2019-03-06, 03:33
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next2you
Människan har i behov av makt och storhetsvansinne försökt utkonkurrera det mesta levande på denna jord genom tiderna. Naturen står alltid över oss. Men vi är en produkt av naturen. Och vi i vår tur håller just nu på att utkonkurrera naturen med. När ska vi lära oss att svaren ligger i oss själva och det vi ser med blotta ögat. Att det ständiga jagandet efter kontroll leder till vår egna död. Jag är övertygad om att det universiella tänket har börjat rota sig mer och mer. Att vårat mind är egentligen ett. Ett som vill gå skilda vägar. Vi är inte enade. Var och en tror att vi är något alldeles unikt och att våra liv är dyrbart. Visserligen är det så, för sig själv, men inte för andra. Vi är kopior av varandra. Sen inlärda, programmerade, på olika sätt, utifrån våra erfarenheter och gener. Våra koder. Den existensiella frågan kvarstår, det djupt rotade problematiken, vad händer sen? Varför är vi här? Vad är egentligen vitsen? Du är en av många andra fiskar i denna glaskupa. Du vet inte hur många gånger du varit här. Det svaret man tror är svaret är det du sedan lever efter. För dig själv. Betryggande tanke det du än finner är sant. Men vad som är sant för alla är olika. För vissa är det religion. För vissa är det ingenting alls. Rädsla visserligen. Vi måste enas som ett på varsitt sätt.
Visst visst...
Men sanningen är Inte personlig. Vi kan ha en personlig felaktig Uppfattning,
Men sanningen ändras inte efter personlig tro, tycke eller smak - det är sanningen.

Inom oss har vi svaren, det är jag också övertygad om.
Jag har erfarit alldeles för mycket i mitt liv för att fortsätta förneka sanningen.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 03:55.
Citera
2019-03-06, 03:43
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad vet du om symbios?

När inte fisken i havet omfattas av "gudstron" men behöver elementet liksom fågeln i skyn, men behöver elementet, liksom insekten under jord men behöver elementet, liksom människan ovan jord men behöver elementet - då talar man om symbiotisk relation till naturen - fisken behöver gud lika lite som människan. Att vara en hjärna, betyder inte att man därmed överblickar allt och därtill fysisk materia och energi man aldrig varit i närheten av, den dagen du åker ut i rymden och sedan kommer tbx på jorden under din livstid, har du mandat att ventilera ditt INTRYCK av de där andra sfärerna.. inte förr och du är precis som fisken io vattnet helt oerfaren om vad du snackar om där du försöker missionera om hur "dum" människa är som inte tror att skaparen är det vill det och kan och kunde och gjorde och ska och måste och vill, och att DU är en person som ska nu översätta guden själv, som ju förekommer som allra tydligast i form av ord skapade av människor som inte ens visste skillnad mellan bajs och blod, aldrig förstod hur en infektion uppkommer etc.

Skrattretande, men slut på känslor nu.. att känna sig vilja leva med en tro/sin saga.. är ok, det är inte förbjudet, lika lite förbjudet att säga stopp och belägg och identifiera påhitt och särskilja fantasi från verklighet, du lever i en verklighet, dem du i tanken förnedrar är dem du står i störst behov av - jag förnedrar inte gudstroende, jag endast begär att de skakar fram ett endaste misnta lilla fragment av bevis för trovärdighet, i annat fall.. finns inget värdigt i tron vad gäller mig själv.

Den sista idioten är inte född, men idiotin KAN , särskilt den kollektigva idiotismen att backa alla banden och börja leva-med-gud-igen, som under de saliga dagarna där en troende med lite mandat, kunde slänga kräken i fängelsehålorna för att de emotsade sig bl.a sadistiska okunskapliga metoder, som sedan vetenskapen fick städa upp! ... men det kan man ju glömma

och det är det som glöms, att allt där ordet eller namnet gud nämns, så är det nästan klockrent missunsamma alteregon av olika mental störning som samtidigt dyker upp.. i varierande grad och det måsteman förlåta.. precis som att förlåta en 5-åring som inte vet vad den gör när den leker med elden.

Det har alltid krigats i guds namn och fortfarande och också imorgon.. de lär sig aldrig , det märks nämligen när den obligatoriska gudsrespekten sviktar och brister, som den gör varje dag och varje sekund... när det är allvar, då plötsligt finns inte längre gudsexistensen och hur i ****** kan det vara så? Den djupa äran och respekten är totalt borta och man skriker ihjäl sig om materiell tillgång, åtrå för pengarna.. fixerade vid alla ateisternas arbetsinsatser eller smarta hjärnor som var dumma i huvudet minuten innan... det är endast ständiga avslöjanden om bluffen men sagan om skaparen gud.. som duger men ständigt off on, idag on på fredag off, kl 7:00 mycket on.. men kl 15:00 finns ingen guds längre - sagan hänger inte ihop, därav att gudshävden möter begär om bevis.. i alal de former som bevis kan framläggas - man kan försöka och det är väl det som pågår här.

iaf, är flashback bättre forum än de religiöst belastade forumen, där säger man a... b... sedan går slaktmaskinisten igång och bannar allt som inte stämmer med svärtan i hans lilla klokbok.
och hans känslor... han älskar gudsmakten, och enrolelrar den som satan duktigt och konsekvent.

god natt
Var vänlig sluta ordbajsa så vansinnigt förbannat
.
Självklart är allt i naturen i behov av naturen!
Sanningen ändras inte efter personlig uppfattning.

Vet du själv vad symbios är? Tror du dig veta hur hela universum är i symbios?

Jag älskar både sanningen och naturen.

Har du insett att all vetenskap är sprungen ur religion?
Att all vetenskap/filosofi var ansett som heligt?

Det var först efter britternas delning av kyrka/stat som icke-teistiska akademier uppstod.
Men även ateister vill väl upptäcka och belägga sanningen?

Kunskaps Instutition = Tempel!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 03:47.
Citera
2019-03-06, 03:46
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Visst du har en hjärna , men befinner du dig bland lejon eller tigrar så är din hjärna inget värd eftersom du saknar musklerna.

Din hjärna under vattnet är lika mkt värd som en uttorkad grankotte, fast du kan tro att med din briljanta hjärna nu kan överblicka universum och ur den känsloslutsatsen, därmed begära att gudstron msåte "förstås" med ståndaktig vetskap.. för du har ju varit och besökt ett svart hål va.

Du ahr i princip samma erfarenhet om universum som en halvdöd sill har.. en imängden i stimmet av de enligt sig själv övertygade eller missionerar respekt för guds självklara existens.
Och när du då ska ventilera de utomoredentligt briljanta matematik-kunskapen för att signalera dig inte vara dumhuvud, då fattar man att man har med ett plankton att göra.. plankton vet lika lte som du om vad som försiggår i yttre sfärer så långt bort att alla vet att du inget vet : så varför detta trollande med vetenskap , när ingen fysiker någonsin (och de borde ju allihopa unisont!) hävdat guds existens, dom om några.. använder ju matematiska språket som identifikationsredskap.. som nu du använder , om än pinsamt illa, som stödargument? som ett lim? att hålla ihop önskefantasin.

Det är nog så här eftersom gudstro krävt och ännu kräver skattemedel och finansiering.. man kan med säkerhet finna många riktigt tunga argument som anses utgöra bevis, för att fortsatt ackreditera och transferera i potter hit och dit, så varför behöver nu en gud öht pengarna?

människor behöver pengarna, men en gud skapare, vad ska han med dem till.. ?

människor jobbar ihop pengar, vad mer kan göras förutom RÅNA omgivning och mjölka och stjäla med hjälp av lite fiffig retorik?

riktigt sjuka summor.. oftast undangömt, i total lönndom, århundrade efter århundrade, det är ekonomiskt lukrativt. det lönar sig alltså att tro , iaf lite.
Citera
2019-03-06, 03:53
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Visst du har en hjärna , men befinner du dig bland lejon eller tigrar så är din hjärna inget värd eftersom du saknar musklerna.

Din hjärna under vattnet är lika mkt värd som en uttorkad grankotte, fast du kan tro att med din briljanta hjärna nu kan överblicka universum och ur den känsloslutsatsen, därmed begära att gudstron msåte "förstås" med ståndaktig vetskap.. för du har ju varit och besökt ett svart hål va.

Du ahr i princip samma erfarenhet om universum som en halvdöd sill har.. en imängden i stimmet av de enligt sig själv övertygade eller missionerar respekt för guds självklara existens.
Och när du då ska ventilera de utomoredentligt briljanta matematik-kunskapen för att signalera dig inte vara dumhuvud, då fattar man att man har med ett plankton att göra.. plankton vet lika lte som du om vad som försiggår i yttre sfärer så långt bort att alla vet att du inget vet : så varför detta trollande med vetenskap , när ingen fysiker någonsin (och de borde ju allihopa unisont!) hävdat guds existens, dom om några.. använder ju matematiska språket som identifikationsredskap.. som nu du använder , om än pinsamt illa, som stödargument? som ett lim? att hålla ihop önskefantasin.

Det är nog så här eftersom gudstro krävt och ännu kräver skattemedel och finansiering.. man kan med säkerhet finna många riktigt tunga argument som anses utgöra bevis, för att fortsatt ackreditera och transferera i potter hit och dit, så varför behöver nu en gud öht pengarna?

människor behöver pengarna, men en gud skapare, vad ska han med dem till.. ?

människor jobbar ihop pengar, vad mer kan göras förutom RÅNA omgivning och mjölka och stjäla med hjälp av lite fiffig retorik?

riktigt sjuka summor.. oftast undangömt, i total lönndom, århundrade efter århundrade, det är ekonomiskt lukrativt. det lönar sig alltså att tro , iaf lite.
Försök att vakna upp och leva i verkligheten. Vad sa jag tidigare om att tro en massa om mig?
Jag har spenderat över 1000 timmar under havsytan i mitt vuxna liv,
Resten av dina fördomar om mig tänker jag inte ens bemöda med svar.

Har du själv sökt någon kunskap angående svarta hål eller s1ngularitet?
Vad tror du gett upphov till universum?
Vad är naturen utgjord av?
Vad bestämmer naturens utveckling och dess lagar?
Finns ”gott”/”ont” öht om etiken är subjektiv?

Vi är överlägsna kräk, tigrar hittar vi snart endast bakom galler på zoo.

Intelligens är en nödvändighet för att kunna vara dum!
Att tro kostar inget!
Vetskap kostar dock (inte pengar).
Att du likställer människor med plankton och döda sillar är din uppfattning.
Min uppfattning är att vi människor ändå är otroligt intelligenta.

Visst,
Människor är dumma.
Människor kan vara grymma.
Människor tror en jävla massa.
Människor älskar makt i sig för att de inser sin egen och blir berusade på den.
Naturen besitter dock den yttersta makten, förnekar man det - då vet jag inte vad som kan förmå en att avlägsna skygglapparna.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 04:52.
Citera
2019-03-06, 06:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tror till skillnad från dig att naturen är intelligent och ”fattar pragmatiska beslut”.
Jag tror att alla individer är ”sin egen gud”.
Att alla ”skapar sitt eget universum”.

”Det/den” jag kallar Gud är synonymt med ”Sanningen”.
Jag vill så gärna tro på sanningen!

Allt detta jag citerat ovan gör dig som klippt och skuren för att bli en perfekt scientolog.
De har exakt samma syn på "gud" och universum och enligt dem är symbolen för gud en 8 som lagts på sidan (dvs oändlighetstecknet).
Men eftersom de anser att alla individer är ”sin egen gud”, som du skrev, så undviker de att tala om gud särskilt mycket, utan gud omnämns bara som det allomfattande, den yttersta ringen som omsluter allt.

Men bevis för att det är på det viset, det är en helt annan fråga ...
Citera
2019-03-06, 10:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Just för att vi alla är Gud så vill många tro att dem är mäktigare än Naturen.
De glömmer att de är i naturens våld och inte vice-versa.
Hur det är möjligt kan jag bara gissa - Rädsla
En inskränkt begränsande världssyn och människosyn.

Att sakna gudstron är inte detsamma som att säga "jag är mäktigare änm naturen" , du saknar uppenbarligen också förmågan att förstå men inte förmågan att övertolka misstolka , eller kanske att du som fundamentalistiskt (närmast fanatiskt) gudstroende redan övergått till VANTOLKNING.

Inte imponerande alls.

Människor är inte i naturens våld, när människa är del elelr komponent av den komplexa naturen i komplex växelverkan - men i denna tråd för femtielfte gången, så är det menat att lägga fram bevis och inte ha som agenda att kasta skit, förnedra och avsiktligt vantolka och kasta allt huller om buller till ett kaos som du gör, och det så fort du har den lilla bördan och ansvaret att på ett vuxet sätt (inte religiöst fanatiskt sätt försöka mantra och veva vad alla redan vet, att du är emotionellt fången i en gudstro som begränsar dig, men oförmögen att rationellt sakligt medverka i sund dialog om bevisen för gud.

INTE BEVISEN FÖR DIN TRO, du visar precis hela tiden att du inte riktigt förstått skillnaden!!!

Du, behöver inte förklara hur mycket du tror, släpp känslan att du angrips istället, flytta hela frågan ifrån dig istället och se det ur det större perspektivet, än ur det egocentriska jag-ochgud/jag-och-naturen... inte din relation alltså, alla vet att gudstroende individer finns, i överflöd. Alla.

Varför förstår du inte ens topic... något jag inte kommer att fråga om något mer.

Men att sakna gudstro är NATURLIGT. Så enkelt är det att vara en naturligt levande varelse.
Man behöver inte skapa en artificiell psudologisk atrapp - naturen räcker, liv räcker.. existens räcker.

Därför säger jag t.ex hav och när havet är vackert och lugnande att fästa blicken mot, och jag ryser av välbehag.. då behöver jag inte därför underkasta mig något annat än havet.. akta mig för havets kraft.. det är överflödigt att känna sig behöva dyrka.. underkasta sig något havsspöke..

.. det är ju åt det hållet du påstår att "man ska tänka eller känna" , men bevis för något naturspöke har du då icke.

Något som är vackert eller starkt eller imponerande.. är inte i sig indikation på att en agent är för handen - bara för att vulkanen är mäktig i sin aktivitet och "så olik dig själv" , betyder det inte att du därför är obetydlig.

Dina svartvita lekar och motsats-lek.. himlen är stor/jag är liten - räcker alltså inte som bevis.

BEVIS, du saknar en arbetshypotes - det där tråkiga jobbet som tar sin tid att utarbeta - dina känslor räcker för dig - FÖR ATT DU GISSAR MEN KLARAR INTE AV ATT BERÖRA DEN DEL AV DIG SOM DRIVER DIN GISSNING, som ska utgöra en slags bas för gudstron.

Finns många många troende som öppet säger att de gissar, de tvivlar men de vill inte släppa tron, de säger inte att de är smartare än icke-troende, de klarar av att konfrontera sin tro och vet med sig att de önskar och drömmer i form av läsning eller vetenskap eller bön om det må så vara, och de får min sympati
Bl.a annat för att de inte förolämpar intellekt - något som faller sig väldigt naturligt för dig.
Citera
2019-03-06, 11:17
Medlem
Jag ska bistå detta forumets användare, fastän de flesta säkerligen är ovärdiga att få ta del av denna gudomliga information.

En individ, någon människa på denna planet, fick vid ett tillfälle ett svar ifrån vad som också präster betraktar som ett svar ifrån Gud = En uppenbarelse. Detta svar kom efter en mycket långvarig och daglig bön om hjälp pga en svår livssituation, där individen var utsatt utav onda människor.

Enligt individen varade drömmen i ca. 5 sek., där en ljus man i en vit dräkt flöt ner i luften och kom nära individen ovanifrån, rullade upp en papyrusrulle, yttrade en mening och sedan upphörde drömmen.

Den yttrade meningen var: -"Förvänta dig ingenting."

Detta svar var chockerande för den troende individen, som först betraktade svaret som att bli övergiven och att låta ondskan få vinna, men förstod sedan att man ej kan kräva något av eller fresta Gud. Därför finns ex. lidande, då Gud ej kommer att ingripa i människors öde förrän vid Domedagen.

Därför ska människan ej häda genom att förbanna och anklaga Gud för lidande och ondska, vilket dock människor altjämt gör. Många människor överger sin tro, för de får inte hjälp i svåra situationer och skälet är då att Gud ej existerar, eftersom Gud ej svarar eller hjälper.

Därför är det svårt att vara lojal för många troende, när de utsätts får umbäranden. De blir besvikna på Gud, dock blir man belönad om man ej överger Gud och klarar sin skärseld.

Samtidigt är budskapet ett svar för ateister, som ej ska lita på sina egna blinda övertygelser.

Uppenbarelsen är sann och bekräftad av präster ifrån olika inriktningar. Drömmen och budskapet var för ärlig och uppriktig, för att vara fabricerad för att enbart få uppmärksamhet. Individen blev ju mycket nedstämd och chockerad och kände sig först övergiven och förråd av Gud. Hur förbli lojal? Mycket svårt. det krävs mycket inre styrka. Att tro är svårt och än svårare är det att förbli lojal oavsett, vad som sker i livet.
Citera
2019-03-06, 11:22
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Allt detta jag citerat ovan gör dig som klippt och skuren för att bli en perfekt scientolog.
De har exakt samma syn på "gud" och universum och enligt dem är symbolen för gud en 8 som lagts på sidan (dvs oändlighetstecknet).
Men eftersom de anser att alla individer är ”sin egen gud”, som du skrev, så undviker de att tala om gud särskilt mycket, utan gud omnämns bara som det allomfattande, den yttersta ringen som omsluter allt.

Men bevis för att det är på det viset, det är en helt annan fråga ...
Scientologer tror även en massa annat va?
Hur var det nu med Xenu tex?

Men du har rätt i att jag tror att Naturen är allomfattande.

Var det inte Du som ville göra gällande att Naturen var ”oändlig”..?!
Det var även Du som tidigare skrev "Heil Xenu"..
Är du säker på att det inte är du själv som är scientolog?

Åter en massa tal om objektiva ”Bevis” för att Naturen är intelligent..
Tror du att otvivelaktiga teoretiska sådana existerar?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 11:51.
Citera
2019-03-06, 11:29
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
En inskränkt begränsande världssyn och människosyn.

Att sakna gudstron är inte detsamma som att säga "jag är mäktigare änm naturen" , du saknar uppenbarligen också förmågan att förstå men inte förmågan att övertolka misstolka , eller kanske att du som fundamentalistiskt (närmast fanatiskt) gudstroende redan övergått till VANTOLKNING.

Inte imponerande alls.

Människor är inte i naturens våld, när människa är del elelr komponent av den komplexa naturen i komplex växelverkan - men i denna tråd för femtielfte gången, så är det menat att lägga fram bevis och inte ha som agenda att kasta skit, förnedra och avsiktligt vantolka och kasta allt huller om buller till ett kaos som du gör, och det så fort du har den lilla bördan och ansvaret att på ett vuxet sätt (inte religiöst fanatiskt sätt försöka mantra och veva vad alla redan vet, att du är emotionellt fången i en gudstro som begränsar dig, men oförmögen att rationellt sakligt medverka i sund dialog om bevisen för gud.

INTE BEVISEN FÖR DIN TRO, du visar precis hela tiden att du inte riktigt förstått skillnaden!!!

Du, behöver inte förklara hur mycket du tror, släpp känslan att du angrips istället, flytta hela frågan ifrån dig istället och se det ur det större perspektivet, än ur det egocentriska jag-ochgud/jag-och-naturen... inte din relation alltså, alla vet att gudstroende individer finns, i överflöd. Alla.

Varför förstår du inte ens topic... något jag inte kommer att fråga om något mer.

Men att sakna gudstro är NATURLIGT. Så enkelt är det att vara en naturligt levande varelse.
Man behöver inte skapa en artificiell psudologisk atrapp - naturen räcker, liv räcker.. existens räcker.

Därför säger jag t.ex hav och när havet är vackert och lugnande att fästa blicken mot, och jag ryser av välbehag.. då behöver jag inte därför underkasta mig något annat än havet.. akta mig för havets kraft.. det är överflödigt att känna sig behöva dyrka.. underkasta sig något havsspöke..

.. det är ju åt det hållet du påstår att "man ska tänka eller känna" , men bevis för något naturspöke har du då icke.

Något som är vackert eller starkt eller imponerande.. är inte i sig indikation på att en agent är för handen - bara för att vulkanen är mäktig i sin aktivitet och "så olik dig själv" , betyder det inte att du därför är obetydlig.

Dina svartvita lekar och motsats-lek.. himlen är stor/jag är liten - räcker alltså inte som bevis.

BEVIS, du saknar en arbetshypotes - det där tråkiga jobbet som tar sin tid att utarbeta - dina känslor räcker för dig - FÖR ATT DU GISSAR MEN KLARAR INTE AV ATT BERÖRA DEN DEL AV DIG SOM DRIVER DIN GISSNING, som ska utgöra en slags bas för gudstron.

Finns många många troende som öppet säger att de gissar, de tvivlar men de vill inte släppa tron, de säger inte att de är smartare än icke-troende, de klarar av att konfrontera sin tro och vet med sig att de önskar och drömmer i form av läsning eller vetenskap eller bön om det må så vara, och de får min sympati
Bl.a annat för att de inte förolämpar intellekt - något som faller sig väldigt naturligt för dig.
Som sagt..
Försök att vakna upp ur din egen psykos innan du påtalar andras missuppfattningar.
Vad vet du om min filosofi, moral eller gudstro?
Du har ingen aning, men du tror en jävla massa.
Du vet ingenting om mig, du har Fel i Allt. Börja med att inte vara så bokstavstroende själv!
Kan du erkänna det för dig själv tror du? Att du är en stackars skräckslagen bokstavstroende "killgissare" alltså.

MÄNNISKOR ÄR I NATURENS VÅLD! Allt i naturen styrs av naturen. Varför vill du inte inse detta?

Varför begränsas jag av att tro att sanningen finns? Själv tror jag att det är en förutsättning för att lära mig mer.

Vad har du för bevis på att ditt eget medvetande existerar?
Vill du påstå att du själv är naturlig? Vad har du isf för naturliga förmågor?
Tror du inte att de flesta skulle instämma i att dessa naturliga förmågor är mer än vad vi förstår som "naturligt"?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 12:16.
Citera
2019-03-06, 12:32
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Jag ska bistå detta forumets användare, fastän de flesta säkerligen är ovärdiga att få ta del av denna gudomliga information.

En individ, någon människa på denna planet, fick vid ett tillfälle ett svar ifrån vad som också präster betraktar som ett svar ifrån Gud = En uppenbarelse. Detta svar kom efter en mycket långvarig och daglig bön om hjälp pga en svår livssituation, där individen var utsatt utav onda människor.

Enligt individen varade drömmen i ca. 5 sek., där en ljus man i en vit dräkt flöt ner i luften och kom nära individen ovanifrån, rullade upp en papyrusrulle, yttrade en mening och sedan upphörde drömmen.

Den yttrade meningen var: -"Förvänta dig ingenting."

Detta svar var chockerande för den troende individen, som först betraktade svaret som att bli övergiven och att låta ondskan få vinna, men förstod sedan att man ej kan kräva något av eller fresta Gud. Därför finns ex. lidande, då Gud ej kommer att ingripa i människors öde förrän vid Domedagen.

Därför ska människan ej häda genom att förbanna och anklaga Gud för lidande och ondska, vilket dock människor altjämt gör. Många människor överger sin tro, för de får inte hjälp i svåra situationer och skälet är då att Gud ej existerar, eftersom Gud ej svarar eller hjälper.

Därför är det svårt att vara lojal för många troende, när de utsätts får umbäranden. De blir besvikna på Gud, dock blir man belönad om man ej överger Gud och klarar sin skärseld.

Samtidigt är budskapet ett svar för ateister, som ej ska lita på sina egna blinda övertygelser.

Uppenbarelsen är sann och bekräftad av präster ifrån olika inriktningar. Drömmen och budskapet var för ärlig och uppriktig, för att vara fabricerad för att enbart få uppmärksamhet. Individen blev ju mycket nedstämd och chockerad och kände sig först övergiven och förråd av Gud. Hur förbli lojal? Mycket svårt. det krävs mycket inre styrka. Att tro är svårt och än svårare är det att förbli lojal oavsett, vad som sker i livet.
Jag har svårt (omöjligt) att tro på att "Gud" med vilje skulle ge människor några uppenbarelser.
Däremot så tror jag att människor själva kan komma till uppenbarelse inifrån.
Tycker mig ha erfarit det själv.. Insikter kallar jag det.

De brukar komma när ens föreställningar begrips på riktigt. Oftast när man mediterat efter att först ha funderat på något.

Människor har nog i alla tider berusats av makt och vansinne, insikterna verkar ofta väldigt felaktiga.
Jag har själv otroligt svårt att tro på "Gud" trots alla "insikter".

För att svara på själva innehållet så är jag övertygad om att "Gud" Om han existerar inte ingriper i andras liv.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 12:36.
Citera
2019-03-06, 12:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad är ditt problem?!
Du behöver inte rodna alls. Det du ser som förolämpningar är mina logiska slutsatser efter observation av dina inlägg.
Ja då lilla gubben. Så är det.

Citat:
Jag använder liknelser för att påvisa ditt beteende.
Att du inte kan uppfatta liknelser kanske betyder något?
Haha, liknelser.

Citat:
Jag har försvarat och försökt påvisa härledningarna till min synvinkel. Det är du som är oförmögen att uppfatta dessa.
Det har du inte. Du konstaterar påståenden och sysslar med härskartekniker och är för lat för att härleda någonting alls.
Citat:
Det är därför jag gått ner på din egen nivå och idiotförklarat dig.
Och när det kommer från dig betyder det JÄTTEMYCKET kan jag lova.
Citat:
Du är så otroligt Jante att du inte inser att det är du som idiotförklarar först, utan att ens förstå.
Ja, det är självklart jante att be dig belägga det du påstår med bevisning.

Citat:
Att du kastar ur dig att universum är en plastspade säger Allt om dig själv.
Vad har din plastspade för färg?
Beige, såklart. Förstår du inte det är du ju dum.

Citat:
Intelligens är en nödvändighet för dumhet!
Hur skulle "det bara fungera" menar du?
Att det är rent mekanistiska funktioner som ingen rår över.

Citat:
Du tror att du själv som är en ynka cell i universum är intelligent.
Nej, en cell är en falsk analogi. Försök igen.
Citat:
Men inte att universum är det?!
Vad indikerar att det skulle vara det?
Citat:
Tror du att ett sms i din iPhone är mer avancerat än operativsystemet också?
Falsk analogi. Försök igen.
Citat:
Eller menar du kanske att universum är en ynka del av dig själv?..
Vi har redan gått igenom detta. Nej, tvärt om.

Citat:
Bli övertygad om din egen dumhet istället för att låtsas bli övertygad av andras.
Åh, men du har övertygat mig redan.

Citat:
Du har inte uppfattat min poäng alls och snurrat in dig så mycket att jag nog ej förmår reda ut dina missuppfattningar längre..
Bra ursäkt. Nästa steg är att vägra svara så du slipper tänka på vad du skriver när det uppenbarligen blir för besvärligt för dig att förstå vad du själv menar.
Citat:
Du behöver inte oroa dig för mig. Oroa dig för din egen hälsa och uppfattningsförmåga istället.
Uppenbarligen är du en avundsjuk skräckslagen hemmasittare och ett konformistiskt PK-hjon.
Detta är alltså inte förolämpningar, utan konstateranden.
Fan, nu gråter jag ju igen. Usch vad du är elak. Det sliter i min själ varje gång.

Citat:
Hur du väljer att pragmatisera/tolka information är upp till dig. Men försök att förstå innehållet först.
Fast det är ju inte problemet. Problemet är att du påstår en massa saker utan att belägga det med bevis baserat i verkligheten. Hur ska någon kunna acceptera det som sanning? Det är ju bara nonsens tills du har bevis.

Citat:
Du är inte så smart som du tror. Hur svårt kan det vara att släppa självförnekelsen en sekund?
Det finns ingen självförnekelse i detta. Du önskar att det fanns det.
Citat:
Är det på grund av rädsla som vissa vägrar erkänna att något är mer intelligent än dem själva?
Det finns mängder av människor mer intelligenta än jag. Utöver människor har jag ännu inte observerat något. Om du har någon sorts bevis för något hade det varit jävligt intressant. Tyvärr har du ju inte något som helst bevis.
Citat:
Vad är ni så rädda för?
Varför skulle vi vara rädda för dina fantasifoster och spekulationer? Berätta gärna hur det fungerar.
Citat:
Tror ni att "gud" skulle straffa er om han eventuellt existerade eller var är det skon klämmer egentligen?
Vem? Varför det? Är han en bestraffare? Hur vet du det?

Citat:
Dessutom verkar all energi eventuellt vara vid "liv".
"Det bara är så" igen? Eller har du bevis den här gången?
Citera
2019-03-06, 12:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Min ”Gud” är Naturen.
Jag tycker mig se bevis på att ”den” Existerar.. Jag tror till och med att jag är en del av den!
Galen uppfattning i klass med Jesus, eller vad säger du?
Jag är så otroligt tokig att jag även vill studera den.

Vill du vara vänlig svara på tidigare inlägg?
Eller vad är det du tackar för egentligen?
Varför behöver du då ordet "Gud" istället för ordet Naturen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in