2019-03-06, 01:44
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Tack för mig.
Min ”Gud” är Naturen.
Jag tycker mig se bevis på att ”den” Existerar.. Jag tror till och med att jag är en del av den!
Galen uppfattning i klass med Jesus, eller vad säger du?
Jag är så otroligt tokig att jag även vill studera den.

Vill du vara vänlig svara på tidigare inlägg?
Eller vad är det du tackar för egentligen?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 02:09.
Citera
2019-03-06, 02:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Min ”Gud” är Naturen.
Jag tycker mig se bevis på att ”den” Existerar.. Jag tror till och med att jag är en del av den!
Galen uppfattning i klass med Jesus, eller vad säger du?

Vill du vara vänlig svara på tidigare inlägg?
Eller vad är det du tackar för egentligen?
Åtminstonde, är du nu ärlig och talar subjektivistiskt relaterat - det i sig är ett slags framsteg i debatten eller diskussionen eller den dilettanta mentalitet du råkat uppvisa i tråden..

( inte minst, att omtala människa som kräk.. även om jag ev. inte förstår ditt språk till fullo så du säger kräk men menar npgot helt annat än värdelöst smuts som ska bort, i ditt ansande av din egen religiositet, jag vet inte) , det är oavsett helt off topic, men du vill inte ta till dig att du går off topic och som Smeso sa, så behöver både han och vi andra i tråden ägna oss och ideliga påminnelser om att du slirar rejält och gärna, för att undvika topic : bevisa gud och det har hitintills aldrig bevisats genom hemmasnickrande matematik-liknande krumbukter och särskilt inte av dem som aldrig var några genier ensi allmän matte, eller lätt-matte.. och aldrig tagit krafttag med tålamodsprövande harvande av äkta matematik, som på högskolan.. du har möjligtvis inte ens fått 0,4 på HP , så sluta nu låtsas. Man kan inte turboläsa sig till matematisk- logisk förmåga på den nivån du försöker utmåla dig om att ha en hum, illustrerad vetenskap räcker inte, och jag vet eftersom jag själv aldrig skulle klara en vecka på högskoleprogram där matte var huvudämne , därför undviker jag svarta-hål-diskussionen med vidhängande "övertygelse-mission" att om jag bara drillar runt med matematiskt fackspråk elelr fysisk-terminologi och sådant som geovetare och astronomer kan, då... har jag en gloria som påskiner att jag-vet-vad-jag-talar-om och detta i sig har det någonsin förr varit likvärdigt med definition på att guds existens därmed är i hamn?

Inte som jag förstått. mig veterligen kan faktaresistenta som gäspar så fort något av bildning kommer på tal... kunnat vara ytterst duktiga på viljan att försvara sin TRO, vissa av alla dessa.. försöker likna tron vid att vara vetskap, jag befarar att du är en av dessa... (kan ha fel!)

Som svar på din fråga.. eller reflektion .. vad mig anbelangar, så är naturen mitt element, jag är en jordevarelse som älskar luften, jag måste ha den.. vattnet likaså.. grödorna, och jag är djurälskare in i "själen" , naturen är dessutom häpnadsväckande vacker.. men jag kallar ett träd för träd, en katt för katt, en droppe vatten för vattendroppe, ser jag en fågel så säger jag inte titta där är flög gud förbi.. det är extremt onödigt och tidsspillande att översätta vartenda fenomen och börja krumbukt-hitta på andra ord.. för vad som endast är vad det är och underförstått är varje människa och varelse på jorden i symbios med naturen, om det är samam som att älska naturen? för mig i stora delar ja, men jag avskyr storm hagel 30 graders värme och jag vet i stort sett ingenting om universum i övrigt, kan bara förlita mig på astronomer och andra fysiker som vigt sitt liv åt att försöka förstå sig på, och samtidigt erkänner att ju mer det studeras.. desto fler frågor öppnar sig.. det är för stort, och jag behöver inte gud, det finns inte den gud eller gudar för mig.. eftersom jag inte behöver gud när jag har vad jag behöver för att leva men när jag dör så vet jag ingenting längre, men jag vet exakt vad jag behöver för att överleva och leva gott resp. vad som får mig att bli bedrövlig.. jag suktar absolut icke för något möte med soöken andar eller troll.. det räcker hela livet ut med medmänniskor för mig, så jag är lite anspråkslös omman säger så. så är det... för mig är egentligen varje människa en hel värld, denna sorts insikt.. kommer när man möter bl.a nyfödda eller själv föder fram liv.. ser olyckor.. och vad det gör med individen, hur beroende man är av varandra.. vad som gömmer sig under den som man i starten fördömde o förkastade.. vid förälskelse.. och djup kärlek till annan.. hur gränser upplöses.. och man känner vad natur är och värdet av om så en enda mönniska, hur häpnadsväckande en liten fågel kan vara.. en fascinerande insekt.. men alla har ett EGENVÄRDE.. jag behöver inte dra en historia från yttre rymden som förstärkning över att naturen är stark, men jag tror definitivt inte att naturen tänker, no way.

Vissa naturdelar förundrar mig, andra går mig förbi , liksom ett snötäckt landskap ger mig njutning och hänförelse kan jag förbanna en lavin... som är av samma natur som en annan dag fick mig att le, kan det förskräcka och ses som hot, men allt detta är endast poesi och en massa icke-bevis , det är endst vad jag känner och tycker... att bevisa kräver att man lägger estetiska egenbefrämjande värderingen åt sidan, det är det.. som är din bevisbörda.. inte min, för jag varken behöver gud eller erkänner en gud att vara skapare till liv på jorden. Så är det och jag känner mig inte som ett kräk för det, men kan känna att gudsapologeter både är och beter sig som kräk, för att ta nåt enkelt : en ayatollah.. hur äcklig kan inte en sådan vara, och det finns tiotusentals fler, kanske miljoner gudsivrande tvättäkta kräk, som mer än gärna mördar o lemlästar dem som inte tycker spm dem (dvs tror som korkade pappskallar på allt som står i en bok, utrskiljningslösa vettvillingar, finns i alla läger inte bara islamguden.. öven bibelguden är en figur av starkt patologisk mental sjukdom.. med hat som motor.. med hot som metod, och så beter sig många religiösa, men helt off topic , jag är inte rädd för någon gud oavsett var den sägs vakta och hjälpa och stjälpa, för mig finns ingen gud alls. jag tror nämligen inte på spöken.
Trång text utan styckeindelning här japp , oh mondieu. läs på egen risk.
god natt, och tack för erkännandet att du är emotionellt engagerad i fantasin att den store skaparen säkert finns.. för det känns så - din känsla är oantastlig, ha du den, så har jag min.
Citera
2019-03-06, 02:39
Medlem
next2yous avatar
Vi alla är Gud. Vi alla är en person i reflektioner av varandra. Förstår man inte det så förstår man inte poängen med livet.
Citera
2019-03-06, 02:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next2you
Vi alla är Gud. Vi alla är en person i reflektioner av varandra. Förstår man inte det så förstår man inte poängen med livet.
Råkar känna väldigt många ateister och vet litegrand om ateister jag inte ens känner ser inte att din fördömande dom mot dem som varande oförståndiga , vilar på sans logik eller balans?

Eller har din gud sagt till dig detta, att ateisterna är dumma? Elelr är du nu guds språkrör, du kan ju inte veta i vilken grad din gud älskar ateister så mycket att din gud låter dem vara, befriade från böner i mörkret och monologer med huvudet fullt av skam..

Du andas självgodhet och varande egenkär och behöver polariserandet däremot. och så är detta inte helelr topic, att fälla kommentarer om ateister, är absolut inget som har med bevis att göra din dyslektiske analfabet, läs rubriken som riktlinje om det är svårt med textmassor!

Ålderdomlig välling som väl närt dig sedan barnsben eller den sekt du invilverat dig med.. något är det iaf.

inpräntad antilogik du lever med i den hjärna som skulle försörja dig med lite klokare och mer livsbejakande slutsatser än så. Därmed kan jag försöka mig på en slutsats också : ateister är om inte förståndiga som ni fundamentalt mesmeriserade av sagor och sägner (är kanske väldigt skönt.. som att leva i 5-årsåldern livet ut.. typ) : så är ateister åtminstonde kloka och får något gjort när det ska bevisas utifrån ateistisk livssyn.. säger ateisten att det brinner, så kommer den inte med en herrans massa patetiska liknelser som får det att brinna ännu mer och till slut brinner allt, ateisten är betydligt ärligare och säger när han inte vet : "jag vet inte, men låt oss diskutera.. om det brinner" och brinner det så säger ateisten "det brinner DÄR och vill man då inte tro den för-att-den-är-ateist, då ska du skylla dig själv och sluta gå till vårdcentraler, säga upp ditt teleabonnemang och annat som ateister har koll på , då de tycks förstå.. att elektriciteten där hemma i din barnkammare med snuttefilten i lampans sken, inte skapades av gud, människan har fått krypa under eoner.. innan männsikan vlev dagens version.. men för dig är ju evolutionen falsk som synden.

om samma topic t.ex "det brinner" säger fundamentalisten och religionsansatte istället " du är dum, slut på diskussionen , läs bibeln dumhuvud"

---

Hej då 5-åringen
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2019-03-06 kl. 02:56.
Citera
2019-03-06, 02:56
Medlem
next2yous avatar
Citat:
Råkar känna väldigt många ateister och vet litegrand om ateister jag inte ens känner ser inte att din fördömande dom mot dem som varande oförståndiga , vilar på sans logik eller balans.
Du andas självgodhet och varande egenkär och behöver polariserandet däremot.

Ålderdomlig välling som väl närt dig sedan barnsben eller den sekt du invilverat dig med.. något är det iaf.

inpräntad antilogik du lever med i den hjärna som skulle försörja dig med lite klokare och mer livsbejakande slutsatser än så. Därmed kan jag försöka mig på en slutsats också : ateister är om inte förståndiga som ni fundamentalt mesmeriserade av sagor och sägner (är kanske väldigt skönt.. som att leva i 5-årsåldern livet ut.. typ) : så är ateister åtminstonde kloka och får något gjort när det ska bevisas utifrån ateistisk livssyn.. säger ateisten att det brinner, så kommer den inte med en herrans massa patetiska liknelser som får det att brinna ännu mer och till slut brinner allt, ateisten är betydligt ärligare och säger när han inte vet : "jag vet inte, men låt oss diskutera.. om det brinner" och brinner det så säger ateisten "det brinner DÄR och vill man då inte tro den för-att-den-är-ateist, då ska du skylla dig själv och sluta gå till vårdcentraler, säga upp ditt teleabonnemang och annat som ateister har koll på , då de tycks förstå.. att elektriciteten där hemma i din barnkammare med snuttefilten i lampans sken, inte skapades av gud, människan har fått krypa under eoner.. innan männsikan vlev dagens version.. men för dig är ju evolutionen falsk som synden.

om samma topic t.ex "det brinner" säger fundamentalisten och religionsansatte istället " du är dum, slut på diskussionen , läs bibeln dumhuvud"

---

Hej då 5-åringen

Vad gaggar du om?
Citera
2019-03-06, 02:59
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Imorgon kommer det fortsatt begäras något som går i riktning bevis för guds existens, dessa fundamentalsitiska nattspöken är det sista jag tänkt kverulera med.

Jag sa, hej då 5-åringen! jag sa inte att jag vill person- chatta om ingenting /
Citera
2019-03-06, 03:04
Medlem
next2yous avatar
Citat:
Imorgon kommer det fortsatt begäras något som går i riktning bevis för guds existens, dessa fundamentalsitiska nattspöken är det sista jag tänkt kverulera med.

Jag sa, hej då 5-åringen! jag sa inte att jag vill person- chatta om ingenting /

Det är ingen som har personchattat med dig heller. Du citerar mitt inlägg med helt orelevant kommentar som inte ens går att förstå i någon typ av logik eller resonemang. Klart jag besvarar den. Antingen är du hög som ett hus eller har en del psykiska åkommor jag inte vill veta av. Du kanske är jesustanten som ränner runt på t-centralen? Låter skrämmande lik.
Senast redigerad av next2you 2019-03-06 kl. 03:09.
Citera
2019-03-06, 03:08
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Åtminstonde, är du nu ärlig och talar subjektivistiskt relaterat - det i sig är ett slags framsteg i debatten eller diskussionen eller den dilettanta mentalitet du råkat uppvisa i tråden..

( inte minst, att omtala människa som kräk.. även om jag ev. inte förstår ditt språk till fullo så du säger kräk men menar npgot helt annat än värdelöst smuts som ska bort, i ditt ansande av din egen religiositet, jag vet inte) , det är oavsett helt off topic, men du vill inte ta till dig att du går off topic och som Smeso sa, så behöver både han och vi andra i tråden ägna oss och ideliga påminnelser om att du slirar rejält och gärna, för att undvika topic : bevisa gud och det har hitintills aldrig bevisats genom hemmasnickrande matematik-liknande krumbukter och särskilt inte av dem som aldrig var några genier ensi allmän matte, eller lätt-matte.. och aldrig tagit krafttag med tålamodsprövande harvande av äkta matematik, som på högskolan.. du har möjligtvis inte ens fått 0,4 på HP , så sluta nu låtsas. Man kan inte turboläsa sig till matematisk- logisk förmåga på den nivån du försöker utmåla dig om att ha en hum, illustrerad vetenskap räcker inte, och jag vet eftersom jag själv aldrig skulle klara en vecka på högskoleprogram där matte var huvudämne , därför undviker jag svarta-hål-diskussionen med vidhängande "övertygelse-mission" att om jag bara drillar runt med matematiskt fackspråk elelr fysisk-terminologi och sådant som geovetare och astronomer kan, då... har jag en gloria som påskiner att jag-vet-vad-jag-talar-om och detta i sig har det någonsin förr varit likvärdigt med definition på att guds existens därmed är i hamn?

Inte som jag förstått. mig veterligen kan faktaresistenta som gäspar så fort något av bildning kommer på tal... kunnat vara ytterst duktiga på viljan att försvara sin TRO, vissa av alla dessa.. försöker likna tron vid att vara vetskap, jag befarar att du är en av dessa... (kan ha fel!)

Som svar på din fråga.. eller reflektion .. vad mig anbelangar, så är naturen mitt element, jag är en jordevarelse som älskar luften, jag måste ha den.. vattnet likaså.. grödorna, och jag är djurälskare in i "själen" , naturen är dessutom häpnadsväckande vacker.. men jag kallar ett träd för träd, en katt för katt, en droppe vatten för vattendroppe, ser jag en fågel så säger jag inte titta där är flög gud förbi.. det är extremt onödigt och tidsspillande att översätta vartenda fenomen och börja krumbukt-hitta på andra ord.. för vad som endast är vad det är och underförstått är varje människa och varelse på jorden i symbios med naturen, om det är samam som att älska naturen? för mig i stora delar ja, men jag avskyr storm hagel 30 graders värme och jag vet i stort sett ingenting om universum i övrigt, kan bara förlita mig på astronomer och andra fysiker som vigt sitt liv åt att försöka förstå sig på, och samtidigt erkänner att ju mer det studeras.. desto fler frågor öppnar sig.. det är för stort, och jag behöver inte gud, det finns inte den gud eller gudar för mig.. eftersom jag inte behöver gud när jag har vad jag behöver för att leva men när jag dör så vet jag ingenting längre, men jag vet exakt vad jag behöver för att överleva och leva gott resp. vad som får mig att bli bedrövlig.. jag suktar absolut icke för något möte med soöken andar eller troll.. det räcker hela livet ut med medmänniskor för mig, så jag är lite anspråkslös omman säger så. så är det... för mig är egentligen varje människa en hel värld, denna sorts insikt.. kommer när man möter bl.a nyfödda eller själv föder fram liv.. ser olyckor.. och vad det gör med individen, hur beroende man är av varandra.. vad som gömmer sig under den som man i starten fördömde o förkastade.. vid förälskelse.. och djup kärlek till annan.. hur gränser upplöses.. och man känner vad natur är och värdet av om så en enda mönniska, hur häpnadsväckande en liten fågel kan vara.. en fascinerande insekt.. men alla har ett EGENVÄRDE.. jag behöver inte dra en historia från yttre rymden som förstärkning över att naturen är stark, men jag tror definitivt inte att naturen tänker, no way.

Vissa naturdelar förundrar mig, andra går mig förbi , liksom ett snötäckt landskap ger mig njutning och hänförelse kan jag förbanna en lavin... som är av samma natur som en annan dag fick mig att le, kan det förskräcka och ses som hot, men allt detta är endast poesi och en massa icke-bevis , det är endst vad jag känner och tycker... att bevisa kräver att man lägger estetiska egenbefrämjande värderingen åt sidan, det är det.. som är din bevisbörda.. inte min, för jag varken behöver gud eller erkänner en gud att vara skapare till liv på jorden. Så är det och jag känner mig inte som ett kräk för det, men kan känna att gudsapologeter både är och beter sig som kräk, för att ta nåt enkelt : en ayatollah.. hur äcklig kan inte en sådan vara, och det finns tiotusentals fler, kanske miljoner gudsivrande tvättäkta kräk, som mer än gärna mördar o lemlästar dem som inte tycker spm dem (dvs tror som korkade pappskallar på allt som står i en bok, utrskiljningslösa vettvillingar, finns i alla läger inte bara islamguden.. öven bibelguden är en figur av starkt patologisk mental sjukdom.. med hat som motor.. med hot som metod, och så beter sig många religiösa, men helt off topic , jag är inte rädd för någon gud oavsett var den sägs vakta och hjälpa och stjälpa, för mig finns ingen gud alls. jag tror nämligen inte på spöken.
Trång text utan styckeindelning här japp , oh mondieu. läs på egen risk.
god natt, och tack för erkännandet att du är emotionellt engagerad i fantasin att den store skaparen säkert finns.. för det känns så - din känsla är oantastlig, ha du den, så har jag min.
Tack för uttömligt svar! Jag vill instämma i det mesta.

Men om mig vet du endast inte inget, så du gör bäst i att inte tro så mycket.

Jag tror till skillnad från dig att naturen är intelligent och ”fattar pragmatiska beslut”.
Jag tror att alla individer är ”sin egen gud”.
Att alla ”skapar sitt eget universum”.

”Det/den” jag kallar Gud är synonymt med ”Sanningen”.
Jag vill så gärna tro på sanningen!
Citera
2019-03-06, 03:11
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next2you
Just för att vi alla är Gud så vill många tro att dem är mäktigare än Naturen.
De glömmer att de är i naturens våld och inte vice-versa.
Hur det är möjligt kan jag bara gissa - Rädsla
Citera
2019-03-06, 03:18
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Vilken typ av nattspöke är du själv?
Citat:
Jag vill vidare påstå att de som argumenterar i Tro att Sanningen skall komma fram Här på Flashback är dem yttersta av Idioter./AXKYA
Tror du att teoretiska bevis öht skulle kunna existera?

Vidare vill jag också tydliggöra vad jag menar när jag skriver kräk.
Kräk= Dumma Djur
Dumt= Under intellektuell Förmåga

Kräk är inget som skall ”utrotas”, de skall utbildas!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 03:26.
Citera
2019-03-06, 03:24
Medlem
next2yous avatar
Citat:

Människan har i behov av makt och storhetsvansinne försökt utkonkurrera det mesta levande på denna jord genom tiderna. Naturen står alltid över oss. Men vi är en produkt av naturen. Och vi i vår tur håller just nu på att utkonkurrera naturen med. När ska vi lära oss att svaren ligger i oss själva och det vi ser med blotta ögat. Att det ständiga jagandet efter kontroll leder till vår egna död. Jag är övertygad om att det universiella tänket har börjat rota sig mer och mer. Att vårat mind är egentligen ett. Ett som vill gå skilda vägar. Vi är inte enade. Var och en tror att vi är något alldeles unikt och att våra liv är dyrbart. Visserligen är det så, för sig själv, men inte för andra. Vi är kopior av varandra. Sen inlärda, programmerade, på olika sätt, utifrån våra erfarenheter och gener. Våra koder. Den existensiella frågan kvarstår, det djupt rotade problematiken, vad händer sen? Varför är vi här? Vad är egentligen vitsen? Du är en av många andra fiskar i denna glaskupa. Du vet inte hur många gånger du varit här. Det svaret man tror är svaret är det du sedan lever efter. För dig själv. Betryggande tanke det du än finner är sant. Men vad som är sant för alla är olika. För vissa är det religion. För vissa är det ingenting alls. Rädsla visserligen. Vi måste enas som ett på varsitt sätt.
Citera
2019-03-06, 03:31
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Vad vet du om symbios?

När inte fisken i havet omfattas av "gudstron" men behöver elementet liksom fågeln i skyn, men behöver elementet, liksom insekten under jord men behöver elementet, liksom människan ovan jord men behöver elementet - då talar man om symbiotisk relation till naturen - fisken behöver gud lika lite som människan. Att vara en hjärna, betyder inte att man därmed överblickar allt och därtill fysisk materia och energi man aldrig varit i närheten av, den dagen du åker ut i rymden och sedan kommer tbx på jorden under din livstid, har du mandat att ventilera ditt INTRYCK av de där andra sfärerna.. inte förr och du är precis som fisken io vattnet helt oerfaren om vad du snackar om där du försöker missionera om hur "dum" människa är som inte tror att skaparen är det vill det och kan och kunde och gjorde och ska och måste och vill, och att DU är en person som ska nu översätta guden själv, som ju förekommer som allra tydligast i form av ord skapade av människor som inte ens visste skillnad mellan bajs och blod, aldrig förstod hur en infektion uppkommer etc.

Skrattretande, men slut på känslor nu.. att känna sig vilja leva med en tro/sin saga.. är ok, det är inte förbjudet, lika lite förbjudet att säga stopp och belägg och identifiera påhitt och särskilja fantasi från verklighet, du lever i en verklighet, dem du i tanken förnedrar är dem du står i störst behov av - jag förnedrar inte gudstroende, jag endast begär att de skakar fram ett endaste misnta lilla fragment av bevis för trovärdighet, i annat fall.. finns inget värdigt i tron vad gäller mig själv.

Den sista idioten är inte född, men idiotin KAN , särskilt den kollektigva idiotismen att backa alla banden och börja leva-med-gud-igen, som under de saliga dagarna där en troende med lite mandat, kunde slänga kräken i fängelsehålorna för att de emotsade sig bl.a sadistiska okunskapliga metoder, som sedan vetenskapen fick städa upp! ... men det kan man ju glömma

och det är det som glöms, att allt där ordet eller namnet gud nämns, så är det nästan klockrent missunsamma alteregon av olika mental störning som samtidigt dyker upp.. i varierande grad och det måsteman förlåta.. precis som att förlåta en 5-åring som inte vet vad den gör när den leker med elden.

Det har alltid krigats i guds namn och fortfarande och också imorgon.. de lär sig aldrig , det märks nämligen när den obligatoriska gudsrespekten sviktar och brister, som den gör varje dag och varje sekund... när det är allvar, då plötsligt finns inte längre gudsexistensen och hur i ****** kan det vara så? Den djupa äran och respekten är totalt borta och man skriker ihjäl sig om materiell tillgång, åtrå för pengarna.. fixerade vid alla ateisternas arbetsinsatser eller smarta hjärnor som var dumma i huvudet minuten innan... det är endast ständiga avslöjanden om bluffen men sagan om skaparen gud.. som duger men ständigt off on, idag on på fredag off, kl 7:00 mycket on.. men kl 15:00 finns ingen guds längre - sagan hänger inte ihop, därav att gudshävden möter begär om bevis.. i alal de former som bevis kan framläggas - man kan försöka och det är väl det som pågår här.

iaf, är flashback bättre forum än de religiöst belastade forumen, där säger man a... b... sedan går slaktmaskinisten igång och bannar allt som inte stämmer med svärtan i hans lilla klokbok.
och hans känslor... han älskar gudsmakten, och enrolelrar den som satan duktigt och konsekvent.

god natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in