2019-03-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är väl inte alls känt vilken typ av DNA-spår som polisen och har och inte heller var det säkrades?

Jo! man säkrade spår av sperma i flickans underliv.
Så att han är skyldig råder det nga tvivel om!
Citera
2019-03-06, 10:00
Medlem
Citat:
Det är väl inte alls känt vilken typ av DNA-spår som polisen och har och inte heller var det säkrades?

Jo, om du läser tråden så finns det på ett antal ställen tillförlitliga uppgifter kring detta.
Citera
2019-03-06, 10:05
Medlem
Flamsans avatar
Angående att det inte hittas några bilder.
Jag är närmare 55 år och massor av mina jämnåriga finns ej på nätet. De använder inte sociala medier alls.
Sen finns det ju lika många som finns på nätet.

Men det är ändå inget ovanligt att det i min åldersgrupp och äldre inte finns på nätet.
Sen vet jag flera i ovan nämnda grupper som är ute på sociala medier men som aldrig lägger ut foton på sig själva och har bett om att ingen annan ska göra det heller.
Fast de inte är skummisar.
Citera
2019-03-06, 10:07
Medlem
secretcinemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Han ska ha dömts för någon typ av misshandel på en ung son år 2005. Då kunde polisen ha topsat honom för dna. Men det gjordes inte.

För fjorton år sedan kunde alltså brottet ha klarats upp. Offret och anhöriga hade kunnat andas ut.

2008. Domen finns att hitta i tråden.
Citera
2019-03-06, 10:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jspecial
Jo! man säkrade spår av sperma i flickans underliv.
Så att han är skyldig råder det nga tvivel om!

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jo, om du läser tråden så finns det på ett antal ställen tillförlitliga uppgifter kring detta.

Jag har inte sett en enda referens till källa utanför tråden som hävdar detta och jag tycker mig ha följt tråden ganska väl. Bara hänvisningar till tidigare inlägg. Därför tror jag vi bör betrakta det som en "trådsanning" tills vidare.
Citera
2019-03-06, 10:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är bara att hoppas att åklagaren siktar högt när åtal väcks.
Att utföra så grovt våld på ett litet barn och sedan lämna henne åt sitt eget öde med spräckt skalle och söndertrasad vagina, man kanske kan tycka att gärningsmannen borde ha insett att hon kunde ha dött?
Vad säger juristerna i tråden?

Ja jag hoppas att åklagaren väljer att sikta högt och får med mordförsök av typen likgiltighetsuppsåt
Citera
2019-03-06, 10:19
Medlem
Citat:
Jag har inte sett en enda referens till källa utanför tråden som hävdar detta och jag tycker mig ha följt tråden ganska väl. Bara hänvisningar till tidigare inlägg. Därför tror jag vi bör betrakta det som en "trådsanning" tills vidare.

Gjordes en artikell i Aftonbladet tre år efter brottet med interjuver av flickans föräldrar och utredare där det framgick vilket typ av spår man säkrat.
Fanns länkad i tråden tidigare
Citera
2019-03-06, 10:22
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
På Östra K. Så hittade dom väl oxå ett skärp med arabiska influenser och med mässingsinfattningar och det ska inte va Malins enl GW, det visades i Tv för ett tag sedan.
Ni som är intresserade leta upp detta skärp ,kanske någon ni känner igen som haft ett sådant i sin ägo för det är utmärkande och ovanligt.

Bilder på skärpet: https://nyheter24.se/nyheter/921826-brottsjournalen-vem-mordade-16-ariga-malin-olsson
Citera
2019-03-06, 10:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Gjordes en artikell i Aftonbladet tre år efter brottet med interjuver av flickans föräldrar och utredare där det framgick vilket typ av spår man säkrat.

Ok, tack! Det måste ha varit den som blev raderad för brott mot 1.02 eftersom för mycket av artikeln citerades... Hade kanske varit bra om den i lite mer redigerad form kom ut, eller det åtminstone postades en länk om den finns på nätet... Jag har sökt men inte kunnat finna den.
Citera
2019-03-06, 10:26
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Om polisen hade rubricerat det som mordförsök också hade han naturligtvis varit häktad för det i dag. De har haft 24 år på sig att fundera på hur brottet ska rubriceras.

Behöver absolut inte vara det på sättet.
Kan mycket väl vara så att man delger misstankar om ytterligare brottsrubriceringar längre fram i utredningen.
Citera
2019-03-06, 10:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Eftersom det är 25 år för brott med livstid i straffskalan så var det 10 år kvar innan lagändringen kom.
Vilket brott hänvisar du till, grov våldtäkt eller försök till mord?
Citera
2019-03-06, 11:06
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Skicka pm till mig om ni vill läsa hela artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in