Citat:
Ursprungligen postat av
Dosh777
Vilka reaktioner? Han har deltagit i massa intervjuer och nu en dokumentär på TV, han har uppenbarligen inga problem med att hantera allas reaktioner. Är du efterbliven på nåt sätt?
Nej jag är inte efterbliven, tvärtom.
Det är skillnad på att ha kontroll och inte. Det vill säga själv få bestämma när man ska göra nåt eller inte.
Jag kollade upp på tuben lite klipp. Det första var när han var 8 år, och det andra i en talamgtävling.
Jag har talat med offer till både incest och pedofili och problemet är att kroppen har sin egen vilja. Därför har barnen svårt att se det som övergrepp. Något som Robson också säger.
De kan också känna skuld för att de vet att det är fel, men eftersom den egna kroppen går med på det så lägger de skulden på sig själva. Detta är något som ocksa tas upp i facklitteraturen.
Precis som vid annan misshandel, abuse är ett bättre ord så flyttas gränserna så gradvis att det aödrig blir ett tydligt kliv över en gräns utan det som sker normaliseras efter resans gång.
That being said.
Så vet jag inte om Jacksson är skyldig. Och ingen annan i tråden heller. Han har utretts av polis och varit i rättegång och blivit friad om jag inte minns fel.
Smuts flyger och Robson har tydligen varit tillsammans med Jackssons kusin. Jacksson ska ha parat ihop dem eftersom Robson var intresserad, så. Robson verkar heller inte den bästa.
Nu är Michael Jackson död och kan inte försvara sig.
Ännu en kändis som blev ihjälhetsad.