Citat:
Ursprungligen postat av
jamesdeanforaday
Fetmarkerat, det gäller alla svenska stand up comedians. I övrigt var det en allmän frågeställning.
Na, verkligen inte - det finns massvis med svenska komiker som är på klubbar och skapar nytt material i princip varje vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Jag tycker att Unge är Sveriges roligaste komiker med råge, men det där med att skriva nytt material håller jag med om. På den senaste standupen på Norra Brunn körde han fyra år gammalt material! Kom igen liksom.
Han har Sveriges bästa funnybone, utan tvekan - men är det ett kriterium som gör att han ska bli Årets Manliga komiker? Nja... Som du säger så kör han konstant gammalt material, jag ser han nästan varje gång han uppträder i Stockholm och det är verkligen en återupprepning varje show med någon liten marginal.
I mina ögon så är det befängt att ge ett sådant pris till Jonatan Unge. Om man resonerar likadant bör Peter Wahlbeck vara nominerad varenda år. Även att Marcus Berggren var nominerad till samma pris är ju helt befängt. Branne t.ex slaktade SEMST och Unge var den som hade sämst set...
Nä, riktig jävla skitgala som sagt - att de som anordnar kan gå upp med hedern i behåll är för mig med för jävla märkligt. Alla som inte kör på Oslipat kan glömma att bli nominerade. Det är liksom en kompisgala helt enkelt, inför det sovande folket.