2019-01-18, 10:46
Medlem
.-.-.s avatar
Intressant att Virtanens crosscheck i fejan inte gav nån anmälan till dn.
Verkar som ribban har höjts nu, för nu kan dom ju inte plötsligt anmäla nästa gång nån annan crosscheckar tänderna av nån heller.
Citera
2019-01-18, 11:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Intressant att Virtanens crosscheck i fejan inte gav nån anmälan till dn.
Verkar som ribban har höjts nu, för nu kan dom ju inte plötsligt anmäla nästa gång nån annan crosscheckar tänderna av nån heller.

Den ribban satte dom för flera år sedan när Joensuu crosscheckade Sanny Lindström i ansiktet.
Citera
2019-01-18, 12:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Den ribban satte dom för flera år sedan när Joensuu crosscheckade Sanny Lindström i ansiktet.

Som Färjestad-fan vill jag hålla med dig, men det har hänt mycket i SHL sedan den incidenten.
Citera
2019-01-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Skitsnack. Färjestad vann. Kunde lika gärna varit tvärtom. Händer många gånger att för många dagars vila sätter sig i huvudet och man är inte alls med i matchen.
En hockeyspelare ska vara tränade för varannan dag match. Nu förlorade vi. Imorn mot Växjö vinner vi.
Ingen har rätt att ifrågasätta mig angående detta, då det är vetenskapligt bevisat bortom all diskussion att man behöver flera dygns vila mellan två matcher för att kunna matchprestera. Som sagt ingen FÅR ifrågasätta mig angående detta då det är ren och skär vetenskap. Det är inte ok att bete sig som en efterbliven taliban. I fall du inte håller med mig efter att ha läst länken nedan är du mentalt efterbliven.

https://www.scienceforsport.com/how-...-soccer-match/
Citera
2019-01-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Ingen har rätt att ifrågasätta mig angående detta, då det är vetenskapligt bevisat bortom all diskussion att man behöver flera dygns vila mellan två matcher för att kunna matchprestera. Som sagt ingen FÅR ifrågasätta mig angående detta då det är ren och skär vetenskap. Det är inte ok att bete sig som en efterbliven taliban. I fall du inte håller med mig efter att ha läst länken nedan är du mentalt efterbliven.

Jaha!? Vart vill du komma? Det blir aldrig "rättvist " med haltande serie och olika matchdagar. Att Frölunda spelar i skitturneringen CHL är ju upp till dom. Förr hade ES fasta speldagar, tisdag, torsdag och söndag. Inget konstigt spela två matcher på tre dagar. Ska vi börja diskutera "rättvist" så hade FBK Erixon, Wikstrand, Åslund, Lindqvist och Johansson borta igår. En SHL-femma av hög klass! Ändå nollade de Frölunda borta!

Vad det vill säga? Starkt av FBK!!!
Senast redigerad av Palkranen 2019-01-18 kl. 14:56.
Citera
2019-01-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius

Är det förbjudet att ifrågasätta dig angående vila och återhämtning? Hahaha!
Citera
2019-01-18, 20:57
Medlem
Bortdömt mål i Gävle! Klart det ska vara mål!

Pajasliga!
Senast redigerad av Palkranen 2019-01-18 kl. 21:33.
Citera
2019-01-18, 21:01
Medlem
Så man ska sätta in det som rutin att styra in backar på målvakterna så man får öppet mål? Blir en rolig liga det...

Sen är även Brynässpelaren på Admas huvud så inte mycket att säga till om
Citera
2019-01-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easter90
Så man ska sätta in det som rutin att styra in backar på målvakterna så man får öppet mål? Blir en rolig liga det...

Sen är även Brynässpelaren på Admas huvud så inte mycket att säga till om

Ja det tycker jag om målvakterna är ute och fladdrar. Danielsson driver på mål, utan att bry sig om backen. Att sen backen och målis inte klarar av situationen är väl inte hans fel? Han är inte ens nära målgården! Pajasliga!

Vad gör Adams huvud där ute?

Är det regeln det är fel på......gör om den!!!
Senast redigerad av Palkranen 2019-01-18 kl. 21:35.
Citera
2019-01-18, 21:24
Medlem
Ferross avatar
Det är inte domarna det är fel på, det är regelverket.

Från regelboken:

"Om pucken går i mål i anslutning till att försvarande lags målvakt har
hindrats att utföra en räddning på grund av fysisk tillfällig kontakt av en
anfallande spelare (medan målvakten med någon kroppsdel befinner sig
i målområdet). Detta inkluderar såväl situationer som initierats av den
anfallande spelaren och situationer som initierats av målvakten. Det är
målvakten som har rätt till sitt målområde, inte tvärtom. Dock måste
målvakten bedömts ha blivit störd av kontakten för att målet ska
underkännas enligt denna regel. "

Danielsson nuddar Reideborn lite lätt i huvudet, och Reideborn är inne i målgården med delar av kroppen (dock ej huvudet). Således ej mål enligt regelboken.

I min mening bör reglerna skrivas om så att man tar bort hela parentesen, då är målvakterna inte helt fredade så länge de har en kroppsdel i målgården. Jag tycker det är ett stort problem att vi har regler likt dessa, samtidigt som SHL i övrigt jobbar för att få till fler mål i matcherna.

Med ett, enligt mig, fungerade regelverk så ska det vara ett solklart mål vid en sådan situation.
Citera
2019-01-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Från regelboken:

"Om pucken går i mål i anslutning till att försvarande lags målvakt har
hindrats att utföra en räddning på grund av fysisk tillfällig kontakt av en
anfallande spelare (medan målvakten med någon kroppsdel befinner sig
i målområdet). Detta inkluderar såväl situationer som initierats av den
anfallande spelaren och situationer som initierats av målvakten. Det är
målvakten som har rätt till sitt målområde, inte tvärtom. Dock måste
målvakten bedömts ha blivit störd av kontakten för att målet ska
underkännas enligt denna regel. "

Danielsson nuddar Reideborn lite lätt i huvudet, och Reideborn är inne i målgården med delar av kroppen (dock ej huvudet). Således ej mål enligt regelboken.

I min mening bör reglerna skrivas om så att man tar bort hela parentesen, då är målvakterna inte helt fredade så länge de har en kroppsdel i målgården. Jag tycker det är ett stort problem att vi har regler likt dessa, samtidigt som SHL i övrigt jobbar för att få till fler mål i matcherna.

Med ett, enligt mig, fungerade regelverk så ska det vara ett solklart mål vid en sådan situation.

Ok, ja håller med till fullo! Instinkten hos nästan alla är ju att det borde vara mål. Regeln i nuvarande utformning är åt helvete!
Citera
2019-01-18, 21:35
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Att Reideborn nuddas lite lätt på hjälmen är väl inte att han hindras i arbetet. I början av säsongen va det väl sagt att det ska behövas mer kontakt med målvakterna för att mål ska dömas bort och inte som tidigare säsonger när det räckt med en liten petning på målvakten för att målen skulle tas bort.
Känns som att domarna ju längre säsongen gått börjat glida tillbaka mot förra säsongens regler och tar bort målen direkt det varit minsta kontakt med målvakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in