2019-03-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skicka pm till mig om ni vill läsa hela artikeln
Varför togs artikeln bort? Det var verkligen gripande att läsa den, men den hade ju ändå blivit publicerad en gång...
Citera
2019-03-06, 11:18
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Varför togs artikeln bort? Det var verkligen gripande att läsa den, men den hade ju ändå blivit publicerad en gång...
Det bröt tydligen mot föashbacks regel 1.02. Fick två varningar pga att jag länkade hela artikeln. Men ja, den är är verkligen någonting som alla i tråden bör läsa!
Citera
2019-03-06, 11:27
Medlem
Igår efter att Brottsjournalen sändes läste jag en artikel i aftonbladet (tror jag) att det framkommit att ytterligare en liten flicka i 10-årsåldern blivit våldtagen ungefär samma tidpunkt och inom samma område som "Malin". Någon mer som läste den? Nu kan jag inte hitta artikeln...
Citera
2019-03-06, 11:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Han ska ha dömts för någon typ av misshandel på en ung son år 2005. Då kunde polisen ha topsat honom för dna. Men det gjordes inte.

För fjorton år sedan kunde alltså brottet ha klarats upp. Offret och anhöriga hade kunnat andas ut.
Han dömdes till samhällstjänst och böter på ett femsiffrigt belopp till sonen född -97. Om ett fängelsestraff i st skulle ha utmätts informerade domstolen om att det skulle ha varit 6 mån.
Topsning genomfördes vid brott av en viss typ (?) eller av ett visst minsta straffvärde. Resultatet av topsning fick inte heller på den tiden sparas för all framtid.

Din fantasi om att brottet kunde ha klarats upp för 14 år sedan är vacker, men tyvärr inte realistisk givet förutsättningarna som fanns vid den rättsliga prövningen.
Han sitter i a f nu, så du/vi kanske kan uppbåda viss glädje över att "Karma is the Bitch!" 😎
Citera
2019-03-06, 11:34
Medlem
Citat:
Det bröt tydligen mot föashbacks regel 1.02. Fick två varningar pga att jag länkade hela artikeln. Men ja, den är är verkligen någonting som alla i tråden bör läsa!
Ja, absolut. Värt att poängtera att du har artikeln för nya här i tråden. Oerhört välskriven artikel, lite väl detaljrik kanske med dagens integritettänk.
Citera
2019-03-06, 11:34
Medlem
Artikeln som söks publicerades i Aftonbladet den 17 januari 1999, journalist Anna Lena Sventelius.
Citera
2019-03-06, 11:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Behöver absolut inte vara det på sättet.
Kan mycket väl vara så att man delger misstankar om ytterligare brottsrubriceringar längre fram i utredningen.
Och kanske ännu viktigare, i dagens läge så sitter han där han sitter tack vare DNA.
Övrig information är helt överflödig vid häktningsförhandlingarna.
Då är det onödigt att på något vis lägga fram ytterligare bevis vad det gäller andra brott, om detta finns?
Det är mycket bättre om han svävar i total ovisshet om det är så att utredningen arbetar på andra fall och vad man i sådana fall vet....
Citera
2019-03-06, 11:43
Medlem
Citat:
Skicka pm till mig om ni vill läsa hela artikeln

Jag kan tydligen inte skicka PM till dig. Kan du skicka länk direkt till mig?
Citera
2019-03-06, 11:47
Medlem
BaraBiffens avatar
I en artikel från 1996 i GP framkommer det att en man var misstänkt men pga alibi släpptes han. Mannen i fråga kom senare att dömas för ett fall på Hisingen samma år.

Citerar en del frå artikeln:

"En man var misstänkt för Billdalsöverfallet men släpptes eftersom han hade alibi
för den aktuella dagen. Han blev senare dömd för att ha kidnappat och utsatt en
åttaårig flicka för sexuella övergrepp på Hisingen."
Citera
2019-03-06, 11:56
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Ok, jag har fått ett tips om att pedofilens partner Joa Ivarsson Valladares har varit väldigt aktiv inom Miljöpartiet i Kungälvs kommun, hon stod till ex. på femte plats på MP´s kommunlista i valet senast. Varför är det intressant då? Jo därför att det ger en vink om i vilka kretsar som pedofilvåldtäktaren har rört sig och vilka kontakter han möjligtvis har haft.
Det är alltså bland Sverigeförstörarfolket med hjärtat till vänster och hjärnan långt inne i röven som man ska söka för att kanske hitta en förklaring till vad pedofilen gjorde i Billdal 1995.
Citera
2019-03-06, 11:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Har det läckt något om bevisningen utöver DNA-träffen?

Ett problem med att topsa många människor är att sannolikheten för falskt positiv träff är cirka en på miljonen, vilket innebär att det finns en tidpunkt där DNA-träffar måste börja betraktas som ett sållningsinstrument. Jag säger inte att den punkten är passerad, men det är en intressant tanke.
Citera
2019-03-06, 12:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Angående att det inte hittas några bilder.
Jag är närmare 55 år och massor av mina jämnåriga finns ej på nätet. De använder inte sociala medier alls.
Sen finns det ju lika många som finns på nätet.

Men det är ändå inget ovanligt att det i min åldersgrupp och äldre inte finns på nätet.
Sen vet jag flera i ovan nämnda grupper som är ute på sociala medier men som aldrig lägger ut foton på sig själva och har bett om att ingen annan ska göra det heller.
Fast de inte är skummisar.
Klokt tänkt! Många är verkligen så enfaldiga att de lägger ut hela sitt liv på nätet till allmän beskådan.Med bilder på sig själva, sina barn m.m. Ingen vet något om morgondagen. För eller senare kan man dyka upp i en tråd här och bli smädad och hotad, bara för att man känt eller haft en relation till mgm. AE verkar ha varit klyftig nog att inte lägga upp några bilder på sig själv till alla flashbackares stora besvikelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in