Citat:
Kaos!
"Slumpen"..?
Matematisk "slump"...
Lär dig först.
"Slumpen" har självklart ingen makt! Om sanningen skall fram så existerar den inte ens. Det är Du som påstår båda!
"Det/Den/Dem" som "skapar"/ upprätthåller och underhåller Universum har dock Makt!
Partiklar styrs av Kraft! Kraft=Makt. 1=Kraften/Makten.
Naturen är uppbyggd/utgjord av tal. Dessa tal läses sedan av pragmatiskt av subjekt för att bli objekt.
Hänger du med?
Eller Är det kanske totalt omöjligt för herr Smeso att erkänna?
Alltså, att han precis som alla andra också är en idiot. Sanningen gör som sagt ont som fan..
"Slumpen"..?
Matematisk "slump"...
Lär dig först.
"Slumpen" har självklart ingen makt! Om sanningen skall fram så existerar den inte ens. Det är Du som påstår båda!
"Det/Den/Dem" som "skapar"/ upprätthåller och underhåller Universum har dock Makt!
Partiklar styrs av Kraft! Kraft=Makt. 1=Kraften/Makten.
Naturen är uppbyggd/utgjord av tal. Dessa tal läses sedan av pragmatiskt av subjekt för att bli objekt.
Hänger du med?
Eller Är det kanske totalt omöjligt för herr Smeso att erkänna?
Alltså, att han precis som alla andra också är en idiot. Sanningen gör som sagt ont som fan..
Kul att du inleder med referenser som styrker vad jag redan skrivit och inte alls förklarar vad du menade med din påhittade term.
Det var du själv som började att tala om slumpen och makt här:
(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)
Jag invände mot det felaktiga påståendet, och nu vill du alltså anklaga mig för att ha kommit med ditt felaktiga påstående? Jag har aldrig påstått att slumpen har någon makt, utan hela tiden skrivit att det är omöjligt.
Och slumpen så som du vill personifiera den som något som är en existens med vilja och kontroll så finns den naturligtvis inte.
Slump är bara ett namn som vi givit för det som inte kan kontrolleras eller förutsägas till 100%. Det är något som bara blir, utan att någon kan förutse exakt hur det ska bli.
Ditt påstående om att slumpens existens inte är bevisad är korrekt i den mening att slumpen inte är en existens med vilja och kontroll, men att påstå att slumpen inte existerar är rent strunt. Du visade ju själv länkar till beskrivningar av slumpen ovan.
Det är bevisat att det som vi kallar för slump är något som förekommer i universum. Det innebär att det finns sådant som det inte går att beräkna säkert till 100%, men det betyder inte att dessa händelser är styrda av någon intelligens.
Fast, det är klart, du får gärna visa mig var det finns en beräkning som visar hur man ska räkna ut vad en tärning ska visa vid nästa kast innan tärningen har kastats. Varsågod, upp till bevis och visa att slump inte finns ...
Om jag ger tio barn en studsboll var i en gymnastiksal och säger åt dem att kasta sin boll i vilken riktning de vill samtidigt så är det sedan slumpen som avgör hur många av dessa studsbollar som kommer att krocka med varandra innan de stannar. Det är per definition slumpmässigt eftersom det inte går att kontrollera för det första i vilken riktning som varje barn kommer att kasta och sedan heller inte hur hårt de kommer att kasta och sedan heller inte om de kommer att stå kvar i mitten efter att ha kastat och bli träffade och ändra bollbanorna eller försöka att lämna gymnastiksalen utan att bli träffade eller bli träffade och ändra bollbanorna.
Om du redan nu påstår dig kunna säga hur många studsbollar som träffade någon annan studsboll innan alla bollar stannade så ljuger du. Vad är det som inte är slump i detta scenario?