Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Fast det visade sig att jag hade fel om vem Jacob låtsades vara och, som sagt, Bosse är än så länge bara misstänkt och kommer i vilket fall helt säkert inte att få fängelse.
Det var en lång diskussion om detta med Gickhan. Faktum är att han är de facto åtalad. I andra stater som NY skulle han vara åtalad formellt av en grand jury. (Se tidigare diskussion om ämnet.) USAs rättssystem bygger på att det är vanliga medborgare i en grand jury som väcker åtal mot en person, inte staten. (När det gäller brott som klassas felony.)
Jag fattar inte varför folk som Gurkelurkan svamlar om att ha måste sitta på rummet när man kan läsa svart på vitt på Broward Clerk sajten om vad som gäller.
Dessutom är inte ESA ett hotell för affärsmän. Det är det sämsta i klassen extended stay hotell förutom Studio Six, som jag inte kände till. Affärsmän bor på Marriott Residence Inn eller liknande.
Om man bokar en hel månad eller längre får man ordentlig rabatt. Bosse sa att han betalade cirka det halva på Studio Six. Dessutom slipper man hotellskatt (typ 15% ofta det dubbla av vanlig sales tax) om man bor en månad eller längre i många delstater. Det hade snåljåpen fixat på Studio Six. Därför endast USD 50 per natt i snitt.