Citat:
Läs tråden en gång till.. S1ngularitet är vad vi kallar det som inträffar när Ett "svart hål" bildas.
Självklart "undviker" inte två svarta hål varandra, tvärtom. Däremot så kan vi inte säga att deras centrum(singular) korsas.
De skulle alltså vara två sammansatta s1ngulariteter, eller möjligen eventuellt kanske ett större svart hål som bildats.
Du menar alltså att ett "big bang" är effekten av att två s1ngulariteter möts?
Intressant tanke. Men varför tror du det? Utveckla gärna
Kan inte "0/0=1" också betyda exakt samma sak?
Jag vill påstå att energi skapas och kontrolleras av Kraft! Upprepning efter upprepning...
Jag har även påstått att "inget" inte alls är/skulle ha varit "tomt", utan raka motsatsen.
Känner du till materiens 4(!) tillstånd? Fast, Flytande, Gas och..?
Försök att erkänna dig själv, istället för att fäkta bort sanningen.
Självklart "undviker" inte två svarta hål varandra, tvärtom. Däremot så kan vi inte säga att deras centrum(singular) korsas.
De skulle alltså vara två sammansatta s1ngulariteter, eller möjligen eventuellt kanske ett större svart hål som bildats.
Du menar alltså att ett "big bang" är effekten av att två s1ngulariteter möts?
Intressant tanke. Men varför tror du det? Utveckla gärna
Kan inte "0/0=1" också betyda exakt samma sak?
Jag vill påstå att energi skapas och kontrolleras av Kraft! Upprepning efter upprepning...
Jag har även påstått att "inget" inte alls är/skulle ha varit "tomt", utan raka motsatsen.
Känner du till materiens 4(!) tillstånd? Fast, Flytande, Gas och..?
Försök att erkänna dig själv, istället för att fäkta bort sanningen.
Just så menar jag.
Det är vad jag kom fram till vara den troligaste orsaken till att ett svart hål skulle kunna ändras från singularitet till gasform igen. Den teori om big bang som gäller hittills bygger ju på att det mesta går att spåras tillbaka till en singularitet, även kallat ett svart hål, och något måste alltså ha rubbat denna singularitet, så varför inte en kollision mellan två svarta hål?
En annan möjlighet vore att ett svart hål i sig är tidsbestämt och efter att ha komprimerats alltmer och mer under lång tid så uppnås en gräns då materian i centrum övergår från en form till en annan, med ungefär samma effekt som när man poppar popcorn.
Det är däremot enligt mig troligare att det finns fler universa längre bort, utanför vad vi kan observera.
Fast, flytande, gas och plasma. Inget konstigt med det.