Caroline skulle ha sagt nåt liknande. Vilket jag även det tror är en lögn.

Båda dessa två bevisat svaga och fega mördare använda dessa efterhandskonstruktioner för att ursäkta sitt våld mot för dom totala främlingar.

Jag tror inte att BO i detta fallet överhuvdtaget sagt något till Anders. Han ställde sig ju mitt på vägen. Och tog sen tag i både flicka och cykel och drog in dem i snåren. Han drämde ju till henne rejält rätt tidigt. Hon har enligt artikeln tom bett om ursäkt då hon trott hon kört på honom!
Det är ingen dispyt som uppstått.

Han hade en agenda. Han har stått och lurpassat. Våldet kommer nästan direkt. Det är ett oerhört övervåld dessutom. I mina ögon jämställt med mordförsök, med likgiltighetsuppsåt då hon försökte spela död, liggande där med sönderslagen cykelhjälm och en spräckt skalle - han måste ju ha sett det - för hon måste ju ha blött rejält! Vilket man gör vid våld mot skallen. Ändå försöker han inte skaffa hjälp, ens anonymt.

”Mannen, som var spenslig och hade kort brunt hår, kliver plötsligt ut från snåren och ställer sig mitt på cykelbanan. Flickan tror att hon kört på honom och säger förlåt men han drar flickan och cykeln in bland buskarna. När hon skriker hotar han att döda henne om hon inte är tyst, och han håller för hennes mun med en hand och slår så hårt mot hennes huvud med den andra att cykelhjälmen går sönder. Han springer med henne till en liten glänta och drar av henne alla kläder utom en t-shirt samt stoppar något i hennes mun för att tysta henne. Han fortsätter slå och ta stryptag. Han våldtar henne vaginalt och flickan är säker på att hon ska dö. Trots mycket svår smärta försöker hon spela död. ”

Läs på så att du har hela bilden. Artikeln skrevs innan media blev så pass PK och utvattnad som den är idag: (FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal

Att åklagare på det här stadiet inte har mordförsök bland åtalspunkterna har ingen betydelse (Han har viktigare saker för sig än att fila på gärningsbeskrivningen). Det är mordförsök i alla fall därför att likgiltighetsuppsåtet är bevisat fullt ut.
Citera
2019-03-08, 11:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Och att som många i tråden gör, spekulera i att han har begått mord och flera liknande våldtäkter, det är väldigt långsökt tycker jag. Det vanligaste är troligen att människor gör sådana här saker en gång, ångrar sig, och gör aldrig om det. Människor har nämligen en förmåga att lära sig av sina misstag

Av dina förklaringar att döma så är de så pass långsökta att det nästan framstår skrattretande. Psykos, rabies, somnambuli, sexsomnia. Ska bli spännande att se vad du mer kan tänkas komma på för att förklara barnvåldtäktsmannens beteende. Men jag kan tyvärr härefter inte ta dina inlägg på allvar. Du har kommit med den ena teorin tramsigare än den andra. Handlar det om prestige? Eller vill du inte inse att för en våldtäktsman så kanske det inte är så komplicerat. Oavsett om det är planerat eller en ”spontan” händelse - för att möjlighet uppstått.

Sex, våld och makt.
Och våld och maktutövande behöver man ju bara läsa misshandelsdomen avseende sonen för att hitta tecken på.
Citera
2019-03-08, 11:49
Medlem
Citat:

Ditt resonemang kan man nog lämna helt utan avseende. Du får nog länka till liknande ärenden eller forskning om just den sortens koralens mellan borelia och personlighetsstörningar som skapar "sömngångare" och även resten du påstår. Det framstår mest som någon märklig fantasi från din sida än verklig relevans. Noll trovärdighet än så länge har det åtminstone.
Citera
2019-03-08, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ditt resonemang kan man nog lämna helt utan avseende. Du får nog länka till liknande ärenden eller forskning om just den sortens koralens mellan borelia och personlighetsstörningar som skapar "sömngångare" och även resten du påstår. Det framstår mest som någon märklig fantasi från din sida än verklig relevans. Noll trovärdighet än så länge har det åtminstone.

Jag har INTE skrivit något om någon koralens mellan borrelia och personlighetsstörningar som skapar sömngångare. Läs om och läs rätt.
Citera
2019-03-08, 11:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
En sökning på gärningsmannens pappa i Sveriges Befolkning 1990 ger att han då var mantalsskriven på adressen Box 130 34041 Kullavik. Det finns också en fastighetsbeteckning angiven, Hagryd 10:5.

Fastighetsbeteckningar kan ändras under åren, så om det finns ett hus med denna beteckning idag, så är det nog ingen garanti för att det är samma hus.

Pappan ändrade tillbaka sin folkbokföring till Sparrgrensgatan 10 1993. Den handläggare på Skatteverket som jag pratade med uttryckte sin förvåning över att någon kunde ha varit skriven på en postbox, det var tydligen ovanligt.

Att vara skriven på postbox förekommer främst om man vistas lång tid i utlandet och inte har kvar egen bostad, t.ex. om man långseglar. Det kan också vara så att han flyttade till Norge tillfälligt för att jobba, men ville ha kvar skattskrivningen i Sverige för att få lägre skatt enligt dåvarande regler men inte vara skriven hos någon anhörig eftersom det påverkar dennes bostadsbidrag.

Det betyder att AE kan ha bott på ett ställe där även pappan bodde när han inte var utomlands och arbetade.
Citera
2019-03-08, 12:07
Medlem
Jag tolkar AE2 såsom att han hatar barn generellt...Undrar sa en flundra vad hans egna avkommor har fått utstå, innan de uppnådde (aktningsvärd)ålder då de kunna minnas o ropa på hjälp...När de kunde ropa på en ’dålig’ mamma, vågade AE2 bara dra i håret, sätta sig på o skendränka etc
Citera
2019-03-08, 12:24
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Det finns en kvinna skriven på adressen men det är inte systern.

Tveksamt om det var här dom hittade honom då detta huset är på 127m2 och därför knappast någon "stuga" väl?

Pappan står skriven på den adressen 1990 men mamman var då död sedan drygt 3 år tillbaka.

Runt om i hela norra Halland är det massvis med gamla sommarstugor som ersatts av moderna villor, säkert så även i det här området, men 127 kvadratmeter är inte något särskilt stort hus. Kan vara ett äldre hus med mycket biytor som inte räknas in (pga snedtak, etc). Kan också ha varit byggt som sommarhus med sämre isolering, litet badrum, etc, även om det inte är en "liten stuga".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in