2019-02-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Johanna Möller avtjänar sitt straff i Ystad. Men en sak är säker, den manipulativa Johanna kommer inte försitta den chansen att få sina sista drömmar uppfyllda med ett ytterligare mord. Tessan, lättlurad enligt frivården, bangar kanhända inte för hennes krav.

Nej, jag håller med byggare bob. TR dömer inte Tessan till fängelse utan skyddstillsyn med One to One samt lite böter. Frågan är bara om Tessan tar till sig det programmet, hon har ju inga problem - det är ju andra som ställer till det. Böterna får de väl vänta på, precis som J.A. fått efter förra domen.

Jo vård är väl det bästa. Fängelse lär inte bota hennes kriminalitet.
2019-02-28, 17:46
Medlem
Bymyselfs avatar
[quote=Naturligt-urval|66883912]Jo vård är väl det bästa. Fängelse lär inte bota hennes kriminalitet
Inget lär bota henne så länge hon inte stängs in på livstid, fråntagen all möjlighet att komma ut på sociala media. Det vore förvisso mkt skönt för de drabbade, men jäkligt trist för oss !
2019-02-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Johanna Möller avtjänar sitt straff i Ystad. Men en sak är säker, den manipulativa Johanna kommer inte försitta den chansen att få sina sista drömmar uppfyllda med ett ytterligare mord. Tessan, lättlurad enligt frivården, bangar kanhända inte för hennes krav.

Nej, jag håller med byggare bob. TR dömer inte Tessan till fängelse utan skyddstillsyn med One to One samt lite böter. Frågan är bara om Tessan tar till sig det programmet, hon har ju inga problem - det är ju andra som ställer till det. Böterna får de väl vänta på, precis som J.A. fått efter förra domen.
faktist lite fundersam om en person som nyligen är dömd för liknande (samma) typ av brott verkligen går att dömma till något annat än antingen samhällstjänst (ses som ett fängelsestraff) eller fängelse. och eftersom samhällstjänst är uteslutet så finns det ju ungefär 2 utvägar.. rättpsyk eller fängelse.

det förstnämnda skulle antagligen vara det bästa. Men betvivlar att hon räknas som tillräckligt störd för det.
2019-02-28, 22:38
Medlem
hum.by.666s avatar
Samhällstjänst är något som frivården "ställer sig tveksam till pga för hög frånvaro vid en tidigare sysselsättning", om hon kommer och går som hon vill funkar inte det som straff.
2019-03-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Jo vård är väl det bästa. Fängelse lär inte bota hennes kriminalitet.

Nej jag tror inte det, med tanke på hur lite hon förstår av det hon gör. Hon har intalat sig själv att hon är oskyldig så länge att hon tror på det, man kommer inte kunna övertyga henne om annat även med fängelsestraff - tror jag!

När var rättegången? Minns jag fel eller var det nu i början på mars?
2019-03-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appl3cake
Nej jag tror inte det, med tanke på hur lite hon förstår av det hon gör. Hon har intalat sig själv att hon är oskyldig så länge att hon tror på det, man kommer inte kunna övertyga henne om annat även med fängelsestraff - tror jag!

När var rättegången? Minns jag fel eller var det nu i början på mars?

20de mars har jag för mig
2019-03-06, 13:35
Medlem
SmygarBerits avatar
Men Joel bor knappast i Sthlm för jag såg då han senast igår arbeta på MAX ute vid Avion.
Dock gått upp rätt mkt i vikt..
2019-03-08, 18:34
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Men Joel bor knappast i Sthlm för jag såg då han senast igår arbeta på MAX ute vid Avion.

Nej han har visserligen en c/o adress i Stockholm enligt vissa infosidor, men enligt "hitta" bor han i en by utanför Umeå. Det viktiga här är att han INTE bor med Terese, utan att hela hennes grej med att de är lyckliga tillsammans är en bluff. Hon kör sitt vanliga låtsasliv och kanske tom lurar sig själv att tro att det är en sanning.
2019-03-08, 18:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit

Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Nej han har visserligen en c/o adress i Stockholm enligt vissa infosidor, men enligt "hitta" bor han i en by utanför Umeå. Det viktiga här är att han INTE bor med Terese, utan att hela hennes grej med att de är lyckliga tillsammans är en bluff. Hon kör sitt vanliga låtsasliv och kanske tom lurar sig själv att tro att det är en sanning.

Om jag minns rätt (kan minnas fel), så sa någon i tråden att Joel bodde med anhöriga utanför Umeå. Var det inte något om att de ville skydda honom från T?
2019-03-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE

Haha se på fan då hade jag rätt för några veckor sen när jag skrev att jag inte trodde ett skit på det.
2019-03-08, 18:48
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Haha se på fan då hade jag rätt för några veckor sen när jag skrev att jag inte trodde ett skit på det.

Ja hon ljuger verkligen, men jag vet inte vad hon egentligen tror sig vinna på det.
2019-03-08, 18:50
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om jag minns rätt (kan minnas fel), så sa någon i tråden att Joel bodde med anhöriga utanför Umeå. Var det inte något om att de ville skydda honom från T?

Precis. Så var det ju. Orkar inte söka upp det inlägget, men han bor helt klart INTE med Terese utan i en by ca 25 min bilväg från Umeå. Hoppas verkligen att det skyddar honom

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in