Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
.
Bullshit säger jag. Garanterat hade ingen film blivit gjord om det inte funnits smaskigt, snaskigt, snuskigt skvaller om en död kändis och kanske några andra. Garanterat hade inget filmbolag pungat ut med stålar om de inte trodde det fanns pengar att tjäna.

Självklart så.
Men tänk ett steg längre.
-En närgående film om en av de största ger garanterat klirr i kassan. OVASETT om det är en sann dokumentär eller typ precis tvärtom. Kändisar är "villebråd". Levande som döda.
Citera
2019-03-07, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Så om vi nu är helt överens om att den här dokumentären innehåller "överdrifter" och innefattar en person som i vuxen ålder gått från att vittna till MJ's försvar i en rättegång mot denne, till att göra en helomvändning och komma med massa anklagelser mot MJ, varför då dessa tvärsäkra uttalanden om att MJ är skyldig?

Dokumentären är ju naturligtvis uppbyggd så att du ska bli arg, besviken och ifrågasätta MJ, det är själva tanken bakom dokumentären, att svartmåla honom med hjälp av dramatiska historier från tveksamma vittnen. Och det drar i sin tur fokus från de verkliga pedofilerna i hollywood.

Fast "MJ's gamla doktor" har blivit påkommen förut med att ljuga flera gånger tidigare, så förstår inte varför du lägger sånt tilltro till honom nu helt plötsligt. Dessutom säger obduktionen någonting annat (Vilket du naturligtvis inte kände till, eller ville nämna). Försök inte.

Men nu var det här inte någon hemlighet för någon, MJ var helt öppen med det (En förbrytare hade knappast varit det!). Och alla som känner MJ har hela tiden vittnat om att hans relation med barnen var mer som en kompisrelation, eftersom de beskriv MJ som ett barn själv.

MJ var annorlunda, kreativ, barnslig och väldigt naiv. Men han var absolut ingen förbrytare!

Problemet är inte MJ. Problemet är ni vuxna fördomsfulla människor fyllda av hat som försöker projicera det tillbaka mot MJ, trots att han var en snäll person som aldrig skulle göra någonting elakt mot ett barn. Det är ni som är de onda, inte MJ.

Jag tror personligen att delar av dokumentären är överdriven, men den enorma grundproblematiken kvarstår, han sov med andras pojkar i sin säng, umgicks med dom på ett intimt och oacceptabelt sätt som aldrig skulle flyga någonannanstans, jag skulle aldrig kunna uppföra mig mot grannungarna som Michael gjorde, detta ursäktas med att han var barnslig, vilket jag inte köper.

Han var inte barnslig och klen i psyket när han köpte rättigheterna till Beatles låtskatt, då var han en beräknande och slipad affärsman, Elisabeth Taylor beskrev honom som den intelligentaste person hon någonsin träffat då han var en riktigt bokmal.

Istället för att bara säga att jag har fel får du jättegärna länka till information som talar emot, att använda ”så är det inte” som argument är rätt fattigt, jag har ingen dold agenda som går ut på att dra hans namn i smutsen, men kastratspåret känns rätt trovärdigt då ingen manlig sångare ens är i närheten av hans register, hans feminina fysik gör teorin trovärdig
Citera
2019-03-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Kastrerad? Du tror på vilka sagor som helst men inte fakta ? Hur jävla dum kan man va ? Hur fick han sina barn ? Ej biologisk far ? Man sover inte med småpojkar i sängen utan att vilja ”pilla lite”

Hur jävla dum är du?
Har vi ett DNA-prov på dom barnen?

Hur lyckas en svart man med afrohår producera avkomma som ser ut att passa in i en 3:e riketmall?
Michael var nämligen afro amerikan till etnicitet om du missat det, oavsett hur han förändrade sitt utseende i vuxen ålder så påverkar inte det arvsmassan.

Ungarna är vita, blåögda med ariska drag i ansiktet, klart som fan det inte är hans biologiska barn, sluta skolka från biologin!

Med tanke på vad hans far gjorde mot sina barn för att dom skulle bli bra på sång/dans, går det inte att utesluta att dom var sådana as att dom gjorde/övervägde att genomföra en kemisk kastrering för att han skulle bibehålla rösten förbi puberteten, jag står fast vid att teorin om kemisk kastrering är fullt möjlig.
Citera
2019-03-07, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag tror personligen att delar av dokumentären är överdriven, men den enorma grundproblematiken kvarstår, han sov med andras pojkar i sin säng, umgicks med dom på ett intimt och oacceptabelt sätt som aldrig skulle flyga någonannanstans, jag skulle aldrig kunna uppföra mig mot grannungarna som Michael gjorde, detta ursäktas med att han var barnslig, vilket jag inte köper.

Han var inte barnslig och klen i psyket när han köpte rättigheterna till Beatles låtskatt, då var han en beräknande och slipad affärsman, Elisabeth Taylor beskrev honom som den intelligentaste person hon någonsin träffat då han var en riktigt bokmal.

Istället för att bara säga att jag har fel får du jättegärna länka till information som talar emot, att använda ”så är det inte” som argument är rätt fattigt, jag har ingen dold agenda som går ut på att dra hans namn i smutsen, men kastratspåret känns rätt trovärdigt då ingen manlig sångare ens är i närheten av hans register, hans feminina fysik gör teorin trovärdig

Jag tror också MJ var ett peddo och att försöka försvara honom är bara larvigt. Däremot får jag en känsla av att Hollywood-höjdarna använder MJ som syndabock och avledningsmanöver så fort deras egna smutstvätt är på väg fram i ljuset.
Citera
2019-03-07, 13:17
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:

Ja, jag förstår att du tycker det är konstigt, men nu tyckte inte MJ det. Och det kan tyckas uppseendeväckande, men det betyder inte att han var pedofil, bara för att han ligger och tittar på Nickelodeon och äter glass ihop med ett gäng barn. Varför skulle det vara märkligt att en person som under hela sin karriär omgivits av lömska utsugare, endast finner harmoni bland barn. Det var ju bland dessa han kunde slappna av. Han sa att han skulle avsluta sitt liv direkt om det inte fanns några barn. De var grunden till hans existens. Han älskade dem och ville de inget illa. Varför är detta så svårt att förstå?

Citat:

Paul hoppade ju av budgivningen då han tyckte priset blev för högt. MJ kom in senare med ett mycket högre bud, innan det till slut blev en förhandling om slutpriset. Det var visserligen ett smart drag, men det råkade också vara så att MJ avgudade Beatles musik. Att få fullständig kontroll över den måste ha varit skönt.

Citat:
Istället för att bara säga att jag har fel får du jättegärna länka till information som talar emot, att använda ”så är det inte” som argument är rätt fattigt, jag har ingen dold agenda som går ut på att dra hans namn i smutsen, men kastratspåret känns rätt trovärdigt då ingen manlig sångare ens är i närheten av hans register,

Fast bevisbördan ligger på dig, då det är du som kommer med påståenden.

Sen förstår jag inte vad MJ's pungkulor har med hans fascination av barn att göra. Om det nu skulle vara så att han faktiskt var kastrerad, borde han snarare ha LÄGRE sexdrift, dvs. närmast asexuell!

Citat:
hans feminina fysik gör teorin trovärdig

MJ ville vara trådsmal. Han fastade på Söndagar. Under perioder svalt han. Var Bowie och Iggy Pop också kastrerade under 70-talet?
Citera
2019-03-07, 13:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Vilka reaktioner? Han har deltagit i massa intervjuer och nu en dokumentär på TV, han har uppenbarligen inga problem med att hantera allas reaktioner. Är du efterbliven på nåt sätt?
Nej jag är inte efterbliven, tvärtom.

Det är skillnad på att ha kontroll och inte. Det vill säga själv få bestämma när man ska göra nåt eller inte.

Jag kollade upp på tuben lite klipp. Det första var när han var 8 år, och det andra i en talamgtävling.

Jag har talat med offer till både incest och pedofili och problemet är att kroppen har sin egen vilja. Därför har barnen svårt att se det som övergrepp. Något som Robson också säger.
De kan också känna skuld för att de vet att det är fel, men eftersom den egna kroppen går med på det så lägger de skulden på sig själva. Detta är något som ocksa tas upp i facklitteraturen.

Precis som vid annan misshandel, abuse är ett bättre ord så flyttas gränserna så gradvis att det aödrig blir ett tydligt kliv över en gräns utan det som sker normaliseras efter resans gång.

That being said.

Så vet jag inte om Jacksson är skyldig. Och ingen annan i tråden heller. Han har utretts av polis och varit i rättegång och blivit friad om jag inte minns fel.
Smuts flyger och Robson har tydligen varit tillsammans med Jackssons kusin. Jacksson ska ha parat ihop dem eftersom Robson var intresserad, så. Robson verkar heller inte den bästa.

Nu är Michael Jackson död och kan inte försvara sig.
Ännu en kändis som blev ihjälhetsad.
Senast redigerad av Gertrud1 2019-03-07 kl. 13:33.
Citera
2019-03-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Kanske för att ingen lyssnade innan?

precis, folk som tror dessa vuxna män som ser ut att ha det relativt bra och stabila familjer skulle vilja skämma ut sig för hela världen för en chans till pengar är lagom naivt, att tro att MJ som var ett jävla freak inte var en pedofil är precis lika naivt, det e klart som fan han satte på varenda unge han hade i sin lekpark, vafan tänker ni egentligen? Han var kanske duktig på musiken men han var fortfarande en pedofil.
Citera
2019-03-07, 13:52
Bannlyst
Om ni inte sett dokumentären än så kan ni se dom två som det handlar om intervjuas här.
Dom berättar kortfattat vad som hände, men i dokun som är 4 timmar finns så mycket mer, bilder, filmer och intervjuer med deras familjer.

https://m.youtube.com/watch?v=NOrOZL7_NkI
Citera
2019-03-07, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Ja, jag förstår att du tycker det är konstigt, men nu tyckte inte MJ det. Och det kan tyckas uppseendeväckande, men det betyder inte att han var pedofil, bara för att han ligger och tittar på Nickelodeon och äter glass ihop med ett gäng barn. Varför skulle det vara märkligt att en person som under hela sin karriär omgivits av lömska utsugare, endast finner harmoni bland barn. Det var ju bland dessa han kunde slappna av. Han sa att han skulle avsluta sitt liv direkt om det inte fanns några barn. De var grunden till hans existens. Han älskade dem och ville de inget illa. Varför är detta så svårt att förstå?

Paul hoppade ju av budgivningen då han tyckte priset blev för högt. MJ kom in senare med ett mycket högre bud, innan det till slut blev en förhandling om slutpriset. Det var visserligen ett smart drag, men det råkade också vara så att MJ avgudade Beatles musik. Att få fullständig kontroll över den måste ha varit skönt.

Fast bevisbördan ligger på dig, då det är du som kommer med påståenden.

Sen förstår jag inte vad MJ's pungkulor har med hans fascination av barn att göra. Om det nu skulle vara så att han faktiskt var kastrerad, borde han snarare ha LÄGRE sexdrift, dvs. närmast asexuell!

MJ ville vara trådsmal. Han fastade på Söndagar. Under perioder svalt han. Var Bowie och Iggy Pop också kastrerade under 70-talet?

MJs pungkulors vara eller icke vara är högintressant då han inte skulle kunna genomföra penetrationsövergrepp som det påstås i dokumentären, det är intressant i det avseendet att det skulle fria honom.

Ja, jag har jättesvårt att acceptera att en vuxen man sover med andras pojkar, umgås med dom, tar med dom på turnéer, håller dom i handen, det är fan inte snyggt, och ett typiskt predatorbeteende
Citera
2019-03-07, 14:16
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
NÅGON måtta får det väl ändå vara på galenskaperna? Visst var Michael helt koko efter framgången med Thriller - men det betyder inte att vi ska tro allt möjligt hemskt om honom nu, och dessutom efter hans död?
Ställ ner vinglasen och inse att det är för sent nu.
Jo..Nu var det kvällstidningsnyhet så man ska nog ta det hela med en nypa salt.
........
Jag håller dock med de skribenter som anser att folk bör se dokumentärerna innan de uttalar sig så stark i denna tråd som handlar om del 1 och 2 av Leaving Neverland.
Det finns en stor tråd om MJ där jag tycker man kan skriva mer allmänt utan att ha sett filmerna.
Bara en åsikt i mängden.
Citera
2019-03-07, 14:17
Medlem
Citat:

Ja, jag har jättesvårt att acceptera att en vuxen man sover med andras pojkar, umgås med dom, tar med dom på turnéer, håller dom i handen, det är fan inte snyggt, och ett typiskt predatorbeteende

Jag har väldigt svårt att se michael jackson som en vuxen man.
Han hade väl någon form av emotionellt utvecklingshandikapp.
Jag kan faktiskt inte riktigt se honom som pedofil i fängelsebemärkelsen, mer som något som interniseras inom psykiatrin.
Citera
2019-03-07, 14:36
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
MJs pungkulors vara eller icke vara är högintressant då han inte skulle kunna genomföra penetrationsövergrepp som det påstås i dokumentären, det är intressant i det avseendet att det skulle fria honom.

Jag tror också att han var pedofil. Men för balansens skull kan jag också säga att jag tycker inte det är bevisat att han var det. För alla med ett "normalt" liv är de här sakerna bisarra och väcker just tankar om pedofili, men MJ levde ett väldigt märkligt liv och jag är osäker på om samma normer/gränser som gäller för oss gällde i MJ:s huvud. MJ gjorde massor av absurda gränsöverskridande saker.
Sen finns det ju också ett starkt ekonomiskt incitament för personer att påstå att MJ begått övergrepp mot dem.

Dessa två invändningar är de som jag tycker är viktigast. Men hade jag gissat hade jag sagt att han var peddo. Absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in