2019-03-06, 19:40
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, det finns endel grundläggande skillnad mellan växjös och Luleås försvarsspel och framförallt då i egen zon. Men eftersom du har koll så känns det meningslöst att dra det.

Ok, annars kan man ju lätt se det som en ursäkt för att slippa förklara.
Citera
2019-03-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ok, annars kan man ju lätt se det som en ursäkt för att slippa förklara.

Ja, det är valfritt. svara bara när jag tycker någon förtjänar ett svar. Sedan kan du tolka det som du vill.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-06 kl. 20:11.
Citera
2019-03-06, 22:07
Medlem
Är Lassinantti klar favorit till honken Trophy?eller är det lika mkt Luleås försvar som gör han bra?
Citera
2019-03-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ja, det finns endel grundläggande skillnad mellan växjös och Luleås försvarsspel och framförallt då i egen zon. Men eftersom du har koll så känns det meningslöst att dra det.

Förklara gärna!

Gå gärna igenom Färjestads spelsystem de senaste tio åren också när du ändå håller på.
Citera
2019-03-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Är Lassinantti klar favorit till honken Trophy?eller är det lika mkt Luleås försvar som gör han bra?

Tveksamt.
Förra året fick ju fasth och lindström prisen. Nog skulle Elias Pettersson och kanske en som Tex reideborn ha det i serien.

Skulle inte förvåna mig om monstret eller eneroth kommer från ingenstans och får priset.
Citera
2019-03-07, 03:42
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Tveksamt.
Förra året fick ju fasth och lindström prisen. Nog skulle Elias Pettersson och kanske en som Tex reideborn ha det i serien.

Skulle inte förvåna mig om monstret eller eneroth kommer från ingenstans och får priset.

Haha nej, monstret kommer såklart inte ta hem Honken trophy i år. Inte den minsta chans.

Enroth*
Citera
2019-03-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1

Lassinantti måste vara favorit. Konstigt annars. Reideborn utmanare. Men men, är ju några murvlar som ska rösta om det också.

Enroth har antagligen för få matcher för att vara aktuell!
Senast redigerad av Palkranen 2019-03-07 kl. 10:25.
Citera
2019-03-07, 11:37
Medlem
Alltså man får ju ge Luleå att deras spel är vägvinnande men knappast någon kan väl påstå att dom spelar rolig hockey? Skulle säga att det är som att titta på hur målarfärg torkar.
Citera
2019-03-07, 12:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Alltså man får ju ge Luleå att deras spel är vägvinnande men knappast någon kan väl påstå att dom spelar rolig hockey? Skulle säga att det är som att titta på hur målarfärg torkar.
Vi vinner matcher och leder serien. Det är definitionen på framgångsrik hockey i alla fall för mig.
Men att de som håller på andra lag tycker det är roligare att se på när andra lag har målkalas går att förstå. Men det går inte ut på att underhålla det går ut på att vinna.
Citera
2019-03-07, 15:43
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vi vinner matcher och leder serien. Det är definitionen på framgångsrik hockey i alla fall för mig.
Men att de som håller på andra lag tycker det är roligare att se på när andra lag har målkalas går att förstå. Men det går inte ut på att underhålla det går ut på att vinna.

Senast ni vann serien så blev det respass direkt i kvarten, en topp placering i shl är inte värd en älglort om man inte går hela vägen sen.
Citera
2019-03-07, 17:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Senast ni vann serien så blev det respass direkt i kvarten, en topp placering i shl är inte värd en älglort om man inte går hela vägen sen.
Ja, det har du delvis rätt i, fast även om det skiter sig i slutspelet så är ju ändå en serieseger värt en del tex. bra hockey, ökat intresse, pengar, CHL-spel mm. Så jämförelsen med en älglort var tveksam.
Min definition utgick dessutom från hur det ser ut just nu för Luleå och vad jag tycker om det.
Citera
2019-03-07, 17:23
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, det har du delvis rätt i, fast även om det skiter sig i slutspelet så är ju ändå en serieseger värt en del tex. bra hockey, ökat intresse, pengar, CHL-spel mm. Så jämförelsen med en älglort var tveksam.
Min definition utgick dessutom från hur det ser ut just nu för Luleå och vad jag tycker om det.

Vinn serien 4 gånger på rad som er kollega däruppe i norr gjorde, men bara 2 av gångerna räckte det hela vägen fram?

ELLER!

Sluta 4a-5a, få fram det absolut bästa ni har runt kvart/semispelet, av bara farten seglar ni hem även finalen? Svårt val?

Att komma etta kan lika gärna få motsatt effekt, ni har gjort av er med för mycket krut, det värsta som kan hända er nu är väl ändå om SAIK kickar ut er direkt i kvarten? Jag minns så väl förra säsongen hur man hatade dem efter semifinalen, man skulle bara till finalen mot Växjö, men SAIK satte stopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in