Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Undrar hur det skulle låta från klimathotsskojarna om 1927 års väder upprepade sig:
Floods and Tornadoes make 1927 Worst Dister Year in Red Cross History
https://realclimatescience.com/wp-content/uploads/2018/07/1927-2orst-year-ever_shadow.png
Vad tror ni?
På den tiden var det bara väder, men nu kommer det vara klimat. Som förra sommaren, det var klimat och inte väder. Och så håller det på, allt för att passa agendan.
Vem, som inte är helt hjärntvättad, bryr sig om det har blivit pyttelite varmare under 2000-talet? Någon gång måste det ju bli både varmare och kallare då klimatet alltid flukturerar något.
Klimatskojare alltså, fy fan.
Ännu mer galenskap:
Citat:
16 miljarder kronor fram till 2023 har regeringen beviljat Klimatklivet, som ger stöd till lokala klimatinvesteringar via Naturvårdsverket. För 2018 utgör det cirka 16 procent av statens utgifter för miljöpolitik, så det är inget skrammel längst ner i jackfickan det handlar om. Kostnaden för försvaret är 50 miljarder och för rättsväsendet 44, bara som en jämförelse.
Citat:
Väldigt många av de 1 560 projekten har finansierat laddstationer, bland annat via Enkla Elbolaget i Kristianstad. Men det finns även udda inslag, som det projekt som gav 21 personer i Norrbotten kunskaper i hur de kunde minska sina koldioxidutsläpp – kanske genom att ”banta på biffen” – men också ”klimatångestterapi”. Studiefrämjandet fick för detta 817 164 skattekronor.
Citat:
I Skurups kommun gick 400 000 kr från Klimatklivet till konsulter och workshops som skulle hantera matsvinn i skolor. Bland annat lärde sig personalen att lägga upp mat på mindre tallrikarna. Det hade jag kunnat berätta för dem för en tia; jag tar Swish! Man behöver inte ens köpa nya tallrikar utan bara lägga upp mindre mat? Det tipset får kommunen av mig – helt gratis.
Källa.